متفرقه

شکایت 15 ایالت آمریکا از NHTSA به خاطر تأخیر در جریمه خودروسازان

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا با شکایت ۱۵ ایالت آمریکا به خاطر تأخیر در جریمه سنگین خودروسازانی که نتوانسته‌اند قوانین مربوط به مصرف سوخت محصولاتشان را رعایت کنند مواجه شده است.

این تأخیر ماه پیش توسط NHTSA و در زمان ریاست جمهوری ترامپ اعلام شده بود. جریمه موردبحث قرار بود از مبلغ ۵.۵ دلاری به ۱۴ دلار در عوض مصرف سوخت اضافه خودروهای جدید افزایش یابد.

بنا به گفته NHTSA، این تصمیم می‌توانست حداکثر هزینه‌ای ۱ میلیارد دلاری در سال برای دولت آمریکا و به خاطر جریمه‌های پرداخت نشده در بر داشته باشد. رویترز می‌گوید ۱۵ ایالت این کشور شامل نیویورک و کالیفرنیا نه تنها از این اداره شکایت کرده‌اند بلکه شورای دفاع منابع ملی و کلوپ سیرا نیز از NHTSA به همین خاطر اقامه دعوی نموده‌اند.

این تأخیر در جریمه‌ها نیز یکی دیگر از تلاش‌های دولت ترامپ برای بهبود وضعیت خودروسازان بوده است. در ماه آگوست بود که یکی از دادگاه‌های آمریکا تلاش دولت ترامپ برای متوقف کردن قانون افزایش جریمه خودروسازانی که استانداردهای مصرف سوخت را رعایت نکنند رد کرد.

اگرچه افزایش میزان جریمه‌های یاد شده قابل‌توجه به نظر می‌رسد اما مبلغ ۵.۵ دلاری کنونی در سال ۱۹۹۷ وضع شده و تنها افزایش میزان جریمه از سال ۱۹۷۵ و مبلغ جریمه ۵ دلاری محسوب می‌شود.

با توجه به میزان تورم در آمریکا می‌توان گفت مبلغ ۵ دلار ۴۵ سال پیش با ۲۴ دلار امروز برابری می‌کند. در واقع با وضع جریمه ۱۴ دلاری خودروسازان باید جریمه بسیار بیشتری را پرداخت کنند.

این تأخیر در اجرای قانون برای شرکت‌هایی همچون استلانتیس کاملاً مفید بوده است. پیش از همکاری با پژو-سیتروئن، کمپانی فیات-کرایسلر دارای محصولاتی با مصرف سوخت بالا بوده است. اگر این شرکت قرار باشد جریمه‌های خود را با رقم ۱۴ دلاری پرداخت کند باید حدود ۲۰۰ میلیون دلار را صرف این کار بکند.

دولت بایدن قبلاً دستور بررسی تصمیم NHTSA را صادر کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    حالا باید پژو و سیتروءن و دی‌اس…خرج آمریکایی ها رو بدن.

    موافقم 7
    مخالفم 5
  2. ALIREZA

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    مبلغ ۵ دلار ۴۵ سال پیش با ۲۴ دلار امروز برابری می‌کند

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. مانی

      ۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      ترجمه به فارسی‌:
      مبلغ ۷ تومان ۴۵ سال پیش با ۱۴۰۰۰۰ تومان امروز برابری می‌کند

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا