متفرقه

ممنوعیت شماره گذاری خودروهای بدون ABS

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: پلیس از شماره‌گذاری خودروهای جدید فاقد ABS خودداری می‌کند.

به گزارش فارس، سردار تقی مهری با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر موظف شدن کارخانجات سازنده خودرو نسبت به مجهز کردن خودروها به ترمز ABS از آغاز اردیبهشت ۸۸ اعلام کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای حفظ جان شهروندان تصمیم گرفت با خودروهای جدید فاقد ترمز ABS برخورد کند.

سردار مهری با تأکید بر این که پلیس راهور ناجا از شماره‌گذاری خودروهای جدید فاقد ABS خودداری می‌کند، به خریداران خودرو توصیه کرد تا هشدار پلیس برای جلوگیری از هر گونه مشکلات و دردسرهای آتی را جدی بگیرند.

جانشین پلیس راهور ناجا افزود:‌ متقاضیان و ثبت‌نام کنند‌گان طرح‌های پیش‌فروش خودروها با در نظر گرفتن تاثیر ترمز ABS در ایمنی، از ثبت‌نام برای پیش‌فروش خودروهایی که فاقد ترمز ABS هستند، خودداری کنند.

پیش از این سرهنگ محسن مهرایی رئیس پلیس ترافیک شهری نیز در روزهای گذشته اعلام کرد: افسران پلیس و کارشناسان تصادفات از این پس موظف شدند تا در صورتی که عمل نکردن ترمز در خودروهای ساخت اردیبهشت ۸۸ به بعد به عنوان عامل بروز یا تشدید سوانح رانندگی تشخیص داده شود، سهم کارخانه خودروساز را در کروکی تعیین و به مراجع قضایی اعلام کنند.

مجهز نبودن به ترمز ضدقفل (ABS) یکی از عوامل عمده انحراف از مسیر خودروها به هنگام ترمزهای ناگهانی است. بدین ترتیب پلیس در گام اول شماره گذاری خودروهای پژو ۴۰۵ بدون ترمز ABS، پژو روآ و تندر L90 مدل E0 را ممنوع نموده است.

منبع: روزنامه همشهری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ardavan

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    جای اینکه 4 تا چرخ رو ترمز دیسکی بذارن گیر دادن به ABS…هر قطعه ای اضافه کنن احتمال خرابی رو بالا میبرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Zonda R

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    واقعا ای بی اس هم این همه بگیر ببند داره
    مگه قرونه وسطاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی راعی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام
    این abs مفد نمیرزه مایه پارس داریم 100تا میری ترمز بکنی نمیگیره چند روزه پیش نزدیک بود تصادف کنم بی abs بهتره چون یه دونه 86 هم داشتیم اون ترمزش معمولی بود خیلی بهتر ترمز میکرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      اتفاقا خیلی هم خوب و لازمه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا