متفرقه

ممنوعیت رسمی تردد خودروهای دیزلی یورو 4 در اشتوتگارت

تابستان سال گذشته خبرهایی درباره‌ی شهر اشتوتگارت و برنامه‌های آن برای ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی قدیمی منتشر شد. حالا این شهر مشهور آلمانی که خانه‌ی مرسدس بنز و پورشه است استارت این کار را زده است.


ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی یورو ۴ و قدیمی از اول آوریل در اشتوتگارت آغاز خواهد شد. البته استثناهایی نیز وجود خواهد داشت.

آندراس شوارز، رئیس گروه پارلمانی سبز می‌گوید:

از سال ۲۰۱۹ محدودیت‌های رانندگی در بخش‌های زیست‌محیطی سبز برای خودروهای دیزلی یورو ۴ و قدیمی وجود خواهد داشت. البته برخی استثناهای معقول برای تاجران و سرویس‌های حمل و تحویل کالا در نظر گرفته می‌شود.


وزیر محیط‌زیست آلمان نیز گفته است:

تا زمانی که شما خواهان ادامه‌ی تولید خودروهای دیزلی قدیمی باشید احتمال بیشتری برای وضع چنین محدودیت‌های رانندگی وجود خواهد داشت. حالا مالکان خودروهای دیزلی باید هزینه‌ی اشتباه سنگین صنعت خودرو را بپردازند.

خودروهایی که استانداردهای آلایندگی یورو ۵ را پاس می کنند فعلا در امان هستند. البته در ماه‌های آینده نیز تصمیماتی درباره‌ی ممنوعیت تردد این خودروها و یا عدم وضع چنین قانونی اتخاذ خواهد شد.


از دیگر شهرهای مهم آلمانی که به این طرح پیوسته اند می توان به فرانکفورت، هامبورگ و برلین اشاره کرد. البته محدودیت‌های شهر هامبورگ با انتقادات فراوانی مواجه شده زیرا تنها شامل دو خیابان بوده و استثناهای زیادی هم دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. هادی

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    طبیعتا باید برنامه برای مردمی که خودرو های قدیمی یا خودرو هایی که استاندارد آلایندگی رو پاس نکره باشن داشته باشن مثل تعویض خودرو یا تهسیلات خرید خودرو هیبرد

    الکی که نمیشه فردا بگی دیگه ماشین هاتون رو در نیارین?
    مگر اینکه ایران باشه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. VIPER

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    تاسف بادا،یورو۴ واسشون بی اعتبار شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Abbas

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    مطمئن باشین همین ماشینایی که اینا میخوان ممنوع کنن آلودگیشون صد پله از آشغالای وطنی کمتره،اگه بخوایم پا به پای جهان اول پیش بریم باید کل ماشینامونو بخوابونیم چون یه پراید مصرفش از یه اونتادور ۱۲ سیلندر بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      حرفت درسته ولی خدایی مصرف پراید اونقدر هم زیاد نیست. یادمه سال ۸۳ بابام یه پراید گرفت . اون موقع تازه انژکتوری شده بود. ما تو دوره آب بندی با یه باک ۳۷ لیتری بیشتر از ۷۰۰ کیلومتر رانندگی کردیم . ماشین با ۴ سرنشین و بار و با سرعت متوسط ۸۰ کیلومتر تو این مسافت صدی ۵ سوزوند و مطمئناْ با تک سرنشین شرایط بهتر میشد. بابام اون پراید رو بعد از ۴۰۰ هزار کیلومتر بدون حتی یک بار خراب شدن فروخت و یه سمند موتور ملی ۱۳۹۳ خرید که تا حالا ۱۰ بار راحت تعمیرگاه رفته و نصف قیمت ماشین خرج تراشیده. البته ماشین های ایرانی شانسیه ولی این روند روز به روز بدتر شدن هم نمیشه نادیده گرفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Abbas

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (875 ديدگاه)

        دوست عزیز اونی که گفتم قد یه اونتادور میسوزنه نسبت به حجم و اندازش گفتم،والله ما یه پراید ۹۲ داشتیم از بس بنزین قورت میداد که فروختیمش اصن وحشتناک بود نسبت به یه موتور ۱۳۰۰ سی سی و قدرت مسخرش،خلاصه میخوام بگم با یه مشت دایناسور داریم تو خیابونا پرسه میزنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mortezza

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اول از همه پراید داشتیم
        سوختش تو ترکیبی کمتر از صدی ۱۳ به نظرم نبود.
        بعدم شما یه موتور دو لیتری دیزلی رو با موتور فسقلی پراید مقایسه نکن.
        موتور دولیتری یورو چهار مصرف سوختش حدودا صدی ۹ هست به صورت ترکیبی. دقیقا مصرف پراید با موتور 1.3 لیتری. فرقش اینه نصف پرایدای ساخت شده به صورت معجزه واری مصرفشون بالاتر از ۹ لیتره تو ترکیبی. منجمله پراید خودمون.
        اما اون موتور ۲ لیتری دیزلی المان حتی یکیش مصرف بالا نداره. همشون دقیقا عین همن. اگه مصرفش بالا بود میبردی ماشینو پس میدی. تازه میتونی شکایت کنی. تو المان یا اروپا شرکتهام برا اینکه رضایت شما رو جلب کنن تا شکایت نکنین میان به شما شاید مجانی ماشینو بدن
        هر روز که میگذره بیشتر ایمان میارم تو این مملکت همه چی شانسیه. حتی پراید شانسیه

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا