متفرقه

ثبت رکورد جهانی سرعت تراکتور توسط استیگ تاپ گیر!

یکشنبه هفته جاری در تاپ گیر اپیزودی را خواهیم دید که طی آن مت لبلانک و کریس هریس تلاش خواهند کرد تا یکی از قدیمی مشکلات تراکتورها یعنی کم آوردن در برابر خودروهای عادی در جاده را حل کنند.


برای حل این مشکل از یک وسیله عجیب‌وغریب با نام Track-tor استفاده شده و این تراکتور توانسته با استیگ به حداکثر سرعت ۱۴۰.۲ کیلومتر در ساعت دست یافته و رکورد جهانی جدیدی را به ثبت رساند.


این تراکتور توسط مرکز تکنولوژی کشاورزی تاپ گیر (!) توسعه یافته و اساساً یک تجربه آزمایشگاهی دیوانه‌وار ‌می‌باشد. زیر کاپوت آن پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری ۵۰۰ اسب بخاری شورولت قرار داشته و البته لاستیک‌های عقب بزرگ ۵۴ اینچی باعث می‌شوند اطمینان داشته باشیم نیروی پیشرانه به فرم مفیدتری به زمین منتقل می‌شوند. همچنین ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ نیز حس اطمینان بیشتری را در زمان توقف ایجاد می‌کنند.


از دیگر خوبی‌های این تراکتور اسپورت (!) می‌توان به چراغ‌های LED برگرفته از آریل اتم، سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم، صندوق‌عقب ولینگتون و رینگ‌های ۲۰ اینچی اشاره کرد؛ و البته نباید رنگ نارنجی خاص لامبورگینی را نیز از یاد برد.


با سقف سرعت ۱۴۰.۲ کیلومتر در ساعتی، استیگ توانسته رکورد قبلی را که فوریه ۲۰۱۵ در فنلاند ثبت شده بود بهبود بخشد.


مت لبلانک گفته است:

به عنوان مالک حداقل ۴ تراکتور، شما می‌توانید من را طرفدار این وسیله بنامید. برنامه این هفته ما درباره تراکتور است. زمانی که پشت فرمان یکی از آن‌ها قرار بگیرید می‌توانید هر جایی بروید؛ بنابراین ما تلاش کردیم کشاورزی پرسرعت را نشان دهیم. زمانی که لوئیس همیلتون بازنشسته شود این تراکتور را خواهد راند!

مدیر رکوردهای جهانی گینس در زمان ثبت این رکورد حضور داشته تا رسیدن آن به سرعت یاد شده را ثبت کند. بله رسیدن به این سرعت با یک تراکتور قطعاً عجیب و جالب بوده و بنابراین تماشای جدیدترین اپیزود تاپ گیر را حتماً به شما توصیه می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    موتور 350 شورولت توشه?
    تکنولوژى مال ۶٠ سال پیش ، توان 500 اسب ، عالیه این موتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامـینـ

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تاپ گیر فصل جدید مثل خندوانه بدون جناب خوان هر زوری بزنه کسی نگاه نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مبین پورمند

      ۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (93 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سروش

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (176 ديدگاه)

    من ید طولانی دارم تو تراکتور سواری و سرعت از ۴۰ بالاتر بره هیچ امنیتی نداره. بخاطر سرعت زیاد با تراکتور بارها تا یک قدمی مرگ رفتم خخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا