متفرقه

مخالفت ایالت‌های آمریکا با تصمیمات سوختی ترامپ

دادستان کل ایالت نیویورک به مقامات رسمی ۱۲ ایالت دیگر آمریکا به منظور مقابله با تلاش‌های دونالد مبنی بر تغییر قوانین مصرف سوخت خودروها پیوست.


به خاطر فشارهای وارد شده از سوی خودروسازانی چون جنرال موتورز، فورد و تویوتا، ترامپ دستور داده تا استانداردهای مصرف سوخت سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ که قبلاً در زمان زمامداری امور توسط اوباما تصویب شده بود دوباره بررسی شود. بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی ادعا کرده‌اند این قوانین محدودکننده، دست‌نیافتنی بوده و با تقاضاهای کنونی مصرف‌کنندگان همخوانی ندارند.


در نامه‌ای به آژانس حفاظت محیط‌زیست، دادستان‌های کل ایالت‌هایی چون واشنگتن، اورگون، ماساچوست، کنتیکت، رود آیلند و پنسیلوانیا گفته‌اند که از اختیارات قانونی برای جلوگیری از تغییر این قوانین استفاده خواهند کرد.


رویترز گزارش داده است:

به خاطر سلامت عموم مردم و مزیت‌های زیست‌محیطی این استانداردها، اگر آژانس حفاظت محیط‌زیست بخواهد استانداردهای کنونی سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ را تغییر دهد یا تضعیف کند، ما از اختیارات قانونی برای بلوکه کردن چنین اقداماتی استفاده خواهیم کرد.


در زمان ریاست جمهوری اوباما، خودروسازان توافق کردند تا سال ۲۰۲۵ مصرف سوخت خودروهای خود را به حد قابل‌توجهی کاهش دهند. در ابتدا گفته شد استانداردهای مذکور تا سال ۲۰۱۸ تنها مطالعه خواهند شد اما تنها چند روز قبل از پایان دوران ریاست جمهوری اوباما، این قوانین نهایی و تصویب شدند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    سلامت مردم از همه چیز بالاتر است قوانین از ان هم بالاترست اینه که یه کشور میشه اقای جهان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    سرزمین آزاد و دموکراتیک یعنی همین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ونوم اف ۵

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    ای قاضی به مثلث عشقی ما گیر نده خودروسازای امریکایی خودشون به فکر محیط زیست هستن سخت گیری زیادی ممنوع

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا