متفرقه

تفاوت بین صندلی‌های هزار و 8 هزار دلاری ریکارو!

یک صندلی عالی که معمولاً نادیده گرفته می‌شود می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی در تجربه رانندگی ایجاد کند…

اگر شما از اکثر افراد درباره تغییرات مدنظر خود برای خودروی‌شان بپرسید احتمال اشاره به صندلی‌های افترمارکتی بسیار پایین خواهد بود. اکثر افراد بهبود پیشرانه، سیستم تعلیق، ECU و رینگ‌ها را در نظر می‌گیرند و خیلی به یک صندلی راحت، حامی از بدن و خوش‌ساخت فکر نمی‌کنند. ریکارو به عنوان یک کمپانی آلمانی از سال ۱۹۰۶ تاکنون در این صنعت حضور داشته و تجربه بسیار زیادی در تولید صندلی‌های خودرویی دارد. این شرکت حتی اقدام به تولید صندلی‌های هواپیماها، صندلی‌های بازی، صندلی بچه‌ها و… می‌کند.

در واقع چندین دهه است که ریکارو در صنعت صندلی‌های افترمارکتی حرف اول را می‌زند و حتی برخی خودروسازان محصولات پرفورمنس خود را با صندلی‌های تولیدی این شرکت عرضه می‌کنند. ریکارو همچنین در ژاپن نیز محبوبیت بالایی داشته به حدی که برخی محصولات خاص ژاپن را تولید می‌کند. البته که چنین محصولاتی ارزان نیستند. خب پس چه کسانی بهتر از استادان ژاپنی می‌توانند محصولات این شرکت را توضیح دهند؟ در این ویدئو توری مجازی در کمپانی ASM یوکوهاما و بخش صندلی‌های ریکارو شرکت خواهیم داشت.

همانند تمامی صندلی‌های ریکارو، موضوع مهم حمایت صندلی از ستون فقرات است. ستون فقرات همیشه باید در موقعیت خوبی باشند و حمایت از کمر و ستون فقرات جزو مهم تمامی صندلی‌های ریکارو است. صندلی‌های ریکارو تنوع بسیار زیادی در بازار ژاپن دارند و شما حتی می‌توانید یک صندلی لوکس برای مینی ون خود سفارش دهید. سپس به صندلی‌های میان رده با بالشتک‌ها و پوشش‌های چرم و جیر می‌رسیم.

هر چه قدر قیمت صندلی‌ها افزایش می‌یابد ویژگی‌های بیشتری همچون چرم بیشتر و بهتر، تنظیمات برقی، حمایت بیشتر از بدن و حتی عملکرد گرم و سرد شونده به صندلی‌ها افزوده می‌شوند. گران‌ترین صندلی تولیدی ریکارو حدود ۸ هزار دلار قیمت داشته و در واقع لوله‌ای فیبر کربنی است که با چرم پوشانده شده است. این صندلی بسیار سبک و درعین‌حال بسیار راحت می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Zonda R

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    8 هزار دلار با پول ما میشه حدود 180 میلیون تومن…..

    موافقم 2
    مخالفم 3
  2. korean car

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    به اینا میگن همون صندلی خلبانی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. دیجی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    صندلی 8000 به نیسان زامیاد میخوره بگیرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Saeed

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (71 ديدگاه)

    آلمانه دیگه میتونه بهترین باشه فقط دوست دارم صندلی ال نود رو بدم بررسی کنن ببینم عکس العملشون چیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. AMIR-REZA

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      ???? پس پرایدو بدی بهش چی میگه اصن ارگونومی صندلی این ماشین انقد روش کار شده تا بتونه نه تنها ستون فقرات بلکه حدود هفتاد درصد از استخوان های بدن رو نابود کنه???????

      موافقم 5
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا