هفته نامه

ملکه و خودروهایش

زمانی که نوبت به بحث در مورد خودروها در زندگی ملکه الیزابت می شود، همگان تصویری از او را در حالی که خودروی او توسط راننده رانده می شود، در ذهن دارند. اما شاید همگان ندانند که علیاحضرت نسبت به اینکه شخصا پشت فرمان قرار بگیرد نیز علاقه فراوانی داشت و گاهی دور از انظار عمومی به رانندگی می‌پرداخت. اکنون به بهانه درگذشت ملکه انگلیس، این مطلب که برای نخستین بار در سال ۹۵ در سایت پدال منتشر شده را به روزرسانی کرده‌ایم.

خودروی رنجروور ملکه انگلیس
احتمالا علاقه وی به وسایل نقلیه موتوری در زمان جنگ جهانی دوم شکل گرفتت؛ زمانی که ملکه به عنوان یک راننده و مکانیک در سرویس ارضی حمایتی بانوان(Women’s Auxiliary Territorial Servic) خدمت می کرد. این روزها او در زمان‌هایی که در کاخ سلطنتی ویندزور یا در محوطه ۵۰ هزار هکتاری بالمورال در آبردین‌شایر اسکاتلند حضور دارد، به رانندگی نیز می‌پردخت.

queens-cars-ats-2
در طول حکومت ۷۰ ساله ملکه، خودروها در هر سایز و هر قیافه‌ای در اختیار وی بوده‌اند والبته همگی آنها نیز به اندازه ای که شما فکر می کنید عالی نبوده اند. اما چیزی که بین همگی آنها مشترک بوده این است که همگی آنها در بریتانیا ساخته شده اند. حال نگاهی داریم به برخی از مهمترین خودروهای ملکه الیزابت.

Queen-Elizabeth-II-Driving-519107
بنتلی بنتایگا:
این شاسی بلند ۴*۴ که ۱۶۰ هزار پوند قیمت دارد، جنجال های فراوانی را برانگیخته است، اما به نظر نمی‌رسد که این بحث ها توانسته باشد ملکه را از خرید آن منصرف سازد. مدیرعامل بنتلی، ولفگانگ دوئرهایمر در مورد این خودروی لوکس بریتانیایی که ابتدا در آلمان رونمایی شد، می‌گوید: “ما خودروی شماره یک را برای ملکه رزرو کرده‌ایم”. گفته شده است که ملکه پس از تست این خودرو در محوطه بالمورال، تحت تاثیر قابلیت‌های آن قرار گرفته است.

bentayga-queen

لیموزین بنتلی استیت
وقتی که با لیموزین بنتلی استیت مواجه می‌شوید، درک جنجال‌های به وجود آمده بر سر بنتلی بنتایگا برای شما دشوار خواهد بود. این خودروی ضدگلوله در سال ۲۰۰۲ به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاجگذاری ملکه برای وی رونمایی شد. دور تا دور این خودروی حقیقتا زیبا شیشه‌های بلند کار شده است تا احتمالا مردم بتواند سلفی خوبی از خودشان با ملکه بیندازند!

queens-cars-bentley-state-limousine
دایملر سوپر V8 LWB
این خودرو از یک نگهدارنده کیف دستی سفارشی، چراغ های براق آبی رنگ برای باز کردن ترافیک و یک تلفن برای تماس های مهم با دفتر نخست وزیری بهره می‌برد. علیاحضرت این خودرو را در سال های اولیه قرن بیست و یکم و برای استفاده شخصی در محدوده کاخ ویندزور و باکینگهام مورد استفاده قرار می‌داد.

queens-cars-daimler-super-v8
جگوار X-Type استیت
ملکه در زمان اقامت در قلعه ویندزور در برکشایر خودش را با رانندگی به سمت کلیسا سرگرم می‌کرد. این مسیر از پارک بزرگ ویندزور عبور می کند و ملکه ترجیح می‌داد که به جای پیاده‌روی، خودش این مسیر را رانندگی کند. در سال‌های قبل یک بار ملکه مجبور شد که برای جلوگیری از برخورد با خانواده جوانی که متوجه نزدیک شدن او با جگوارش نشده بودند، از جاده خارج شده و وارد چمن شود.

queens-cars-x-type-estate
لندروور
لندروورها و رنج روور‌ها در هر شکل و اندازه‌ای توسط ملکه رانده شده‌اند. اما به نظر می‌رسد که این لندروور اولیه، که بعدها به نام دیفندر شناخته شد، بوده که بیش از هر خودروی دیگری ملکه را مجذوب خود کرده است. شنیده شده است که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها برای ملکه یک دیفندر ۱۱۰ مدل ۲۰۰۲ بوده است که از یک موتور دیزلی TD5، تعلیق ارتقا یافته و صندلی های گرمکن دار بهره می‌برده و به دفعات در مهمانی های شکار مورد استفاده قرار گرفته است.

queens-cars-land-rover-2
آمبولانس سرویس ارضی
در سال ۱۹۴۵ ملکه (که در آن زمان شاهزاده الیزابت نامیده می‌شد)، در ۱۸ سالگی به عنوان یک افسر افتخاری به سرویس ارضی جانبی بانوان پیوست. او به عنوان یک راننده و مکانیک تعلیم دید و در تصویر زیر او را در یک آمبولانس ارتشی مشاهده می کنید.

خودروی نظامی ملکه الیزابت

رولزرویس فانتوم VI
این خودرو در سال ۱۹۷۸ به مناسب بیست و پنجمین سالگرد تاجگذاری ملکه، توسط انجمن سازندگان و بازرگانان موتوری برای او ارائه شد. این خودرو همچنان در تملک خانواده سلطنتی قرار دارد و برای مراسم ازدواج شاهزاده ویلیام و کاترین میدلتون هم مورد استفاده قرار گرفت. این خودرو مجهز به یک موتور هشت سیلندر ۶.۷۵ لیتری است که حدود ۲۲۰ اسب بخار قدرت دارد.

queens-cars-RR-Phantom-VI
روور P5B
روور P5 یک خودروی کلاسیک بریتانیایی است و P5B یک نسخه ارتقا یافته از آن می باشد که به جای موتور ۶ سیلندر P5 های معمولی، از موتورهای هشت سلیندر آلومینیومی ساخت بیوک استفاده می کرد. یک روور P5B سواری سبز رنگ هم اکنون در مرکز میراث موتوری در Gaydon به نمایش گذاشته شده است.

queens-cars-Rover-P5B
واکسهال کرستا استیت
این خودرو اثبات می کند که ملکه همیشه نیاز به خودروهای لوکس ندارد. در این تصویر ملکه را در حال رانندگی با واکسهال کرستا استیت در حدود دهه ۱۹۸۰ مشاهده می کنید. واکسهال هم اکنون نیز دارای گواهی سلطنتی می‌باشد و ملکه همچنین در حال رانندگی با یک امگا و اینزیگنیای معمولی نیز دیده شده است.

queens-cars-vauxhall-cresta-estate
رنج روور
ممکن است که ملکه استحکام لندروور را دوست داشت، اما وی همچنین از راحتی یک رنج روور نیز لذت می برد. به همین جهت، لوکس بودن و قابلیت های بالای سواری رنج روور ملکه را مجذوب خود می کرد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
expressdriving

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۸۵ دیدگاه‌ها

  1. genius

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    گلی گوشه جمالش تولیدات ملی بریتانیا رو سوار میشد نه اینکه تولید کشورش در حد تیبا و رانا باشه امـــا خودش ب ام و سری7 سوار شه…

    موافقم 10
    مخالفم 3
  2. آراد نصرالهی

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    دوستان فکر کنم این لیست یکم نقص دار چون توی فیلم های جدید خانواده ملکه همه با دیفندر داشتند میرفتند و می آمدند
    پس به احتمال 100% ملکه هم داشته.
    فقط هم این نیست چند مدل آئودی هم دیدم ولی تصویر تار بود نفهمیدم چه مدل بودن

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا