متفرقه

منع فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در بریتانیا

بریتانیا نیز به دنبال پیروی از روش‌های فرانسه بوده و تلاش دارد از سال ۲۰۴۰ میلادی فروش خودروهای دیزلی و بنزینی جدید را به منظور بهبود کیفیت هوا ممنوع کند.


گاردین گزارش داده که برنامه نهایی قبل از پایان ماه جاری منتشر خواهد شد و بنا به گفته سخنگوی دولت این برنامه به حل نگرانی‌های سلامتی عمومی درباره کیفیت هوا کمک خواهد کرد. گفته شده آلودگی هوا باعث ضرر هنگفت ۲.۷ میلیارد پوندی به اقتصاد این کشور می‌شود. بسیاری از مقامات این کشور معتقدند که آلودگی هوا بزرگ‌ترین ریسک زیست‌محیطی نسبت به سلامت عمومی بریتانیایی‌ها محسوب می‌شود.


سخنگوی دولت بریتانیا گفت:

کیفیت پایین هوا بزرگ‌ترین ریسک زیست‌محیطی درباره سلامت عمومی بریتانیایی‌ها محسوب شده و این دولت می‌خواهد عملی قوی در کوتاه‌ترین زمان را انجام دهد. به همین دلیل است که ما در حال شتاب بخشیدن به توسعه برنامه‌های محلی به عنوان بخشی از برنامه ۳ میلیارد پوندی به منظور پاک‌سازی هوای آلوده اطراف جاده‌ها است.


قبل از منع تولید خودروهای بنزینی و دیزلی، بریتانیا تلاش دارد شماری از برنامه‌های دیگر برای بهبود کیفیت هوا را تقویت کند که از آن جمله می‌توان به تجهیز اتوبوس‌ها و دیگر وسایل نقلیه عمومی به پیشرانه‌های پاک‌تر اشاره کرد.

منبع: theguardian

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام
    خوبه اونا هم مثل ما پیشرفته اند ما هم دوسال دیگه پراید رو از خط خارج میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir amini

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    فکر کنم 23 سال دیگه دلمون باید برای سوپر اسپرت های با موتور بنزینی تنگ بشه نسل بعد شیرون هیبریدی و نسل بعدش الکتریکی میشه و دیگه خبری از اون موتور 16 سیلندر نیست خبری از 12سیلندر اونتادور نیست خبری از 8 سیلندر جانشین های مک‌لارن پی وان نیست از 12 سیلندر های جانشین لافراری خبری نیست واقعا دوران خوبی بود که داره تموم میشه حیف که قوانین نمیزارن این دوران خوب ادامه داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir schumacher

      ۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ماشین های ۱۲ سیلندر تا وقتی نفت وجود داشته باشه تولید میشن ، شاید به روز خیلی محدود و گرون بشن وی انقراض بعید می‌دانم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ساسان.م

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    این سوسول بازیا واسه اروپاییاست وگرنه همچنان در آمریکا به قول دوستمون تا وقتی نفت موجود باشه ماشین های 8 سیلندر و بالاتر تولید میشن و میفروشن

    البته خودم با سیاست اروپا بیشتر موافقم ولی نه تا این حد دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا