متفرقه

احتمال فراخوان 12 میلیون خودروی دیزلی در آلمان

هجمه‌ها به خودروهای دیزلی ادامه دارد زیرا رویترز گزارش داده که وزارت حمل‌ونقل آلمان می‌خواهد میلیون‌ها دستگاه از این خودروها را فراخوان کند.

1977 Mercedes-Benz 300 Diesel
منابع نزدیک به این وزارتخانه می‌گویند وزارت حمل‌ونقل آلمان صحبت‌هایی با چندین خودروساز برای فراخوان حدود ۱۲ میلیون دستگاه خودروی دیزلی داشته است. هنوز مشخص نیست کدام نوع خودروها تحت تأثیر این فراخوان قرار می‌گیرند اما گفته می‌شود خودروهای دیزلی دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴، یورو ۵ و یورو ۶ فراخوان خواهند شد.


این فراخوان می‌خواهد نرم‌افزار خودروهای مجهز به سیستم مدیریت پیشرانه را به‌روز نماید و بخشی از برنامه‌های دولت آلمان برای کاهش ۲۵ درصدی آلاینده‌های اکسید نیتروژن است.


هنوز جزئیات این فراخوان منتشر نشده اما اخبار متنوع ادعا می‌کنند دولت می‌خواهد که خودروسازان هزینه‌ی آن را بر عهده بگیرند. گفته می‌شود هزینه این فراخوان بین ۱.۵ تا ۲.۵ میلیارد دلار خواهد بود و تلاش بر آن است که فراخوان یاد شده قبل از انتخابات ۲۴ سپتامبر صورت بگیرد.


این روزها بحث درباره خودروهای دیزلی داغ است. چندین خبر مبنی بر تصمیم برخی شهرهای مهم آلمان درباره ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در برخی مناطق و برخی ساعات مشخص منتشر شده است. ظاهراً دو شهر مونیخ و اشتوتگارت معیارهایی را در نظر خواهند گرفت که باعث جلوگیری از ورود خودروهای دیزلی به شهر در روزهای معین خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. aston martin

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    درسته که خیلی خوبه تا هواسشون به آسمون کشورشون باشه تا مثل قدرت اول منطقه یعنی ایران!! هواشون انقد صاف و پاک نباشه!
    ولی خب دیگه این رفتار های خودرو ستیزانه هم جایز نیست دیگه
    خب بعضیا پول بنزین ندارن
    هزینه های خودرو داشتن تو اروپا همین الانشم زیاده(مالیات،سوخت،نگهداری،پارک و..) چه برسه دیزل هم دچار دردسر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (ali(CHEVY NOVA

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    چقدر دیزلى ها فراخوان دادن تو 2 سال گذشته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا