متفرقه

طرح شرکتی لهستانی برای ساخت خودروی نجات

یک شرکت لهستانی بنام ۲sympleks طرحی را برای یک خودروی نجات ارائه کرده است که می‌تواند جان انسان‌هایی که در مکان‌های خشن گیر افتاده‌اند را نجات دهد. این وسیله که Surgo Mountain Rescue نام دارد، خودرویی سبک‌وزن و درعین‌حال جادار است به‌نحوی‌که فضای کافی برای نصب دو صندلی در جلو به همراه دو ردیف صندلی سه‌تایی در عقب را فراهم می‌کند.

بدین ترتیب این خودرو می‌تواند تا هشت نفر را حمل کند درحالی‌که در پشت آن فضایی کافی برای قرار دادن ابزارهای نجات وجود دارد و مکانی هم برای قرار گرفتن برانکارد روی سقف آن تعبیه شده است. همچنین ۲sympleks برای این هیولا تایرهای بزرگ آفرود و کمک‌فنرهای دوگانه را در نظر گرفته تا توانایی عبور از سخت‌ترین مسیرها را داشته باشد.

در نام این وسیله، کلمهٔ کوهستان بکار رفته که این یعنی هیچ مشکلی برای پیمودن مسیرهای کوهستانی ندارد چراکه با وجود ابعاد بزرگ، با استفاده از فرمان گیری چهارچرخ، مانور دهی آن بهبود پیدا کرده است. همچنین دماغهٔ خودرو نیز بسیار باریک است که درنتیجه اجازهٔ نصب کمک‌فنرهای بزرگ با قابلیت جابجایی بالا را می‌دهد. علاوه بر این، Surgo از زاویهٔ ورود و خروج بالایی هم برخوردار است.

در داخل این ناجی انسان‌ها، یک شیشهٔ جلوی بزرگ وجود دارد که امکان دید عالی به بیرون را فراهم می‌کند. برای افزایش تمرکز راننده نیز در کنسول و صفحه آمپر تنها چند نشان‌دهندهٔ ساده تعبیه شده است درحالی‌که برای سرنشین جلو یک صفحه‌نمایش بزرگ اختصاصی در نظر گرفته شده است.

متأسفانه هنوز هیچ مشخصاتی از قوای محرکهٔ این خودرو اعلام نشده اما نمای داخلی آن نشان از وجود گیربکس دستی و کنترل‌کنندهٔ دیفرانسیل دارد. همچنین با توجه به هدف به حداکثر رساندن فضای داخلی در این وسیله، تجهیز به قوای محرکهٔ الکتریکی هم می‌تواند گزینۀ مناسبی باشد. فعلاً سازنده تنها یک ماکتِ اندازه واقعی از این خودرو را ساخته است و هنوز برنامه‌ای برای ساخت نسخهٔ واقعی آن‌ ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طرح جالب و مفیدیه اما از طراحی تا اجرا، خیلی فاصلست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hemichan

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    با اینکه ایده ی جالبیه
    به خصوص طراحی داخلی و نمای جلوییش ولی
    ماشینهای مشابه زیادی روی پلتفورم فورد سوپر دیوتی ساخته میشن
    که کم هزینه تر هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. serial winner

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    طراحی جالبی داره. کاشکی موفق بشن و بسازنش.
    هرچند هنوز هیچ چیز معلوم نیست.

    لهستان هم مثل بسیاری کشور های اروپایی از جمله آلمان و انگلستان سال های زیادی از پیشرفتش به خاطر خسارت های جنگ جهانی از دست داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mohammad_FM 480

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    طرح جالبیه و بنظرم اگه به تولید برسه میتونه موفق باشه.
    ولی فاصله محوریش زیاده فک کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hussein

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    طرح چندان مهندسی نیست محفظه ی انجین خیلی کوچیکه . فقط زیباست
    طرح های زیادی هست که میشه روی لند روور دیفندر پیاده کرد و خیلی از گروه های نجات الان روی دیفندر و تویوتا پیاده کردن و استفاده میکنن
    به جز این اسنوموبیل های حرفه ایی هست که یدک کش های مخصوص داره که شاید تو بعضی دهکده های زمستانی سوئیس و اروپا دیده باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا