متفرقه

سونی وارد صنعت خودروسازی نمی‌شود!

معرفی سونی ویژن S کانسپت در نمایشگاه CES 2020 یک سورپرایز بزرگ بود زیرا این برند با بخش خودروسازی کاملاً بیگانه است. سونی این خودرو را راهی برای نمایش تکنولوژی خود می‌داند اما هنوز هم گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال تولید این خودرو وجود دارد؛ اما ایزومی کاوانیشی مدیر پروژه ویژن S که مدیر بخش رباتیک سونی نیز هست با رسانه‌های ژاپنی مصاحبه کرده و گفته که سونی به خودروساز تبدیل نخواهد شد. او این کانسپت را به عنوان همکاری سونی در تکامل خودروها می‌بیند.

کاوانیشی گفته است: “پس از تغییر الگویی که اسمارت فون ها در بازار موبایل ایجاد کردند، تغییرات بزرگی در حمل‌ونقل نیز رخ می‌دهد.” سونی می‌خواهد با این خودرو هم تکنولوژی رانندگی و هم تکنولوژی سیستم‌های اطلاعات سرگرمی را به نمایش بگذارد. ویژن S به لطف ۳۳ حسگری که در بیرون دارد از ویژگی خودران سود می‌برد. این شرکت به دنبال تست این تکنولوژی در سال ۲۰۲۰ است.

مدیر سونی ادامه داده است:

این همان چیزی است که ما می‌توانیم با خودروها انجام دهیم. ما توانایی‌ها و تکنولوژی‌هایی را که می‌توانند خودروها را تکامل بخشند بررسی می‌کنیم. این کانسپت برای خلق فضایی است که شما در آن می‌توانید ریلکس باشید و از حداکثر ایمنی و امنیت لذت ببرید.

ویژن S از صفحات پانورامایی در داشبورد سود می‌برد. این صفحات نمایش هم می‌توانند اطلاعات خودرو را به نمایش بگذارند و هم فیلم‌های موردعلاقه سرنشینان را نشان دهند. سیستم صوتی ۳۶۰ نیز اثر صدای سه‌بعدی را بر جای می‌گذارد. صفحات نمایش بکار گرفته شده در گوشه‌های خودرو نیز تصاویر دوربین‌های روی گلگیرها را پخش می‌کنند. سرنشینان بخش عقب کابین نیز می‌توانند صفحه‌نمایش مخصوص خود را در پشت هر صندلی داشته باشند.

[دانلود ویدئو]

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۲۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    زیبا از آب دراومد حیف که تولید نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    سونی اسطوره صنعت الکترونیک،،،، بعد از ظهور اسمارتفونها، بسیاری از کسب و کارها تعطیل و در اسمارتفونها گنجانده شدن،،،، اسمارتفونهای سونی کیفیت سخت افزار فوق‌العاده ای دارن،،، اما از بازار خوبی بهره مند نیستن…. ورود به بازارهای جدید، مثله همین صنعت خودرو میتونه دوباره سونی رو به روزهای با شکوهش برگردونه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۲۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      البته سونی با توجه به کیفیت و طبیعتا قیمت یالاتر یسصتر در کشورهای صنعتی و غربی بازاز داره و چینی ها در کشور های جهان سون به خاطر قیمت کمتر و این دلیل نمیشه بگیم سونی ضعیف شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. JDM

      ۲۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سونی خیلی وقته از اپل،سامسونگ ،هواوی و… جا مونده
      همون موقع هم که تو اوج بود بازم از پس سامسونگ و اپل برنمیومد.
      ولی خب اسطوره تکنولوژی هست و در خیلی عرصه دیگه ارزش و اعتبار داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M

        ۲۰ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        بحث سامسونگ و اپل از هواوی و شیامی جداست خود شیامی بیشتر در هند که کشور با سطح در امد پایین هستش بازار داره مثل ایران

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. M

          ۲۰ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (1325 ديدگاه)

          ساموس -a50_a40_a20 سه تای اول فروش در اروپا در سال ۲۰۱۹ بودن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. JDM

          ۲۰ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (2 ديدگاه)

          شیا،اوپو،وان پلاس ،ریل می با اینکه قیمتشون مناسب هست ولی امکانات گوشی هاشون فوق العادس.الان گوشی ها سونی بیشتر شبیه پاره اجر هستن و ضعف دارن تو خاورمیانه هم عرضه نمیشن ولی گوشی های مثه وان پلاس 7T PRO یا MI9 و… به مراتب بهتر کار کردن تا چند سال اینده به رقیب جدی برای کمپانی های بزرگ تولید میشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سجاد

        ۲۰ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (233 ديدگاه)

        انگار با فرسودگی و دیکتاتوری مدیریت موبایل مواجه هست. سونی فقط باطری بزرگتر بزاره و حاشیه هارو یکم کم کنه حداقل سی درصد فروشش اضافه میشه!

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا