متفرقه

سرمایه‌گذاری مگنا روی خودروهای الکتریکی و خودران

کمپانی مگنا اعلام کرد سرمایه‌گذاری‌های مناسبی روی تحقیق و توسعه تکنولوژی‌های جدید از جمله سیستم‌های خودران انجام خواهد داد.


این کمپانی کانادایی در سال جاری سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری روی بخش تحقیق و توسعه خود خواهد داشت. همین میزان سرمایه‌گذاری در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نیز صورت خواهد گرفت تا در مجموع سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری صرف تکنولوژی‌های جدید شود.


یکی از بزرگ‌ترین حرکت‌های مگنا همکاری با شرکت Lyft به منظور ارائه سیستم رانندگی خودکاری است که خودروهای آینده لیفت را کنترل خواهد کرد. مگنا در ماه مارس ۲۰۰ میلیون دلار از سهام لیفت را خرید و با کمپانی‌هایی همچون بوش و دلفی در توسعه تکنولوژی‌های خودران برای خودروسازان صاحب نام یا شرکت‌هایی همچون لیفت یا اوبر همراه شد.

مگنا معتقد است همکاری با لیفت باعث افزایش سرعت توسعه سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته و تکنولوژی‌های خودران واقعی خواهد شد. اطلاعاتی که در آینده از همکاری با لیفت به دست می‌آید برای بهبود خواسته‌های مصرف‌کنندگان مگنا بکار گرفته خواهد شد.


مدیر اجرایی مگنا آقای دان واکر که درباره همکاری با لیفت سخن می‌گفت به این نکته اشاره کرد که با اهداف خودران خود متمایز از سایر شرکت‌ها خواهد بود.
او می‌گوید:

این همکاری نشان‌دهنده چگونگی به دست آوردن جایگاه منحصربه‌فرد مگنا در بحث حمل‌ونقل جدید بوده است. به دلیل دانش عمیق ما در سیستم‌های گوناگون، موقعیت پیشرو در سیستم‌های مبتنی بر دید، توانایی ثابت شده در تکنولوژی‌های مرتبط با خودرو و نهایتاً این حقیقت که ما تنها تأمین‌کننده قطعات مرتبط با طراحی، مهندسی و مونتاژ خودرو وجود دارد مگنا موقعیت بی‌همتایی دارد.

Magna Steyr factory
یکی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری مگنا سیستم‌های لیدار حالت‌جامد خواهد بود. این کمپانی پیش از این در شرکت تکنولوژی‌های Innoviz سرمایه‌گذاری کرده و اخیراً نیز با BMW یک قرارداد به منظور تولید سیستم‌های لیدار حالت‌جامد امضا کرده است.


مگنا همچنین اقدام به تولید جگوار ای پیس تمامی الکتریکی در تأسیسات Graz اتریش کرده و روی نسل بعدی معماری خودروی الکتریکی بایک در چین نیز کار می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی دهقان

    ۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (67 ديدگاه)

    این مگنا همون برند سیگار نیس ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۲ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      اون مگنوم ه دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hossein gh

        ۲ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (313 ديدگاه)

        مگنوم بستنیه ،اون سیگاره مگناعه که فک نکنم ربطی به این مگنا داشته باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا