متفرقه

شکایت از ناشر کال آو دیوتی به خاطر استفاده از هاموی!

کمپانی AM جنرال، سازنده خودروی جان‌سخت هاموی از ناشر بازی‌های ویدئویی کال آو دیوتی به خاطر استفاده بدون اجازه از این خودروهای نظامی در بازی شکایت کرده است. این خودروساز گفته که Blizzard Inc. به مردم این‌گونه القا کرده که AM جنرال لیسانس استفاده از این خودرو را اعطا کرده و یا اینکه به نوعی در خلق این بازی دخیل بوده است.


بنا به گزارش رویترز، AM جنرال درخواست غرامت و مجازات را برای ناشر این بازی پرطرفدار داشته است.

از زمان عرضه بازی کال آو دیوتی در سال ۲۰۰۳ تاکنون، این بازی به یکی از بزرگ‌ترین فرانچایزهای بازی‌های ویدئویی تبدیل شده است. این بازی ویدئویی فروش بیش از ۲۵۰ میلیونی داشته و بیش از ۱۵ میلیارد دلار را به جیپ سازندگان سرازیر کرده است.


البته شکایت AM جنرال به جدیدترین سری از این بازی مربوط نیست. پس از مدرن‌سازی و تنظیمات آینده‌نگرانه صورت گرفته، کال آو دیوتی WWII با رخ دادن وقایع در جنگ جهانی دوم به ریشه‌های اصیل خود بازگشته است.

هاموی از سال ۱۹۸۴ تاکنون مشغول حمل‌ونقل نیروهای نظامی ارتش آمریکا بوده اما این کمپانی فرایند جایگزینی آن‌ها را شروع کرده است. خودروی تاکتیکی سبک یا همان JLTV ساخت اوشکوش برنده رقابت برای ارائه خودروی حمل‌ونقل جدید بوده است.


JLTV خودرویی جذاب‌تر و بزرگ‌تر از هاموی می‌باشد. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری توربودیزل دورامکس جنرال موتورز است که قدرت ۳۴۰ اسب بخاری دارد. تنظیمات خاص نظامی باعث می‌شوند قابلیت اعتماد این پیشرانه به حداکثر برسد. سیستم تنظیم‌پذیر TAK-4i اوشکوش که سیستم تعلیق مستقل بوده مشکلی برای آفرود ندارد زیرا چرخ‌های قابلیت بالا پایین شدن ۲۰ اینچی را دارند. این خودروی نظامی در زمان حمل تمامی تجهیزات وزن ۹۹۷۹ کیلوگرمی دارد.


خودروی موردبحث قیمت ۲۵۰ هزار دلاری داشته و در حال حاضر سفارش ۵ هزار دستگاهی برای آن وجود دارد اما در قرارداد دولتی گزینه افزایش سفارش‌ها تا ۵۵ هزار دستگاه نیز وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. m4

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (294 ديدگاه)

    شکایتی که کرده به سرانجام خواهد رسید خیلی از این موردهای کپی رایت پیش اومده و با غرامت حل شده !
    تیم ما پک اموزشی داد بیرون بصورت کد گذاری شده !!! بعد 2 ماه خرید کم شد فهمیدیم که قفل گذاری شکسته شده و وارد سایتهای مختلف شده :(
    کپی رایت ……………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kamran cooper

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (119 ديدگاه)

      ایران عضو کنوانسیون های جهانی کپی رایت مثل برن نیست قوانین داخلیم اسم قانون واسشون زیاده بخاطر همین عملا حق نشر توی ایران وجود نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. alireza.a

      ۱۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (25 ديدگاه)

      سلام. بله هم از نظره شرعی حرومه هم اخلاقی حرومه ، هم انسانیش. بابا طرف عوضیه ی زبالستش که قفل رو می شکنه دیگه،?? با این کارش فرهنگ اشتباه می سازه.البته نسخه ی اصلی هم گاهی خیلی خیلی گرونه!!!! با درامد ملت نمی خونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (Ali(Chevy Nova

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (6779 ديدگاه)

    هاموى رو نگاه تو رو خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      340 خیلی کم نیس واسه این غول بی شاخ و دم
      یه 500 تایی حداقل باید می داشت (قدرتشومیگم )
      تازه با موتور 6600 سی سی توربو دیزل 8 سیلندر
      تازه وزنش هم جوری گفته شده خیلی دست کمی از 10 تن نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    اگر اینجوری باشه که دیگه برای هر چیزی باید بازی ساز ها حق لیسانس بپردازن !
    انواع اسلحه ها ، انواع لباس ها ، انواع ساختمان ها و معماری ها ، انواع پارک ها ، انواع پارکینگ ها ، انواع تزئینات داخلی خانه ها و ….
    عملا بازی سازی مختل میشه !
    مگه فیلم ساز ها بابت این چیزا حق لیسانس می پردازن ؟
    الان خودروسازهای آلمانی از سریال کبرا 11 حق لیسانس میگیرن ؟
    تازه اتفاقا این شرکت باید به اکتیویژن بلیزارد یه پولی هم بده بابت اینکه ماشینش در این بازی پر طرفدار به چشم اومده و یه جوری تبلیغ شده !
    احتمالا رقابت رو به شرکت جدید باخته ، می خواد یه بهانه ای پیدا کنه برای جبران خسارت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا