متفرقه

سفید، رنگ محبوب خریداران خودرو

برای یک سال دیگر، پس از سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، رنگ سفید به رده بالای محبوب‌ترین رنگ‌های ماشین رسید. بنا بر بر اطلاعات PPG، بزرگ‌ترین شرکت رنگ‌آمیزی خودروهای جهان، یک چهارم تمام خودروهای جدیدی که در دنیا به فروش می‌روند، سفید رنگ هستند و این نرخ نسبت به سال گذشته، ۳ درصد رشد داشته است.

peugeot 208
محبوبیت رنگ‌ها برای خودروها، از جهات زیادی بستگی به سلیقه رنگی حاکم بر جامعه دارد. به عنوان مثال، رنگ سبز که اکنون از کمترین اقبال در بین خریداران خودروهای جدید برخوردار است، زمانی در دهه ۹۰ میلادی، رنگی بسیار محبوب محسوب می‌شد. رنگ سفید، در حال حاضر، ۳ سال است که در صدر محبوب‌ترین‌ها ایستاده، و این در حالی است که رنگ نقره‌ای در زمانی بیش از یک دهه، در بین رنگ‌های خودروهای مختلف، یکه‌تازی می‌کرد.

vw up
البته رنگ نقره‌ای، هنوز هم در برخی مناطق جهان محبوبیت خود را دارد. رنگ نقره‌ای و مشکی در رده‌های بعد از رنگ سفید در بین محبوب‌ترین رنگ‌های ماشین دنیا قرار دارند. با این وجود، رنگ نقره‌ای در امریکای شمالی هنوز هم حرف اول را می‌زند و ۳۳ درصد از خودروهای فروخته شده در این منطقه از جهان در سال ۲۰۱۳ به رنگ نقره‌ای است.

lexus
جین هارینگتون، مدیر طراحی رنگ PPG، این تغییر سلیقه رنگی را به طرف «سفید»، ناشی از تکاملی می‌داند که در درک رنگی افراد پدید آمده است:

نقره‌ای، در برهه‌ای از زمان، نماد تکنولوژی پیشرفته بود. شاید حالا به لطف محبوبیت فوق‌العاده محصولات اپل است که خریداران به رنگ سفید، علاقه نشان داده‌اند.

کمپانی PPG، هر ساله، طرح رنگ‌های زیادی برای مدل‌های مختلف خودرو ارائه می‌کند تا در سال‌های آتی مورد استفاده قرار گیرند. امسال ۶۰ نوع رنگ جدید از این شرکت بیرون آمد که خریداران، احتمالاً آن‌ها را بر بدنه مدل‌های سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ خواهند دید. این که برای هر منطقه جغرافیایی، تیرگی و روشنایی یک رنگ خاص نیز ممکن است تفاوت داشته باشد نیز بسیار جالب توجه است. مثلاً ممکن است دو رنگ سبز برای رنگ آمیزی خودرو در کره جنوبی و اروپا، تفاوت داشته باشند و رنگ سبز روشن‌تر برای بازار آسیایی کره انتخاب شود.

mazda6 2013
رنگ‌های PPG، همگی متأثر از فرهنگ معاصر هستند. رنگ‌های امسال، به نسبت سال‌های گذشته از طیف رنگی گسترده‌تری برخوردارند. رنگ‌های درخشان و نامأنوس از دوران قبل از رکود جهانی، رنگ‌های روشن و درخشان برگرفته از جنبش‌های هنری معاصر، قهوه‌ای خاکی و نارنجی، همه از این پس در بدنهٔ ماشین‌ها بیشتر دیده خواهند شد. رنگ سبز نیز به دنبال احیای خود خواهد بود و برای ماشین‌های شاسی‌بلند اروپایی استفاده خواهد شد.

هارینگتون خبر می‌دهد که مدل‌های سال ۲۰۱۴، طیف‌های رنگی آبی و قرمز بیشتری می‌توانند داشته باشند. رنگ آبی پتانسیل این را پیدا کرده که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های ماشین شود. طبق داده‌های PPG، محبوبیت رنگ آبی در امریکای شمالی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ افزایش یافته و این میزان افزایش برای خودروهای اسپرت، بیش از دو برابر بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. کامران

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    رنگ سفید همیشه تو بورسه و همچنین احساس تمیزی و با کلاسی به بیننده منتقل میکنه.از طرفی تو کشورهای عربی حاشیه خلیج همیشه فارس که ماشین خیلی نقش مهمی داره و لوکس ترین ماشینها اونجان به خاطر آفتاب سوزان سفید طرفدارش بیشتره و خب خیلی از خودرو های وارداتی از اونجا هستن . رنگ سفید مشکلات و کثیفی رو هم کمتر نشون میده. همین چند دلیل کافی هستند تا مشتریان بیشتر به این سمت گرایش داشته باشند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. diba

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    می خوام تیبا 2 بگیرم به نظرتون آبی روشن خوبه یا سفید؟ روغنی یا متا لیک؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسن

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    من یه پژو پارس lxثبت نام کردم
    بین رنگ ابی رویال و خاکستری موندم اگه میشه راهنماییم کنین
    کدومش خشکلتره
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ابر

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آبی رویال متالیک با آبی متالیک تفاوتشون چیه ؟
    من پارس ثبت نام کردم آبی رویال متالیک ولی اصلا نمی دونم چه جوریه ولی 206 آبی متالیک دیدم خیلی خوشم اومده میخواستم بدونم چقدر با هم تفاوت دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا