متفرقه

فراخوان کیسه‌های هوای کانتیننتال

برخی کیسه‌های هوای ساخته‌شده توسط «کانتیننتال» که در حدود ۵ میلیون دستگاه خودرو مورد استفاده قرار گرفته‌اند، می‌توانند در عملکرد خود با مشکل مواجه شوند؛ این چیزی است که سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های امریکا (NHTSA) اعلام کرده است.

airbags
مدارهای تأمین‌کننده نیروی ماژول کنترل کیسه‌های هوا می‌توانند در طول زمان، دچار خوردگی شوند و در نتیجه، اتصال الکتریکی قطع شده و در نتیجه موجب عمل نکردن کیسه هوا و یا باز شدن آن ناگهانی و بی‌دلیل آن گردد. کیسه‌های هوای جلو، کناره‌ها و پرده‌ای، و همین‌طور سیستم تنگ‌کننده کمربندهای ایمنی می‌توانند تحت‌تأثیر این موضوع باشند. به گفته کانتیننتال، این کمپانی خودروسازان را از این موضوع مطلع کرده و هر کدام از آنها، فراخوان جداگانه‌ای ارائه خواهند کرد.

2008 Honda Accord
۲۰۰۸ Honda Accord
تا به اینجا، آمارهای عمده، از درگیر شدن ۳۴۱,۴۴۴ دستگاه هوندا آکورد مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ و تعداد ۱۱۲,۰۰۱ دستگاه از محصولات فیات-کرایسلر و فولکس‌واگن و از جمله مدل ۲۰۰۹ داج جورنی، مدل‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ داج گرند کاروان و کرایسلر تاون اند کانتری و مدل ۲۰۰۹ فولکس‌واگن روتان، حکایت دارند. این در حالی است که مرسدس‌بنز همین حالا هم مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ از کلاس C و مدل ۲۰۱۰ کلاس GLK را در ماه اکتبر به خاطر این مشکل، فراخوانی کرده است. بسیاری از خودروسازان دیگر نیز ممکن است درگیر این مسئله شوند و مطابق اطلاعات ساخت کانتیننتال، این فراخوان‌ها می‌توانند بیشتر شامل خودروهای تولیدی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ میلادی شوند.

Mercedes-Benz GLK 350 4MATIC 2010
Mercedes-Benz GLK 350 4MATIC 2010
NHTSA در ماه آگوست سال گذشته میلادی، پس از اینکه ۱۹ گزارش از ضعف عملکرد ماژول‌های کنترل کیسه هوا در آکورد ۲۰۰۸ به این سازمان رسید، تحقیقاتی را در این رابطه آغاز کرد. کانتیننتال قبلاً در ژانویه ۲۰۰۸ و زمانی که دایملر در آلمان، یک ماژول معیوب را به این کمپانی فرستاد، شناخته شده بود. در آن زمان، کانتینتال، بدون اینکه به جزئیاتی اشاره کند و پس از کاهش گزارش‌ها از خرابی ماژول‌های کیسه هوا، از یک اقدام اصلاحی در این زمینه خبر داد. امّا ظاهراً این مشکل به صورت کامل حل نشده است. در سال ۲۰۱۱، فیات کرایسلر از یک باز شدن بی‌دلیل کیسه هوا در یک وسیله نقلیه در ایالات متحده خبر داد و اندکی بعد، دایملر نیز همین موضوع را عنوان کرد. مطابق وقایع‌نگاری خودِ کانتیننتال، به نظر می‌رسد که این کمپانی تلاش زیادی برای رسیدگی به این مسئله انجام نداده و این موضوع به مدت ۴ سال و تا شروع تحقیقات جدید NHTSA ادامه داشته است؛ آن هم در حالی که دایملر قبلاً در سال ۲۰۱۳، در خارج از مرزهای امریکا، یک فراخوان به این علت اعلام کرده است.

Chrysler Town & Country and Dodge Grand Caravan
Chrysler Town & Country and Dodge Grand Caravan
حداقل ۶۰۲ ماژول کیسه هوا در مدل‌های مختلف دچار خرابی شده‌اند. هوندا دو آسیب جسمی ناشی از ضعف عملکرد کیسه‌ هوا را تأیید کرده است. جایگزین ماژول‌های کنترل در پاییز سال آینده، در نمایندگی‌ها برای مالکان هوندا در دسترس قرار می‌گیرند. همچنین FCA نیز گفته است که از ۷ صدمه ناشی از این مشکل، آگاهی دارد، ولی هنوز برنامه‌ای برای رسیدگی به آن درنظر نگرفته است. احتمالاً در روزهای آینده، اخبار بیشتری در این زمینه خواهیم شنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. بنتلی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خوب هر مداری با گذر زمان ممکنه دچار خوردگی بشه،البته شش سال فک کم نیس و هر قطعه ای از خودرو ممکنه مشکل پیدا کنه،ب نظرم خودرو سازا باید توی سرویس های دوره ای سیستم کیسه هوا رو هم چک کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    میگم چرا ماشینای ایرانی هیچوق مشکل کیسه هواندارن؟؟؟؟
    غولای خودروسازی دنیا مشکل دارن ایران وچین نداله؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      شاید یه بار گفته باشم اما داش با پژو دوستم تصادف کردیم ایربگ عمل نکرد بردیم تعمیرگاه قاب فرمونو که باز کرد دیدیم اصلا ایربگ توش نیست /////
      من :-o
      رفیقم :-(
      تعمیرکار :-)
      حالا انتظار داری فراخوان هم بدن این لگن سازا …….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MjM

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (720 ديدگاه)

    ما ایرانیا که به ایربگ عادت نداریم..انتظار نداریم یهو یه چیزی در بیاد جلومون جونمونو نجات بده…شکه میشیم بدتر…..!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یوسف

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (742 ديدگاه)

    چه میکنند این سازندگان کیسه هوا. بیچاره هوندا همش داره فراخوان برای کیسه هوا میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    پاییز سال اینده ؟؟؟ تا اون موقع ممکن باز صدمه ببینن مردم که از اینا بعیده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای بابا کی حال داره ببره ، یه بتنلی خریدیم گفتیم هیچ چیزش خراب نمیشه حالا باید ایربگش ببرم برا رفع ایراد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. moein

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    چه بدبختی شه این ایر بگ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا