متفرقه

شارژ 15 دقیقه‌ای خودروهای الکتریکی

تکنولوژی‌های به کار رفته در خودروهای الکتریکی، روزبه‌روز در حال پیشرفت می‌باشند به‌گونه‌ای که فاصله این خودروها با وسایل آلاینده فسیلی در حال کاهش است. اولویت‌های مهم در ارتقای این نوع از خودروها، افزایش میزان انرژی ذخیره شده و نگهداری طولانی‌تر شارژ همراه با مسافت طی شده بالاتر است. اما نکته مهم دیگر، کوتاه نمودن زمان شارژ باتری‌ها می‌باشد.

porsche mission-e
محققان در حال کار روی تسریع فرایند شارژ باتری‌ها هستند. این کار باید همراه با ایمنی کامل صورت بگیرد. در حال حاضر امکان شارژ ۸۰ درصدی در ۱۵ دقیقه میسر شده است. در حالی که با یک شارژر معمولی برای شارژ باتری‌های یک خودرو به زمانی بین ۶ تا ۸ ساعت نیاز است.

epfl-fast-charging-station
یکی از راه حل‌های این موضوع استفاده از یک باتری غول‌پیکر به اندازه یک کانتینر با تکنولوژی لیتیوم یون درون ایستگاه‌های شارژ است که به طور مداوم در حال دریافت مداوم و بافر انرژی از شبکه برق است و سپس می‌تواند با اتصال به باتری خودرو با سرعت بسیار بالاتری آنها را شارژ نماید. بدین ترتیب از اضافه بار و نوسان برق شبکه نیز پرهیز می‌شود. یک ایستگاه که روزانه بتواند ۲۰۰ خودروی الکتریکی را شارژ کند نیاز به ظرفیت ذخیره‌سازی بافر از ۲.۲ مگاوات ساعت به بالا خواهد داشت که برای این منظور مجموعه ذخیره‌سازی آن به‌اندازه چهار کانتینر بزرگ خواهد بود.

bentley-hybrid-concept-charging-station
با این وجود با تمهیدات مختلف، امید می‌رود سرعت شارژ خودروهای الکتریکی به‌اندازه یک خودروی درون‌سوز یعنی زمانی حدود ۲ دقیقه کاهش یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    زیاده 15 دقیقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AliASg

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (264 ديدگاه)

    رینگ پورشه اولی رو عشقست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. BMW ///M

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    ۱_ باتری ها برای ساخت به نفت احتیاج دارن پس باید اول وابستگی باتری به نفت رو کلا حذف کنیم.
    ۲_ باتری های لیتیوم یون خیلی خوب و به صرفه است ولی خطرناک هم هست، وقتی سوراخ میشه با هوا ترکیب میشه و آتیش میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (70 ديدگاه)

      فعلا مشکل اصلی باتری های لیتیومی هزینه بالای تولید و بعد از اون خطرات نگه داری بدلیل قابلیت انفجار و اتش سوزی و خطرات زیست محیطیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. رضا

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    از خودروهای الکتریکی در آینده خیلی بیشتر خواهیم شنید همین که پورشه الکتریک که با 15 دقیقه شارژ تا 450 کیلومتر مسافت رو طی میکنه نشون میده میشه خیلی بیشتر از اینها به صنعت پاک خودروهای الکتریکی دل بست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. king 918

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    یعنی واقعا میژن ایی چطور خواهد بود در روز رو نمایی ……………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این صنعت، خیلی خیلی به سرعت داره پیشرفت می کنه. واقعا آفرین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. moein

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    منم 15 دقیقه طول می کشه بنزین بزنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. آترون

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (161 ديدگاه)

    این مقاله رو خوندم داغ دلم تازه شد ما تو سال 2000 به تکنولوژی خودروهای اکتریکی توسط مهندس جمشید آرین رسیده بودیم که همین ایرانخودرو بی همه چیز مافیایی تا همین لحظه نگداشته این تکنولوژی مورد استفاده صنعتی وانبوه قرار بگیره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Erfan Sd

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خداکنه این ماشینای بنزینی هم زودترازخیابوناجمع شه به جاش هیبردی استفاده کنن.مردیم ازبس که دودپیکان48خوردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا