متفرقه

خلاقیت لس‌آنجلسی‌ها برای توقف مسابقات خیابانی

احمقانه‌ترین کاری که پشت فرمان یک خودرو می‌توان انجام داد چیست؟ احتمالاً شرکت در مسابقه خیابانی. میلیون‌ها خطر می‌تواند در کمین باشد و همین امر می‌تواند تأثیری بد روی سرنشینان خودروهای حاضر در این مسابقه غیرقانونی و همچنین افراد دیگر یا حتی عابران پیاده داشته باشد.


به‌طور مثال در فوریه سال ۲۰۱۵ راننده یک فورد موستانگ کنترل خودروی خود را از دست داد و به میان تماشاگرانی که این مسابقه غیرقانونی را مشاهده می‌کردند وارد شد. نتیجه این حادثه کشته شدن دو نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر بود.

مسابقات خیابانی یک مشکل جدی در برخی مناطق لس‌آنجلس بوده و به همین خاطر مقامات تصمیم گرفته‌اند تا با نصب نوارهای پر سروصدای خاص این تخلفات را کاهش داده و به صفر برسانند. به منظور درک بزرگی این مشکل باید گفت خیابان Canoga در Chatsworth در واقع در بین محلی‌ها به نام خیابان سرعت Canoga شناخته می‌شود. اگرچه راننده‌های عادی شاید از دیدن این نوارهای خاص خوشحال نباشند اما بی‌جرئت کردن راننده‌های متخلف از برگزاری مسابقات خطرناک در معابر عمومی نصب نوارهای یاد شده را ضروری جلوه می‌دهد.


این نوارها نه تنها صدا تولید می‌کنند بلکه لرزش‌هایی را به خودروها وارد کرده و در زمانی که با سرعت‌های بالا از روی آن‌ها عبور شود سبب چسبندگی کمتر لاستیک خواهند شد. از دیگر مزیت‌های این نوارها می‌توان به نصب آزادانه آن‌ها در هر مسیری اشاره کرد.


این نوارها قبلاً به مدت سه ماه در برنامه‌ای آزمایشی تست شده‌اند و مقامات حمل‌ونقل لس‌آنجلس قبلاً نتایج مثبت آن را دیده‌اند که کاهش ۱۰ درصدی سرعت در این مناطق از آن جمله است. نصب این نوارها هزینه‌ای در حدود ۲۵ هزار دلار دارد.


با اثبات کارآمدی، این نوارها می‌توانند در سایر مناطق و حتی بیرون از لس‌آنجلس نیز استفاده شوند. گفته شده هزینه نصب این تجهیزات از صندوق مخصوصی پرداخت خواهد شد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    شبیه همون نوار هایی نیست که تو اتوبان ها میزارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI . TUNING

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    از ما یاد گرفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. وحید

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    چرا از سرعت گیر استفاده نمیکنن خب؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hossein

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (149 ديدگاه)

      واقعا باید از راهداری ایران الگو برداری کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امید

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    خدا رو شکر که از این نظر ما از اونا بسیار جلوتر هستیم و خیابونهای ما اغلب به صورت استاندارد دارای چنین آپشنی هستند (چاله چوله و آسفالتهای بی کیفیت که موجدار شدن و …)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. DEADPOOL

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    هه دست انداز داشتیم وقتی دست انداز داشتن مد نبود?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کوشا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (118 ديدگاه)

    باید از این سرعت گیرایی که با آسفالت درست میکنن میزاشتن دیگه کار به اذیت کردن راننده ها نمیرسید کلن ماشینشونو از دست میدادن :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Fit Demon

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    یه کاری کنن این موتور سوارهای کشور ما انقد مردم رو اذیت نکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sunmartin

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    در استانبول که بودم هیچ موتوری جرات وارد شدن به پیاده رو نداشت هیچ خودرویی جرات نمیکرد وارد خیابان ورود ممنوع بشه با نصب یک سیستم بسیار جالب چرخ دنده ای در میان خیابان به اینصورت که با حرکت جهت مخالف و خلاف خودرو و یا موتور سیکلت چرخ ها سریعا درگیر و خرد شده و خودرو و موتور به دام می افتاد و طرف یا باید فرار میکرد یا جریمه و گواهینامه اش باطل میشد کاش اون سیستم در ایران بزارند بجای این سرعت گیرها که در اصفهان راننده ها از روش میپرن بجای کاهش سرعت

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. كوروش

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    یه سر بیان اینجا ما یه سری (((تپه))) توی جاده ها نصب کردیم (جاده ورامین)راننده های افرود ازش می ترسند چه برسه خودرو های مسابقه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ابوالفضل احمدی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باید مثل جاده های ایران یه سری ساندویچ بزارن کف خیابوناشون تا دیگه درگ نزارن خخخخ ???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا