متفرقه

غفلت زیاد از بستن کمربند ایمنی صندلی عقب

طبق مطالعه جدیدی که توسط موسسه ایمنی بیمه بزرگراه‌های آمریکا صورت گرفته، تعداد شوکه کننده‌ای از افراد بزرگ‌سال در زمان نشستن روی صندلی عقب از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند.


IIHS که برای انجام این مطالعه نظرات ۱۱۷۲ نفر را جویا شده فهمیده ۹۱ درصد بزرگ‌سالان همیشه از کمربند ایمنی صندلی جلو استفاده می‌کنند اما زمانی که در صندلی عقب می‌نشینند این آمار به ۷۲ درصد کاهش پیدا می‌کند. از میان افرادی که گفته‌اند همیشه از کمربند ایمنی صندلی عقب استفاده نمی‌کنند، از هر ۵ نفر ۴ نفر گفته‌اند در زمان سفرهای کوتاه یا هنگام استفاده از سرویس‌هایی چون اوبر کمربند ایمنی عقب را نمی‌بندند.


استفاده از کمربند ایمنی در سال‌های اخیر افزایش قابل‌توجهی داشته اما IIHS می‌گوید بسیاری از سرنشینان صندلی عقب به ضرورت استفاده از کمربند ایمنی آگاه نیستند زیرا فکر می‌کنند صندلی عقب امن‌تر از صندلی جلو است. این موضوع به وضوح فهم اشتباه درباره چرایی اهمیت کمربندهای ایمنی صرف‌نظر از مکانی که فرد می‌نشیند را نشان می‌دهد.


اگرچه نشستن در صندلی عقب باعث ایمنی بیشتر شده اما IIHS می‌گوید پیشرفت‌های صورت گرفته در طراحی به همراه تکنولوژی‌های مدرنی چون کیسه‌های هوا و کمربندهای پیش کشنده مزیت‌های ایمنی نشستن در صندلی عقب را کم‌رنگ‌تر کرده است.

نبستن کمربند ایمنی بی‌شک ایده‌ی بدی است زیرا بیش از نصف افرادی که در تصادفات فوت می‌کنند کمربند ایمنی نبسته‌اند. IIHS می‌گوید اگر همه سرنشینان کمربند ایمنی خود را ببندند از مرگ ۲۸۰۰ نفر در جاده‌های آمریکا جلوگیری می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    عکس دوم و سوم کاملا عمق فاجعه نشون میده خیلی وحشتناک هست ضمن اینکه اینطوری جون بقیه را هم به خطر میندازن در صورت نبستن کمربند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      ‏عیب او گفتی هنرش نیز بگوى. اینهمه به خودمون انتقاد میکنیم جا داره بگم اکثر راننده های بین شهری، هم سرنشینان جلو و هم سرنشینان عقب رو (با وجود اینکه خیلی ها مایل نیستن)، مجبور به بستن کمربند میکنن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. MAHDI . TUNING

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    تو عکس اول کمربندو اشتباه بستن
    اینطوری که خفه میشن

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. ahmad

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    توی ایران بعید میدونم حتی یک درصد هم روی صندلی عقب کمربند ببندن!
    (اصلا خیلی هارو دیدم که کلا کمربند صندلی عقبشون رو برداشتن!)

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به نظر من به فرهنگ سازی ربط داره . من به شخصه هر وقت با خانواده میریم بیرون همیشه میگم که کمربند رو ببندیم بعد حرکت کنیم . حدود یکی دو ماه اینکار رو کردم و هر بار پافشاری میکردم برا بستن کمربند تا اینکه الان خدا رو شکر به عادت تبدیل شده و امکان نداره کسی کمربند نبنده ( مگر مواردی که استثناً فراموش میشه ) سعی کنین به آشنا ها و فامیل و دوست و خانواده بگین و توضیح بدین و فیلمای تصادف هایی که تو اینترنت هست رو نشونشون بدین تا متوجه بشن .

      موافقم 0
      مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا