متفرقه

نتیجه جنگ تجاری ترامپ: حرکت سرمایه‌گذاران چینی به سمت اروپا

از آنجایی که مقامات آمریکایی یک جنگ تجاری تمام‌عیار را با چینی‌ها کلید زده‌اند، سرمایه‌گذاران حوزه خودرویی چین به دنبال جایگزینی بازار آمریکا با بازار خودروی اروپا هستند.


رویترز که با منابع موثق صنعت خودرو مصاحبه کرده و از داده‌های بانکداران، وکلا و تحلیل گران استفاده کرده، اعلام می‌دارد تعداد سرمایه‌گذاران چینی که در قاره اروپا سرمایه‌گذاری می‌کنند در حال افزایش بوده و در عین حال این تعداد در آمریکا افت کرده‌اند.

در طی ۵ ماهه ابتدایی سال جاری، آمریکا پذیرای ۲۶ درصد از کل قراردادهای تجاری چینی در حوزه خودرو بوده است. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ حدود ۳۱ درصد بوده است.


منابع مطلع تأیید کرده‌اند مشتریان چینی در حال انتخاب اروپا و ترجیح دادن به آمریکا هستند و دلیل آن نیز چالش‌های زیادی است که کمیته سرمایه‌گذاری خارجی آمریکا ایجاد کرده است.

دولت آمریکا به این کمیته دستور داده قراردادهای تجاری یاد شده را به منظور تأثیر روی امنیت ملی این کشور بررسی کنند. آمریکا تلاش دارد دسترسی چینی‌ها به تکنولوژی این کشور را محدود نماید.


سامسون لو مدیر M&A آسیا می‌گوید خودروسازان بزرگ چینی دیگر آمریکا را به عنوان یک گزینه قابل‌اتکا در بحث قراردادهای تجاری نگاه نمی‌کنند.

او می‌گوید:

واکنش سریع این است: من فکر نمی‌کنم که این فضا برای من مناسب باشد.

چارلی سیمپسون یکی از مسئولان گروه استراتژی جهانی KPMG نیز با این عقیده موافق بوده و اضافه می‌کند:

آمریکا محیط کسب‌وکار برای خارجی‌ها را محدودتر می‌کند و بنابراین اروپا برای چین واضح‌ترین بازار خارجی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (337 ديدگاه)

    رشد تولید ناخالص ملی آمریکا به ۵ درصد نزدیک شد!
    تیم اوباما رسیدن به رشد بالای ۳ درصد را عملا ناممکن می دانست.ترامپ تقریبا تمام وعده های انتخاباتی اش را دارد عملی میکند درکمتر از یک سال!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. boafhe

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه یادتون باشه اوباما امریکایی که با بحران ۲۰۰۷ دست و پنجه نرم میکردو تحویل گرفت
      این تحلیلای ابدوغ خیاری رو بزارین کنار

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Saeed Boroomand

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (477 ديدگاه)

      رشد تولید ناخالص عددیه که شما رو گول بزنه، با اصلاح سیستم مالیاتی مقدار زیادی پول بدست سرمایه دار ها افتاده که این پول ها رو ور میدارن توی شرکت های خودشون به شکل سهام و نه تولید یا ارزش افزوده یرمایه گذاری میکنن که قیمت خودشون رو و جذابیت ذاهری شرکتشون رو برای قرارداد ها و کذب سرمایه افزایش بدن، امریکا مقدار زیادی بدهی داره که از حدود بیست سال بیش ده ها برابر شده و الان چندین تریلیون دلاره و بار این بدهی روی دوش مردم خودش در دراز مدت و مردم بقیه دنیا در کوتاه مدت و دراز مدته ( توی ایران چاپ پول ارزش پول ایران رو کم میکنه ولی توی امریکا اتفاق زیادی نمیوفته چون بخش بزرگی از پول دنیا به دلاره، فقط کافیه بتونن راهی برای بیرون کردن این پول از کشورشون و ورود کالا پیدا کنن، پترودالرهای نفتی) ، به جز این اقتصاد امریکا از سال دو هزار و سیزده توی رونقه و یه قمار باز که توی کسب و کار خودش نمیتونه درامد زایی داشته باشه دلیلی نداره حتما بتونه اقتصاد یه کشور رو به حرمت دربیاره.
      شما وقتی بقیه کشور ها رو کالاهاشون رو تحریم میکنی بقیه هم همین کار رو با شما میکنن، اگه هدف اقتصاد ملی هست- بر فرض- فکری به حال درامد مردم کنن که از دهه هفتاد به ثروتشون اضافه نشده، و عوضش درصد کمی دارن روز به روز …

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. TM

      ۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (51 ديدگاه)

      رفتی یه چندتا پست تو اینستا و تلگرام خوندی بعد میای اینارو تحویل ما میدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. me84

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    اگه منظور اینه که این قضیه به ضرر آمریکاییهاست، کافیه یه بررسی مختصر کنیم میبینیم آمریکا بعد از روی کارآمدن ترامپ، خیلی روند پیشرفتش داره بیشتر میشه.
    اما اگه منظور اینه که بازار آمریکا جذابیتش برای چینیها کمتر شده میشه گفت درسته چون سیاست ترامپ همینه که به خودش متکی باشه نه به منابع خارجی. هرچند آمریکا تو این مدت قراردادهای عالیی با کشورهای عربی بسته و در آینده نزدیک، ایران هم جزو هم پیمانان آمریکا خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      یه بنده خدایی تو ایران امد سر کار مثل همین ترامپ بود ، از این کارای ترامپی هم زیاد میکرد ، مردم هم همه از کاراش خوشحال بودن و 2 سال اول هم خوب کار کرد ، 6 سال بعدش فاتحه همه چیزو خوند ، کاری کرد که بعد از خودش 10 تا رئیس جمهور دیگه هم نتونن ایرانو نجات بدن ، حالا این ترامپ هم نشا….. شب درازه ، شاهنامه اخرش خوشه ، تازه هنوز یک سال و نیم از روی کار امدنش میگذره باید صبر کرد دید شش سال و نیم دیگه رو چیکار میکنه ، از کجا معلوم که مثل اون یارو فاتحه امریکارو نخوند ، اگه راه و روشش درست بود و به نفع امریکا بود مطمئن باشید روئسای جمهور پیشین امریکا هم همین روشو در پیش میگرفتن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمیدرضا

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2415 ديدگاه)

        اونی که در ایران روی کار اومد نه به اندازه اقای ترامپ تجربه پول پس انداز کردن داشت نه به اندازه ایشون کتاب در مورد اقتصاد نوشته بود من از اقای ترامپ دفاع نمی کنم ولی به نظرم اقتصاد امریکا قابل اندازه گیری با ایران نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ahmad

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        بعضی از کامنتارو ادم میخونه واقعا خندش میگره از اینهمه خوش خیالی امریکا تو سیاست خارجی درسشو از بابت ایران خوب یاد گرفته و میدونه که ایرانیها انسانهای خطرناکی هستند و هیچ فرقی نمیکنه که چه رژیمی تو ایران سرکار باشه و کلا این ذات ایرانیها از دید امریکا بد وخطرناکه ، پس به فکر این نیست که از ایران برای خودش یه همپیمان بسازه ، چون میدونه اگه ایران امروز همپیمان امریکا باشه ، یکم که زیر بالو پرش گرفته بشه ممکنه فردا تهدیدی برای امریکا و اسرائیل محسوب بشه و با توجه به اینکه که تو این چهل سال از بابت ایران تو منطقه خیلی ضربه خورده ، امریکا الان به فکر انتقام گرفتن از ایرانه ، تو فکر اینه که ایرانو یه کشوری مثل عراق ، افغانستان و …. بکنه تا هم خیاله خودش راحت بشه و هم خیال اسرائیل و هم اینکه انتقام این چهل سالو از ایرانیها بگیره ، خلاصه این که اگه به فکر دوستی با ایران بود چهل سال پیش اون بدبختو از ایران نمیبرد ، چرا اینکارو کرد ، بخاطر اینکه اون زمان ایران پیشرفتهای زیادی کرده بود و کم کم داشت به یه کشور صنعتی تبدیل میشد و ممکن بود این برای امریکا در اینده تهدیدی محسوب بشه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. me84

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1772 ديدگاه)

          این طرز فکر حاصل تلاش مداوم رسانه های داخلیه که تا حدی هم جواب داده. بایدم این طرز فکرهارو تو ذهن مردم جا بندازم تا یه کمی بیشتر بمونن. ولی آخر کار از همین الان معلومه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. babak

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقتصاد زغال سنگی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ستار

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    امیدوارم این که عاغازاده های ایرانی رو هم تو همه جای دنیا گیر بندازه
    حتی نوه هاشون
    سرمایه های ما مردم بدبخت که دارن باش اونجا عشقو حال میکنن هم رو بلوکه کنه
    یک تیپا بزنه بفرسته ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      نه اقای me 84 اتفاقا این طرز فکر خیلی از روشنفکرای رسانهای خارجی هم هست ، این شما هستی که خیلی خوش باور هستی ، مردم عراق هم همین فکر شمارو میکردند ، فکر میکردن شاهزادشون یه روز با اسب سفید میاد و از دست غول ستمگر نجاتشون میده ، خیال میکردن امریکا میخواد صدام جنایتکارو از بین ببره وصلح ، ارامش و دموکراسی رو برای عراق بیاره ، مردم افغانستان فکر میکردن امریکا میخواد با حمله به افغانستان اونارو از شر طالبان خلاص کنه ، به همین دلیل خود مردم عراق و افغانستان هم از حمله امریکا به کشورشون حمایت هم میکردن چرا ، چون مثل مردم ایران گول حرفای عوام فریبانه مقامات امریکایی رو میخوردند و حالا میبینیم که بعد از 10 ، 15 سال از حمله به این کشورها الان چه حالو روزی دارن ، امریکا هم به طالبان اسلحه میفروشه ، هم به دولت افغانستان تا دو طرف همیشه با هم در جنگ باشن از اون ور هم منابع و معادنشونو به غارت میبره ، عراق هم به این صورت . الان طوری شده خود رئیس جمهور و مقامات افغانستان و عراق هم اختیار کشور خودشونو ندارن و اگه به امریکاییها بگن برید ، اونا میگن کجا بریم ، خونه ی خودمونه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        مگه ایران الان وضعیت بهتری از عراق داره بیکاری فساد فحشا تجاوز فقر بیداد میکنه اختلاس دزدی و مسئولین چی ؟کدام خراب شده ای پژو 206 فیست لیفت
        اشغال رو به مردمش 75 میلیون غالب میکنه بیدار بشین از خواب خودخواسته حقیقت و آزادی بالاترین نعمتیه که به انسان داده شده بهتره ازش استفاده کنی دوما کی گفتهایرانیها خطرناکند یه عده ای معدودهستند و اون ها هم که ایرانی نیستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. آرش آمریکایی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    این که چیز بدی نیست که حالا چینی ها بخوان تو اروپا بازار داشته باشن خب ترامپ هم همینو میخواست که چینی ها دیگه بازارش رو بیشتر اشغال نکنن
    حالا نتایجش بعدا مشخص میشه
    اما نکته اینه که رسانه ها خیلی کثیفن
    تیتر رو یه جوری میزنن که آدم خبر رو یه طور دیگه میفهمه و وقتی هم که میخونه اشتباه قضاوت کنه (وقتی میگه حرکت سرمایه‌گذاران کیه به سمت اروپا آدم میگه خب اشتغال آمریکا خراب شد و ارزش پولش اومد پایین و اینا رو پیش فرض میکنه و شاید اصلا تا انتهای مقاله رو هم نخونه)
    من خودم وقتی اینو خوندم به خودم گفتم بذار یه بار دیگه بخونم ببینم درست خوندم؟
    وقتی خوندم دیدم چندانم بد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خبر رو خوب بخونین
      سرمایه گذاری هست
      بعدم بازار اروپا ازاده. طرف میاد سرمایه گذاری میکنه یعنی اینکه چندتا تبعه ی اروپایی میان از سرمایه ی چین استفاده میکنن یه چیزی درست میکنن میفروشن و هردو طرف سود میکنن
      یکی از چیزایی که امریکا توش عقب گرد کرد همین بود. امریکا یه چیز خیلی خوبی رو به دنیا نشون داد. اونم بازار رقابتی و ازاد بود. الانم دید عه نمیتونن جلوی بقیه کشورا مقاومت کنن ترامپ اعمال تعرفه های سنگین کرد
      ضررشو خود امریکا میکنه
      شغلایی که با زغال سنگ و مزارع ذرت ایجاد بشه فوقش دو سه سال دیگه دوام داره نه بیشتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Genius

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    خود اروپا داره بسمت امریکا چرخش میکنه اونوقت شما میگید چین میخواد متمایل به اروپا بشه؟!!!؟دوست داشته باشیم یا نه امریکا رهبری علمی دنیای مدرن که صدها برابر مهم تر از قدرت اقتصادیه بدست داره و به همین دلیل حالا حالاها احدی در جهان یارای مقابله با ایالات متحده امریکا را نخواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    تمام دنیا اونو یه دیوانه میدونستن
    اما خدا خودش میدونه دنیا تا بحال هفت خطی مثل این ندیده
    هزار ساله که جهان یه همچین عاقلی به خودش ندیده
    بابا چندیدن سال از موفق ترین تجار جهان بوده مگه میشه دیوانه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ستار

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    کسایی که دیسلایک میکنن
    کافیه یک سر به ویکی پدیا بزنن یکم اطلاعاتشون در مورد آمریکا ببرن بالا
    هیچی نمیدونن فقط یک عمری شعار دادن
    بودجه نظامی ش نصف بودجه نظامی کل کشورهای دیگه اس
    کره شمالی به …خوردن افتاده حالا ایرانیا:)))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بودجه نظامی ایالت متحده آمریکا حدود 716 میلیارد دلار هست که بیشتر رقم رو بین کشور های دنیا داره . شما چطور میگی نصف کشور های دیگه اس . لطفا منبع بدید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ایشششش

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببخشیدا بودجه ی نظامی رو بر اساس درصد میگن
      امریکاتقریبا بیست هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلیشه ها. تنها ۳.۹ درصدشو برا ارتش خودش خرج میکنه. معلومه که مبلغ زیادی میشه
      عربستان ده درصد تولید ناخالصی شو خرج بودجه نظامی میکنه. ایرانم سه درصده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (28 ديدگاه)

        جناب ایشششش . در این لینک تحلیل میزان بودجه نظامی کشورهای مختلف رو همراه با جدول و آمار ارائه داده .
        http://fa.euronews.com/2018/05/02/world-military-expenditure-the-highest-level-since-the-end-of-the-cold-war-in-2017
        لطفا منبع خودتون رو ارائه بدید .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Ferrari

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    کار ترامپ کاملا درسته که دسترسی چینی ها به فناوری های امریکایی رو محدود میکنه چند ماه پیش یه ماهنامه هوا فضا خریده بودم تو این محله درمورد چین نوشته بود که برنامه دارن مراکز و کمپانی های پیشرو در تکنولوژی رو خریداری کنن و تکنولوژی رو به سمت کشور خودشون سرازیر کنن چین تو این سالها بیشترین سرمایه گذاری رو در امریکا و روی فناوری اطلاعات و ارتباطات،کشاورزی و زیست فناوری انجام داده این گزارش رو مجلس نمایندکان امریکا سال ،۲۰۱۶ تایید کردن و این موارد قدرت چین رو بسیار بالا برده چین امروز به مناطقی در دریای چین جنوبی دست درازی کرده سامانه دفاع ضد هواییشو در دریای چین شرقی مستقر کرده فیلیپین رو مرتب تحریک مکینه و به اراضی مورد مناقشه با فیلیپین دست درازی میکنه ویتنام رو تهدید میکنه فشار روی تایوان رو زیاد کرده و حتی به ژاپن هم تعرض مکینه اینا کارهای تحریک امیز چین امروزه و مطمعئن باشین اگه چین به قدرتی مثل امریکا تبدیل بشه پدر همسایه هاشو درمیاره هند از ترس چین هرسال بودجه نظامیشو داره افزایش میده و ترامپ به خوبی این موارد رو میدونه و داره جلوی چین رو میگیره

    چین برخلاف قوانین تجارت جهانی روی کالاهایی که وارد چین بشه و نمونه ی مشابه اون در چین ساخته میشه تعرفه سنگین گاها تا ۱۰۰ درصد وضع میکنه نه تنها روی این نوع موارد بلکه دسترسی به بازار خودش رو مشروط به انتقال فناوری در اختیار کشورهای دیگه قرار میده
    اروپایی ها نباید گول این سرمایه گذاری های چینی هارو بخورن چون در دراز مدت متضرر میشن و به یه مصرف کننده کالاهای چینی تبدیل میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابکب

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چین وقتی تونسته پردازنده درست کنه دیگه فرقی میکنه پردازنده امریکایی استفاده کنه یا بومی
      برا اونا رقابت مهه. وقتی سرور ساختن با پردازنده بومی یعنی اینکه به امریکا رسیدن
      تو شیراز یه اتاق خلا برا قطعه سازی داشتن به علت خارج شدن شرکای خارجی و نبود خدمات سرویس و نگهداری منظم و استاندار این اتاق کارکردشو از دست داد تا الان که الانه نتونستن مثل اونو بسازن. ما تو ساختن یه اتاق خلا که با تکنولوژی چهل سال قبل غرب بود موندیم
      ب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. sina

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    دقیقا درسته
    چند وقت پیش با یه دوستی که هلند زندگی می کنه حرف میزدم میگفت بازار ملک تو هلند تو 5 سال گذشته تو رکورد کامل بوده و هیشکی ملک نمیخریده ولی تو 6 ماه گذشته همه خونه ها رو به چند برابر قیمت چینی ها دارن میخرن .
    دولت هلند درصدد اخذ قوانینی هست که چینی ها نتونن زیاد ملک بخرن تو کشورش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من خودم ساکن نیدرلندم
      چرا الکی میگی اخه؟
      ملک تو اروپا کلا تو رکوده نه تنها تو هلند
      تنها تو کشورایی مثل نروژ و سوئد ساخت و ساز یه رونقی داره
      بعدم تا الانکه که سیزده ساله اینجام نشنیدم این چیزایی که میگی
      اگه اینطوریه ژاپنیهام نباید ماشین وارد بلژیک کنن چون بازار اتومبیل اروپا رو قبضه میکنن
      اینجا بازار ازاده اگه نمیدونی بدونید
      بعدم تو هلند به قدری که من عرب مسلمون دیدم چینی ندیدم
      هفتاد درصد امستردام مهاجر و عرب و سیاهپوست و ایرانین
      تو خود هلندم نسبت مهاجرین به هنلدی های بومی چهل به شصته. چهل درصد اینایی که هلندی ان در واقع مهاجرن
      اگه به این چیزا بود که اول از همه جلوی خرید خونه به دست مسلمونا رو میگرفتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        دوست عزیز دلیل منطقی وجود نداره که من بخوام الکی این حرف رو بگم.
        چیزی که تو دن هاخ دیدم رو نقل کردم .
        مثال هایی هم که زدی هیچ ربطی به حرف من نداشت.
        من نگفتم چینی ها بیشتر از عرب ها یا مسلمون ها هستم. همچنین نگفتم مهاجرین کمتر از هلندی ها هستن.
        گفتم بعد از مدت ها رکود بازار مسکن چینی با ارقام سرسام اور دارن تو هلند ملک میخرن.
        مسلمونا هم اگه پول داشتن خونه بخرن اواره کشورهای دیگه نبودن. مقایسه شون به مردم کشوری که صاحب اقتصاد دوم دنیا و بیشترین رشد اقتصادی دنیا هستن خعلی ساده انگارانه اس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Saeed Boroomand

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (477 ديدگاه)

        حدود هشتاد درصد جمعیت هلند، نژاد داچ دارن و حدود شش درصد هم مهاجر اروپایی هستن، و بقیه مهاجر از بقیه جاها.
        ولی خب ماجرا در کل ساده هستش و بعضیا رو شما هم گفتید، ترامپ نماینده صنایعی هستش که از جانب رقابت با چین یا کشور های خارجی دارن متضرر میشن، مثل صنایع مرتبط با انرژی های فسیلی و هسته ای یا حتی صنعت خودرو سازی، مشکل اما اینه که حمایت های فعلی به جای تزریق رقابت بیشتر این صنایع رو کندتر میکنه و در دراز مدت مشکل ساز میشه مگه این که کل مدل اقتصادی دنیا عوض شه.
        به هر حال برتری امریکا توی حوزه های کامپیوتر احتمالا روزی به نجاتش بیاد و مزیت چین رو کمرنگ تر کنه؛ از طریق جایگزینی نیروی کار گرون قیمت با ماشین ها و استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش راندمان پوروسس ها، هر چند چین هم به همین تکنولوژی ها خواهد رسید دیر با زود.
        به هر حال اگه قراره اقتصادی جهانی و آزاد وجود داشته باشه که اقتصاد های محلی درش از بین برن، نباید به عده ای انگ مهاجر و خاورمیانه ای و غیره بخوره، باید اون ها هم بخشی از این مدل و شهروند کل دنیا باشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. Abbas us.c

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (269 ديدگاه)

    الان یه اقایی میاد میگه اقتصاد امریکا رو به نابودیه و بزودی چین جاشو میگیره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الکی میگه

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (15 ديدگاه)

      رو به نابودی نیست. الان امریکا یه رقابت ناعدالانه رو شروع کرده
      چیزی که خودش ایجاد کرد ولی الان زیرش میزنه
      اروپا که تلافی کرده چینم تلافی میکنه
      بازنده اصلی خودامریکاست
      وقتی بیل گیتس و نخبه های تکنولوژی خود امریکا میان میگن این کارا بده ما دیگه چقدر سوادمون میکشه بگیم خوبه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Abbas us.c

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (269 ديدگاه)

        نه دوست عزیز،این برای امریکا ناعادلانس به دلیل اینکه حتی تعرفه گمرک امریکا بسیار پایینه و اروپا بالاتره و همین باعث میشه اروپاییا از شرایط بازار امریکا به نفع خودشون استفاده کنن و سود به جیب بزنن.به نظرم ترامپ کاره درستی کرده که تعرفه هارو برده بالا و به نوعی این ناعدالتی رو جبران کرده.حالا هم چین رو بخاطر دسترسی به تکنولوژی امریکا محدود تر کرده(اینو همه میدونن که چینیا که کپی گر هایی هست) ترامپ در زمان روی کار امدنش هم خیلی مخالف داشت و به مرور زمان همشونو سورپرایز کرد(ترامپ کسی بوده که تو سن 30 سالگی 2هزارتا واحد اپارتمان رو صاحب بوده).البته منظور من با شما نبود دوست عزیز.شما هم نوعی نظره خودتون رو بیان کردید.حرف بنده با اقایی بود که بار ها دیدم که مطلبی که به مربوط باشه میاد مینویسه اقتصاد امریکا رو به نابودیه و بزودی چین جاشو میگیره.دقیقا هر بار از کلمه نابودی استفاده میکنه و ترامپ هم هر بار این اشخاص رو قافلگیر کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saeed Boroomand

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (477 ديدگاه)

          الان آقازاده ها توی سن بیست سالگی دو هزار تا آپارتمان دارن ؛)
          توی اقتصاد جانی شده تعرفه وجود نداره جایی، فقط روی برخی محصول ها با هم توی سازمان تجارت جهانی قرار داد کردن که تعرفه که نه سوبسید هر دولتی بتونه به برخی بخش های مثلا کشاورزی بده. کشور های در حال توسعه هم مجدد مطابق قرارداد اجازه دارن که تعرفه بگیرن اما بتدریج کمش کنن تا به تعادل با بقیه برسن .
          حالا نه این که سازمان تجارت جهانی یا جی هشت و جی بیست تصمیم هاشون خیلی ارزشمند باشن، حداقل مشخصه پلنشون اونا و جنبه ی فرقه ای و غیر هدفمندانه نداره…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. babak

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچکدومتون نه مقاله رو خوندین و نه تونستین تحلیل درستی کنین
    یع عده سر سفره ابدوغ خیار اومدن نظر میدن
    اینا همونایین که میگفتن چین سهام ولوو رو نباید بخره چین سهام بنزو نباید بخره وگرنه دنیا به اخر میرسه همه میریم به جهنم
    تحلیلاتونم طوریه که مرغ پخته خندش میگیره

    عربستان تهدید کرد سرمایه شو از امریکا میکشه ترامپ کوتاه اومد. الانم چین بر خلاف عربستان عمل میکنه و سرمایه شو وارد اروپا کرده
    بعدم کسی که اروپا باشه میدونه تکنولوژی تو اروپا خیلی خیلی پیشرفته تره
    اصلا همین جنگ تجاری که ترامپ دست گرفته به همین علته چون عقب موندن دیدن اینقدر عقب افتادن که تو کشور خودشونم جنس امریکایی نمیخرن دارن تعرفه رو بالا میبرن تا جنس خارجی گرونتر بشه مردم نتونن بخرن. اینم بدونین که اروپام تعرفه رو کالای امریکایی اعمال میکنه. امریکاییا اینقدر عقب موندن که جنسایی مثل شلوار و موتور و ویسکی به اروپا صادر میکنن. مثل خودمون که نهایت تکنولوژیمون شده صادرات زعفران و فرش و پسته
    دقیقا چیزی که تو کشور خودمونم هست
    اخرش به ضرر خود مردم اروپاست . به جا اینکه جنس با کیفیت بخرن یه جنس اشغال امریکایی میخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      فقط تو صنایع اتومبیل سازی اروپا پیشرفته تره. تو صنایع ای تی چطور؟ اصلا اروپا در صنایع ای تی حرفی برای گفتن نداره که مهمترین و بزرگترین صنعت دنیاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پویان

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (748 ديدگاه)

        هست خوبش هم هست .فقط تبلیغات نمیکنن زیاد و کالای تجاریش رو نساختن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ahmad

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      کاملا درست میفرمایید اقای babak منتها نمیدونم چرا یه عده به جای اینکه حقیقتو ببینن الکی دفاع متعصبانه میکنن ، هر کی ندونه فکر میکنه اینا امریکایی هستند ، همانطور که گفتم اگه روش ترامپ درست بود ، روئسای پیشین امریکا هم همین کارو میکردن اونا هم همون عقل ، فکر و مشاورای ترامپ رو هم داشتن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Joseph

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (135 ديدگاه)

      پس چرا انقدر پیشرفته هستن یه موتور برای هواپیما های ایرباسشون درست نمیکنن ،که نرن از بوئینگ بخرن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        داداش چرا جوک میگی 90 درصد ایرباس ساخت خود فرانسست و فقط 10 درصدش ساخت امریکاست درباره موتورش هم ساخت رولزرویس هست که اونم تحت مالکیت المانه و به طور مشترک با خود فرانسه ساخته میشه و در ضمن خود همون بوئینگ هم یه چیزایش توسط ایرباس و سایر شرکتهای اروپایی ساخته میشه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Joseph

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (135 ديدگاه)

          موتورهای توربو فن هواپیماهای ایرباس A320 ,A321,A319,A318,A340 همش ساخت جنرال الکتریک امریکاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Joseph

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (135 ديدگاه)

          واقعیت رو نمیشه کتمان کردو با تبلیغات دستوری عوض کرد،در ماشین الات سنگین ،هوا فضا ،کشتی سازی ،مهمتر از همه داروسازی و پزشکی و پوشاک و …. خیلی چیزای دیگه اوله

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بیسوادی

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اووووووف موتور؟
        شما رولز ریس و اینترنشنال سوئیسو نمیشناسین اصلا
        کلا هیچی
        همین الان بوئینگای ۷۸۷ سری ۱۰۰۰ بوئینگ خوابیده چون موتوراش جنرال الکتریکه ولی بوئینگایی که با موتورای رولز ریس بوده نخوابیده
        شما وقتی هواپیما میخری انتخاب میکنی با چه موتوری باشه
        اینقدر دیگه بیسواد نیستیم گول حرفای شما رو بخوریم
        بعدم بوئینگ موتور نمیسازه. اون جنرال موتوره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Joseph

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (135 ديدگاه)

          بابا دانشمند،رولزرویس رو هم میشناسم ،شما که میگفتی 90 درصد ساخت فرانس است ،حالا چی شد موتور انتخاب میکنی از جنرال الکتریک باشه !من مدلاشم برات نوشتم ،مطلب سطح تکنولوژی امریکا با اروپاست،که بیست تا سی سال از امریکا عقب تره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. اشتباه تایپی

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو سطر اخر فکر کنم منظورتون این بود خود مردم امریکا ضرر میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. emad1990

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      آقای بابک میتونم بپرسم منبع صحبتتون چیه؟!!
      لینک بده لطفا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. Elmiraj

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      babak @
      خخخخخخ …………..پس اون اقتصاد ۱۸ تریلیون دلاری آمریکا با فروش شلوار و ویسکی داره می چرخه……..!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      .
      داداش زمانی که هنوز شرکت ایرباس تاسیس نشده بود ، بوئینگ ۷۴۷ ( ملکه آسمان) داشت تو شرکت هوایی پان امریکن ۵۵۰ مسافر جابه‌جا می کرد …!!!
      .
      کل اروپایی ها با همه دانششون جمع شدن تونستن یه جنگنده یورو فایتر بسازند که به تیغه های سکان f22 رپتور هم نمی رسه ……!!!!
      .
      .
      صنعت کامپیوتر و هوش مصنوعی رو هم مقایسه نکنیم که نمیریم از خنده …….????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. بی نام

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    این همون چیزی نیست که سیاستمدارای امریکا میخوان؟ چینی های سرمایه گذار در کشورهای پیشرفته عموما دنبال انتقال تکنولوژی هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا