متفرقه

آمار فروش ماه آوریل بازار هند: صفر دستگاه!

از زمان گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان که از اوایل امسال صورت گرفت، صنعت خودرو ضربات هولناکی را تحمل کرده است. تا به امروز حدود ۳.۵ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده و حدود ۲۴۰ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

با وجود قوانین قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی در سراسر جهان، حمل‌ونقل نیز به شدت کاهش یافته است. یکی از بزرگ‌ترین صنایعی که تحت تأثیر این قضیه قرار گرفته صنعت خودرو است که با افت شدید تقاضا و البته تعطیلی کارخانه‌ها و نمایندگی‌های فروش روبرو شده و به همین خاطر آمار فروش خودروها نیز همگی نزولی است. همین موضوع با شدت بیشتری در کشور پهناور هند دیده می‌شود.

بیزنس تودی هند گزارش داده در ماه آوریل ۲۰۲۰ هیچ خودروی صفرکیلومتری در این کشور فروخته نشده است! بله صنعت خودروی ۱۲۰ میلیارد دلاری هند ماه پیش نتوانسته حتی یک دستگاه خودرو به فروش برساند که دلیل اصلی آن قرنطینه خانگی به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در این کشور می‌باشد.

البته این موضوع خیلی جای تعجب ندارد. هند اقدامات شدیدی برای در خانه ماندن مردم اتخاذ کرده است. ماروتی سوزوکی بزرگ‌ترین خودروساز این کشور تنها ۷۶۲۴۰ دستگاه خودرو در ماه مارس به فروش رسانده که نسبت به فروش ۱۴۵۰۳۱ دستگاهی این شرکت در ماه ۲۰۱۹ افت ۴۷.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

البته در این بازه زمانی ماروتی سوزوکی و ماهیندرا تعداد ۱۳۶۵ دستگاه تراکتور به فروش رسانده‌اند که بخش اصلی فعالیت‌های کشاورزی در این کشور می‌باشد.

ویجی ناکرا مدیر اجرایی بخش خودرویی ماهیندرا می‌گوید:

ما به همراهی سهامداران و به ویژه نمایندگی‌ها و شرکای تأمین‌کننده به دنبال شروع اکوسیستم خود هستیم. ایمنی تمامی کارکنان اهمیت زیادی برای ما خواهد داشت و درعین‌حال باید روی بازگشایی کارخانه‌های خود نیز تمرکز کنیم.

هنوز مشخص نیست که قرنطینه در این کشور تمدید خواهد شد یا خیر بنابراین آینده‌ی صنعت خودروی هند در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    ایشالا این امار فروش دامنگیر خودروساز وطنی و دلالهای بی وجدان بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      خودرسازهای داخلی به شدت مورد حمایت دولتن یعنی عزیز دوردونه دولت هر اتفاقی هم بیوفته عین خیالشون نیست حالا میخواد کرونا باشه سیل باشه زلزله باشه بمب اتم باشه مردم بخرن یا نخرن یا هر بلای دیگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا