متفرقه

سنگاپور به دنبال کاهش رشد تعداد خودروها

کشور سنگاپور نه تنها یکی از گران‌ترین مکان‌های روی کره زمین از نظر هزینه‌های زندگی بوده بلکه به خاطر قیمت‌های بسیار بالای خودروها نیز شناخته شده است.
هم‌اکنون به نظر می‌رسد که خرید یک خودرو در سنگاپور حتی سخت‌تر نیز خواهد شد. برنامه جدید سنگاپوری‌ها از سال فوریه سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود.


اداره حمل‌ونقل LTA در حال برنامه‌ریزی برای متوقف ساختن نرخ رشد تعداد خودروها و موتورسیکلت‌ها از ۰.۲۵ درصد فعلی به صفر درصد می‌باشد.


یک دلیل واضح برای چنین تصمیمی کمبود زمین در پایتخت بوده و قبلاً نیز میلیاردها دلار برای توسعه حمل‌ونقل عمومی صرف شده است. سنگاپور همچنین یکی از متراکم‌ترین کشورهای دنیا بوده و حدود ۷۹۸۷ نفر در هر کیلومترمربع ساکن هستند. تنها موناکو و ماکائو با نسبت ۱۵۲۵۴ و ۲۰۸۴۸ نفر در هر کیلومترمربع بالاتر از این کشور قرار می‌گیرند.


سال پیش حداقل ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی شخصی و اجاره‌ای در خیابان‌های سنگاپور تردد کرده‌اند که شامل خودروهای سرویس‌هایی نظیر اوبر نیز بوده و چنین سرویس‌ها در این کشور با محبوبیت فزاینده‌ای روبرو شده‌اند.


هم‌اکنون اگر بخواهید حتی یک شاسی‌بلند کوچک در سنگاپور بخرید باید در ابتدا تأییدیه‌ای ویژه از دولت بخرید که می‌تواند تا ۳۷ هزار دلار نیز برسد. تأییدیه‌ی خرید یک شاسی‌بلند در سنگاپور حتی به ۷۴ هزار دلار نیز می‌رسد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    مثله اینکه این پول لعنتی همه جا حلال مشکلاته.با اینکه اونجا انقدر قوانین سفت و سختی برای تردد خودرو شخصی وضع کردن باز هم هر کی پول داشته باشه میتونه مجوز و تاییدیه تردد خودرو رو کسب کنه و به عبارت بهتر به ریش قشر ضعیف تر بخنده.مثله بقیه قوانین که شامل یه عده نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    جدا از خبر این سوناتا رو میبینه آدم کیف میکنه ارتفاع دارند عرض خوبی دارند قدرت سرعت حیف شد هیوندا همه خودروهاش رو کوپه میزنه شاسی بلنداشم کوپست به خاطر همینه که فروشش افت کرده سوراخ دعا رو گم کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حامد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا فردا پس فردا هی میان میگن قیمت ماشین تو ایران بالا نیست. سنگاپور رو ببینین که قیمت ماشین چقدر بالاس. خلاصه اینکه تو هر زمینه ای یکی بدتر از خودمون رو پیدا میکنن و با ایران مقایسه میکنن. ما هم که میفهمیم چقدر خوشبختیم کلی خر کیف میشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    دولت اونجا کلی برای حمل و نقل هزینه کرده برا همینه که میخاد کسی خودرو نخره برای یه کشور جزیره ای فکر بدیم نیست الان خیلی از کشورهای کوچیک انقدر ثروت ندارن که همه ماشین بخرن ولی سنگاپوری ها بسیار ثروتمندن و توان این کارو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. توحید

    ۱۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    مردم سنگاپور خیلی ثروتمندن با این وضعیت خودرو خریدن هر سال بالای ۷۰ دستگاه فراری تو این کشور فروش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا