متفرقه

هیچ وقت خودرو به فامیل یا آشنا نفروشید!

آیا می‌خواهید بدانید بهترین راه درگیر شدن با فامیل‌ها و نزدیکانتان چه چیزی است؟ یک خودرو به آن‌ها بفروشید. یا حتی بدتر از آن، یک خودرو به آن‌ها بدهید.

Buy-A-Used-Car
من هر روز تماس‌های تلفنی زیادی در دفتر وکالتم از خریداران مختلف خودرو دریافت می‌کنم، بسیاری از آن‌ها از مشکلات گارانتی شکایت می‌کنند و خودروهایی که قابل تعمیر نیستند. بسیاری از تماس‌ها از سوی مشتریانی است که خودروهای صفر کیلومتر خریداری کرده‌اند و اکنون با خراب شدن خودرویشان درگیر مشکلات مربوط به گارانتی شده‌اند. بسیاری از تماس‌های دیگر از سوی خریداران خودروهای دست دوم می‌باشد که امیدوار هستند بتوانند با تکیه بر قانون از شر لگن‌هایی که خریداری کرده‌اند خلاص شوند!

buying-car
ولی یکی از ناراحت‌کننده‌ترین تماس‌هایی که گاه به گاه با دفتر من گرفته می‌شود از سوی افرادی است که خودرویی را از یکی از فامیل‌ها و آشنایان خود خریداری کرده‌اند. آن‌ها در تماس خود معمولاً می‌خواهند بدانند که آیا می‌توانند از دایی یا پسر عموی خود برای فروش خودروی معیوب شکایت کنند یا نه! باور کنید شوخی نمی‌کنم. من به آن‌ها توضیح می‌دهم که چرا آن‌ها نمی‌توانند و حتی بعضی وقت‌ها توضیح می‌دهم که چرا نباید این کار را انجام دهند.

به همین دلیل سعی می‌کنم به همه هشدار دهم:

قبل از این که خودرویتان را به یک فامیل و آشنا بفروشید، کمی بیشتر در این مورد فکر کنید. بله، می دانم، اگر شما خودرویی خوب و سر حالی دارید که در بازار امروز قیمت زیادی روی آن نمی‌گذارند، واگذار کردن آن به یک دوست یا فامیل که خودرو ندارد فکر خوبی می‌تواند باشد. مثلاً یک خودروی معمولی برای دوست یا فامیلی که به تازگی گواهینامهٔ خود را گرفته است.

ولی چه می‌شود اگر خودرویی که به تازگی آن را به قیمتی ارزان به پسرخالهٔ خود فروخته‌اید مشکلی برای آن پیش بیاید و خراب شود؟ آیا او یا مادرش این موضوع را باور خواهند کرد که شما هیچ ایده‌ای نداشتید که این اتفاق قرار بود بیفتد؟ همهٔ ما می‌دانیم که اتفاقات زیادی به صورت رندوم می‌تواند برای خودرو به وقع بپیوندد، ولی اگر کمی بدشانس باشید یکی از این حادثه‌ها می‌تواند مدتی کوتاه پس از فروش خودرو یا واگذار کردن آن اتفاق بیفتد.

Auto Repair Safety
من هیچ موقع پرونده‌ای در مورد شکایت یک فرد از فامیل خود که در مورد خرید خودرو بوده است قبول نکرده‌ام. ولی با توجه به میزان تماس‌هایی که با دفتر من گرفته می‌شود، مطمئنم که بسیاری از این‌ها در نهایت کارشان به دادگاه کشیده می‌شود. و آن‌هایی که به دادگاه نمی‌روند؟ من شرط می‌بندم که این موضوع در نهایت به خراب شدن رابطه‌های خانوادگی می‌انجامد. “عمو باب را آنجا می‌بینی؟ او یک خودروی معیوب به جیمی کوچولو فروخته بود. خودروی وی کم مانده بود جیمی کوچولو را به کشتن بدهد!”

بله، دقیقاً همین گونه است، کیس های بسیار زیادی در مورد این گونه اتفاقات به من پیشنهاد شده است، افرادی که یکی از اعضای فامیل خودروی خود را به صورت مجانی به آن‌ها داده است. خودرو کاملاً مجانی بود. بعداً این خودرو با مشکلات و ایراداتی مواجه می‌شوند که خریدار (بهتر است از واژهٔ خریدار استفاده نکنیم چون برای دریافت خودرو پولی پرداخت نشده است) مجبور شده مبلغی را برای تعمیر آن بپردازد. آیا آن‌ها می‌توانند از فردی که خودرو را به آن‌ها داده است شکایت کنند؟ برای دانستن جواب این پرسش نیاز نیست حتماً یک وکیل باشید. ۱-نه، شما نمی‌توانید از کسی که یک هدیه به شما داده است شکایت کنید. و ۲-نه، شما نباید حتی به این موضوع فکر بکنید.

ولی بالاخره دنیای امروزی است و هزار و یک اتفاق و داستان، دنیای امروزی پر است از افرادی که به حدی منطق خود را از دست داده‌اند که قصد دارند از کسی که لطفی در حق آن‌ها کرده است شکایت کنند. بنابراین، نصیحت من این است که حتماً خودروی خود را به یک غریبه بفروشید، حتی در ازای مبلغی بسیار کم! وقتی فامیل‌هایتان از شما بپرسند چرا این کار را کردید، یک دلیل واهی برای آن‌ها بیاورید. و به خودتان بگویید بهتر است آن‌ها از نفروختن خودرو به آن‌ها از دست شما ناراحت باشند تا این که بعدها به خاطر فروختن خودرو از دست شما ناراحت و شاکی شوند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تاکنون تجربه‌ای مشابه این اتفاق‌ها برای شما یا اطرافیانتان افتاده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Parker

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کلا معامله با فامیل اشتباهه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      شما ها رو نمیدونم
      اما تمام فامیل برای من شدن walking dead
      از همشون متنفرم یعنی دلم میخواد داعش سر همشونه به نیزه اویز کنه ……….

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        چرا آخه ؟
        خدا نکنه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. king 918

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          جون تو نمیدونی چجور موجوداتی شدن فامیل ما
          نه از فامیل مادری شانس اووردیم نه از پدری
          بیشتر از 10 ساله ریخت هیچکدومشونو ندیدم
          ایشالا فامیلا ی شما و بچه های پدال همیشه خوب و سلامت باشن
          خوش به حالتون اگه دایی خاله عمو و عمه خوب دارین به خدا به خدا نعمت بسیار بزرگیه که بنده ازش محرومم ……….

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مرصاد

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (62 ديدگاه)

        ??
        ??
        حرفی ندارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ASTON MARTIN

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        من به king 918 حق میدم
        حق داره خب
        چرا منفی میدید
        فامیل بد حقش همینه
        ندیدید شما
        من خودمم همین ارزو رو دارم برا 95 درصد فامیلم

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. lmbx

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (287 ديدگاه)

    با تشکر از اقای نهندیان بابت موضوع قشنگی که انتخاب کردن.فکر کنم تازه به نویسندگان پدالی اضافه شدید خدا قوت.مطالب خوبی از شما تو پدال هست.موفق باشید.
    اولش فکر کردم برای ایرانی هاست ولی بعد دیدم که منبعش roadandtrack تعجب کردم!پس فقط این مشکل مال ما ایرانی ها نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش نهندیان فرد

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام، ممنون بابت لطفتون، من از پاییز 92 افتخار همکاری با پدال رو داشتم، هر چند غیبت هایی گاها یک ساله هم بوده تو فعالیتم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حميد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    واقعا درسته در دو حالت مشکل إیجاد میکنه یکی اینکه متاسفانه تصادفی پیش بیاد یا خراب بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    متشکرم از آقای نهندیان عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Jalal

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    تازه سر قیمت هم نمیتونی چونه بزنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mohamad

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    جالب و منطقی بود
    این قضیه فقط مختص خودرو نیست
    کلهم معامله با فامیل اشتباهه، بخصوص خونه و ماشین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. مسعود

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    تجربه تقریبا مشابه در مورد خرید موتور از آشنایان که البته در این مورد بنده به عنوان خریدار متضرر شدم ، ولی پس از شروع کدورت خانوادگی از باطل کردن معامله منصرف شدم .
    درس خوبی گرفتم اما ضرر نسبتا سنگینی هم پرداختم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. maserati

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (54 ديدگاه)

      من می خواستم گوشی سونی را از از دایی ام بخرم چون خیلی خوب کار می کرد . ولی یکم صبر کردم و دقیقا بعد از دو روز همان گوشی تو دست خودش خراب شد و من خیلی خوشحال شدم که آنرا نخریده ام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. مجید

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من قصد انجام این کار رو داشتم ولی از اونجا ک فامیلامون رو میشناختم و میدونستم چقدر بیخیال و پررو هستن و چون رو ماشینم حساس بودم به یک غریبه فروختم اول اگهی اینترنتی زدم بعد قرار گذاشتیم و تمام مزایا و معایب رو گفتم و اون طرف هم رفت تحقیق کرد و یک روز ماشین رو بردیم کارشناسی و بعدش هم معامله کردیم منم تمام چیزایی که از ماشین داشتم (چون صفر گرفته بودم) رو دادم حتی قرآنی که تو داشبورد بود و همون روز رفتیم تعویض پلاک و دفترخونه(بدون واسطه و دلالی و سود و پول زور) و خلاصه هر وقت یارو مارو میبینه بهمون احترام میذاره ولی فامیلمون ک سر همون قضیه از من شاکی بود رفت ماشین خرید و سند نزده تصادف کرد و داستانش طولانی!!!!خلاصه این که نکنید نکنید نکنید!باور کنید ضرر نمیکنید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. ونوم

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    من فکر میکردم فامیل ما فقط پر رو و چتر هستن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. سعید

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    برای من پیش اومده میخواستم ماشین بفروشم اشتباه کردم توی جمع خانوادگی گفتم، یه مشتری براش همونجا پیدا شد، فرداش ماشینو دادم به یه غریبه بعد اون فامیل زنگ زد گفت ماشین چی شد گفتم فروختم، گفت من که گفتم میخوامش، منم گفتم از تو چه پنهون یه ایراد بد داشت نزدیک خرج سنگین بود، هیچی دیگه مجبور شدم دروغ بگم ولی مشکلی پیش نیومد.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. Aria

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    آقا فامیل اصلا هیچی صحبتشو نکن. من یه بار یه گوشی سامسونگ فروختم به یکی از فامیلا. سالم بهش دادم .۲ روز نشده ترکید گوشی. ینی کاری کرد توی فامیل دیگه نتونم سر راست کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اونوقت تنها چیزی که تو کشور ما رشد می کنه تعداد شرکت های بازاریابی شبکه ایه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این کار انجام نشه، بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. عباس

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اگر خدایی نکرده هم این اتفاق افتاد پول رو کامل بگیرید که مثل من نشید که از سال ۸۸ یک ۴۰۵ تقریبا صفر به یکی از آشناهامون فروختم ۵ میلیونش موند تا امروز اون مابقیشم تیکه تیکه داد که خرج شد و ما تا ۹۱ بدون ماشین موندیم حالا شما حساب کن ۵ تومن ۹۱ کجا و ۸۸ کجا تازه الانم که هیچی وارد ۹۵ شدیم ۵ تومن حتی یک سه چرخ هم نمیاره خدا رو شکر ماشین جور شد ولی کدورت و طلب ما هنوز باقی مونده ای کاش هیچ وقت اینکارو نمیکردم البته نه به خاطر جنبه مادی بلکه معنوی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Genius

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    بالکل آدم عاقل سعی میکنه کمترین مراوده مالی رو با دوست و آشنا داشته باشه یکی بخاطر اینکه شما همیشه تو معامله با آشنا یه سری معذورات داری و مجبوری از خطوط قرمز و نکات مهمی که برای یه خرید خوب تو ذهنت هست چشم پوشی کنی که مسلما بعد از خرید اعصابت رو بهم میریزه ثانیا از قدیم و ندیم و در همه فرهنگها گفتن که پول و رفاقت مثل جن اند و بسم الله پس برای حفظ رفاقت ها و حرمت ها ترجیحا نباید با دوست یا قوم و خویش وارد معامله شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. ماهان گاز

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    سلام سال90یک دستگاه پیکان پژو به همسایهمون فروختم به اصرار خودش که مدیونی ماشینو به کس دیگه بفروشی از این حرفها …..!بعد یک هفته شده بود معضل برای ما باید ماشینو پس بگیریو از این حرفها راضیش کردیم بزنه تو سایتهای فروش
    ماشینو 2میلیون خریده بودازما یعنی پول یه موتورسیکلتو نداده بود ماشین سالار ی بودسلامت !فروخت به بچه های بناب2500000هزار تومان یعنی 500هزارتومان سود کردچون من وکالتی فروخته بودم دلواپس بودم
    اینو میخوام بگم شر میشه نفروشید به فامیل وبچه محل حتی یک دونه پیچ/////

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. قاسم

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچ موقع کولرخودتو با پنکه فامیل عوض نکن حتی اگر ازسردلسوزی باشه چون بعد ۱۰سال اگرخراب شود ابروتو میبره پیش کل فامیل اللخصوص زن جماعت ومخصوصا وصایلی که احتمال خطر توش باشه مثل موتور یا یه چیز معمولی مثل چای ساز که خطر برق گرفتگی مقداری احتمالی داره حلا اگر بعد ۱۰سال خدای ناکرده اگر اتفاقی بیوفته اول اسم شما میگیرن بعد ۱۰سال هیج موقع نمیگویند فلانی یه کارخیر برامون انجام داد میگن بدبختمون کرد بااین غراضه وخلاصه هزار حرف وحدیث دیگه مخصوصا درجامعه ایرانی جماعت ..معامله بادوستان فامیلا..نکنیدنکنیدتمام

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. رضا

    ۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امروز آخرین معامله ام بافامیل بود که منجر به ضرر دومیلیونی من شد وتا عمر دارم هیچ معامله وفروشی با فامیل ندارم.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا