متفرقه

آشنایی با سیستم پایش ایمنی جدید کانتیننتال

کانتیننتال در حال گرامیداشت چهلمین سالگرد توسعه کنترل‌های کیسه هوا بوده و این فرصت برای نمایش برخی سیستم‌های ایمنی جدید در نمایشگاه مونیخ استفاده خواهد کرد. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به پایش ایمنی پیش از برخورد، سوپاپ کنترل کیسه هوا و ردیاب برخورد باتری اشاره کرد.

توسعه واحدهای کنترل کیسه هوا ACU در سال ۱۹۸۱ شروع شد اما تولید آن‌ها از سال ۱۹۸۶ استارت خورد. از آن زمان تاکنون کانتیننتال بیش از ۳۵۰ میلیون واحد کنترل کیسه هوا را تولید کرده است. در طول ۳۵ سال گذشته ACU کاملاً بهبود یافته و از کنترل یک کیسه هوا به کنترل حداکثر ۴۸ مسیر (بسته به مدل و نسخه) رسیده و همچنین توانایی به‌روزرسانی نرم‌افزاری از راه دور برای بهبود امنیت سایبری و تشخیص تصادف حتی در زمان شارژ خودروی الکتریکی نیز به آن افزوده شده است.

سیستم پایش ایمنی پیش از برخورد کانتیننتال ترکیبی از پایش محیط و کابین به منظور تطبیق استراتژی باز شدن کیسه هوا در زمان نزدیک‌تر به تصادف و حفاظت بهتر از سرنشینان می‌باشد. کیسه‌های هوا با استفاده از داده‌های حسگرهای موجود در خودروهای مدرن می‌توانند زودتر باز شوند که دلیل آن استفاده از تکنولوژی سوپاپ کنترل کیسه هوا می‌باشد. این تکنولوژی فعلاً در مرحله پیش توسعه بوده و هر واحد کیسه هوا را می‌توان برای حفاظت بهینه از سرنشینان تنظیم نمود.

این امر نه تنها باعث حفاظت بهتر از سرنشینان در زمان تصادف شده بلکه کارکرد کیسه هوا را نیز بهبود می‌بخشد زیرا این قطعه ایمنی به‌صورت کنترل شده تری می‌تواند باز شود. کانتیننتال می‌گوید کیسه هوا در آینده می‌تواند دقیقاً در زمان برخورد با سرنشین نرم‌تر شده و اثر ریباند روی فرد را کاهش دهد.

دیگر ویژگی‌ای که در عصر خودروهای الکتریکی بسیار کارآمد خواهد بود سیستم تشخیص برخورد باتری است. با استفاده از حسگرهای تشخیص تماس با نام CoSSy که طرز کار آن‌ها شبیه سیستم تشخیص عابران پیاده است، آسیب سبک به باتری سریعاً می‌تواند تشخیص داده شود. کانتیننتال این عملکرد را در ACU قرار داده و به دنبال استفاده از آن برای تشخیص قانون‌گریزی افراد و پایش شرایط جاده است.

سیستم‌های یاد شده هنوز در فاز توسعه هستند اما با توجه به آنچه که در حال حاضر ارائه شده انتظار می‌رود در سال‌های آینده از این سیستم‌ها در خودروهای جدید استفاده شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    خیلى خوبه که سیستم هاى ایمنى هماهنگ با عملکرد ماشینا پیشرفت میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چه قدر عالی که حتی به فکر ایمنی هستن، اکثریت ماشینای ایرانی دارای ایربگ هم خیلی اوقات ایربگشون باز نمیشه!😑

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا