متفرقه

رشد فروش قابل‌توجه خودروهای الکتریکی

طبق خبر جدیدی که توسط آژانس بین‌المللی انرژی منتشر شده، فروش خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی فروش قابل‌توجهی داشته زیرا بیش از ۷۵۰ هزار دستگاه از آن‌ها در سال ۲۰۱۶ فروخته شده‌اند.

Nissan Leaf charging
این یک رکورد جدید در زمینه فروش خودروهای مذکور بوده و باعث شده تعداد خودروهای الکتریکی موجود در جاده‌ها از مرز ۲ میلیون دستگاه عبور کند. بد نیست بدانید در سال ۲۰۱۵ مجموعاً اندکی بیش از ۱ میلیون خودروی الکتریکی و هیبریدی در جاده‌ها تردد می‌کردند.

2014-bmw-i3-charging-station
خودروهای الکتریکی شده سهم اندکی از صنعت خودرو را دارند اما در برخی کشورها محبوبیت رو به افزایشی دارند. طبق آژانس بین‌المللی انرژی نروژ بزرگ‌ترین سهم خودروهای الکتریکی را داشته و پس از آن کشورهای هلند با ۶.۴ درصد و سوئد با سهم ۳.۴ درصدی قرار دارند. در چین، فرانسه و بریتانیا خودروهای الکتریکی سهمی در حدود ۱.۵ درصد از بازار را دارند اما از نظر تعداد فروش این‌گونه خودروها چین حرف اول را می‌زند.


خوشبختانه فروش خودروهای الکتریکی تنها چیزی نیست که افزایش می‌یابد زیرا خبر مذکور نشان می‌دهد تعداد شارژرهای عمومی و شخصی نیز در حال رشد زیادی است. تعداد شارژرهای الکتریکی عمومی در مقایسه با سال گذشته ۷۲ درصد افزایش یافته است.


انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد و اگر این‌گونه باشد خودروهای پلاگین هیبریدی می‌توانند تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ درصد تمامی خودروهای فروخته شده را به خود اختصاص دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این نشون میده شارژر ایجاد کردن نه زیرساخت لازم داره نه عزم عمومی فقط کافیه بخواهیم به فکر پاک شدن محیط زیست باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (22 ديدگاه)

    حمایت های برند های بزرگ و محبوب با مدل های قوی و کارآمد ، خودرو دوستان متعصب هم میتونن به خودشون جذب کنن و این کارم دارن میکنن، با کم بودن هزینه های مصرفی هم به نفع مصرف کننده هاست و هم محیط زیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا