متفرقه

خلاقیت‌های یک موتورسیکلت‌باز: اسپرسوساز سیلندری!

عشق موتوری خود را با نوشیدنی قهوه ترکیب کنید تا یک اسپرسوساز بسیار جذاب داشته باشد…


هیچ‌چیزی همانند نوشیدن یک فنجان قهوه (و البته برای ما ایرانی‌ها چای!) در اول صبح انسان را سر حال نمی‌آورد! اکثر افراد قهوه و چای را جزو جداناپذیر زندگی می‌دانند. البته تا زمانی که صاحب یکی از قهوه سازهای جذاب کافه‌ها نباشید شاید اصلاً قهوه را از خانه به محل کار نیاورید. خب پس چرا قهوه ساز خود را نسازید؟! همه‌ی آنچه که نیاز دارید جدا کردن قطعات موتورسیکلت برای پیدا کردن قطعات موردنیاز است.


خب شوخی می‌کردیم! نیازی به باز کردن قطعات موتورسیکلت خود نیست زیرا قطعاً در اوراق فروشی‌ها یک یا دو سیلندر کهنه را می‌توانید پیدا کنید. پس از این مرحله کافی است دستورالعمل رولاف میکر برای ساخت یک قهوه ساز سیلندری فوق‌العاده را دنبال نمایید.

او نبوغ خود برای بازیافت قطعات اوراقی را با عشق به قهوه ترکیب کرده تا این اسپرسوساز منحصربه‌فرد را به وجود آورد. سیلندر و پیستون قبلاً به یکدیگر پرس شده‌اند و او فقط باید وسیله‌ای می‌ساخته که باعث شود آب جوش از میان قهوه عبور نماید.

البته اولین قدم پیش از رسیدن به قهوه‌ی ناب تولیدی تمیز کردن کامل قطعات موتورسیکلت بوده است. شاید طعم روغن سوخته کاملاً لذت‌بخش باشد اما نه بهتر است که این کار را تست نکرده و قطعات را کاملاً تمیز نمایید! رولاف در ویدئویی که منتشر کرده از تمیز کننده شیشه برای از بین بردن ذرات سوخته از پیستون و سیلندر استفاده کرده است. او این کار را آن‌قدر انجام داده تا قطعات همانند نمونه‌هایی نو به نظر برسند.

رولاف سپس یک محفظه فلزی به همراه یک دسته فلزی را سرهم کرده تا بدین ترتیب نوشیدنی دم کرده به داخل فنجان راه یابد. سپس بخش قیف مانند نیز ساخته که آب جوش را داخل سیلندر هدایت می‌کند و نهایتاً خلاقیت او منجر به تولید یک قهوه ساز جذاب شده است.

واضح است که هیچ جادویی در کار نیست و تنها زمان و خلاقیت است که منجر به ساخت چنین وسایل لذت‌بخش و سرگرم‌کننده می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالب عشق موتور فکرش از خیلی از مهندسای کشور ما بهتر کار میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. Sajjad

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    حس میکنی داری روغن سوخته موتور میخوری

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. نق نزن

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به شما دادن نخور
      والله

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا