متفرقه

فشار شدید اروپایی‌ها به خودروهای احتراق داخلی

پاریس به منع فروش تمامی خودروهای احتراق داخلی تا سال ۲۰۳۰ متعهد بوده و بنا به اعلام مقامات محلی، پاریس تا سال ۲۰۵۰ به یک شهر کربن خنثی تبدیل خواهد شد. این شهر تمامی تلاش‌های خود برای بهبود وضعیت آب‌وهوا را اوایل این هفته اعلام کرده است.


کریستف ناجوفسکی مسئول سیاست‌گذاری حمل‌ونقل در شورای شهر پاریس می‌گوید:

حمل‌ونقل یکی از مهم‌ترین تولید کننده‌های گازهای گلخانه‌ای است بنابراین ما در حال برنامه‌ریزی برای منع تردد و فروش خودروهای احتراق داخلی تا سال ۲۰۳۰ هستیم. مقامات محلی برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در توسعه جایگزین‌هایی به منظور تقویت کمک‌های مالی داشته که به افراد اجازه خرید خودروهای پاک را می‌دهد.


پایتخت فرانسه قبلاً نیز اعلام کرده از سال ۲۰۲۴ تردد تمامی خودروهای دیزلی را ممنوع خواهد کرد. سه شهر بزرگ دیگر نیز این برنامه را اعلام داشته و رئیس‌جمهور فرانسه قول داده از سال ۲۰۴۰ تردد خودروهای احتراق داخلی در تمام این کشور را ممنوع کند. در حال حاضر خودروهای دیزلی حدود ۴۰ درصد سهم فروش مدل‌های جدید فرانسه را به خود اختصاص داده و خودروسازان این کشور سهم زیادی دارند.


دولت ماکرون در نظر دارد مشوق‌های مالیاتی خودروهای دیزلی را از سال آینده حذف نماید. این مشوق‌ها هنوز هم برای توسعه تکنولوژی دیزلی فعال هستند.


به همین منوال، آکسفورد نیز اعلام داشته ورود خودروهای بنزینی و دیزلی به مرکز شهر ممنوع بوده و تبدیل به اولین شهر بریتانیایی می‌شود که این کار را انجام می‌دهد. از سال ۲۰۲۰ تنها خودروهای الکتریکی اجازه خواهند داشت تا به تعدادی از خیابان‌های بخش مرکزی شهر وارد شوند. تا سال ۲۰۳۰ تقریباً تمامی مکان‌های تاریخی آکسفورد را تنها با خودروهای الکتریکی می‌توان دید.


هلند نیز به دنبال ممنوعیت خودروهای احتراق داخلی تا سال ۲۰۳۰ داشته و تلاش دارد تا در ۱۳ سال آینده آلاینده‌ها را تا ۴۹ درصد کاهش دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    ولی ما تا زه یه قرار داد ده جانبه امضا کردیم که میخوایم موتور سه سیلندر توربو بسازیم بعد تعلل ۴۰ ساله
    والبته بعد از اینکه تمام کشورهای دنیا تو خیابوناشون دیگه موتور درون سوز ندارن
    وازین غضیه ۴۰ سالی که رد شد ،ایران خودرو عزیز تازه یه قرار داد ۱۰ جانبه دیگه به همین منظور دس پا کنه واس خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیرعارف

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    سواد ، شعور و مدیریت درست سه رکن از ارکان صنعت هستند که مدیران کنونی صنعتی ما بکلی از آن بی بهره هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۲۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      همه اینا درست یه وجدان هم به این سه رکن اضافه کن ما الان از بی وجدانی همدرنج می بریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. پرسپولیس

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    موتور ای اف سون -تی یو5- اراجیفهای صنعتی فعلا خیابانهادرتصرف خوددوهای پرمصرف الاینده هست موتورهای 125فوق العاده الاینده پرمصرف اغلب هم روغن سوزی دارندحالا فرانسه با آن همه خودروی خوب با بریتانیا وهلند بازهم برنامه ریزی بلندمدت دارند شایدتکنولوژی زودترهم این را پیش بینی زودتربه انجام رسانداینجاتاکیدبیشتردراین محصولات بسیارمزخرف بیشترهست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hamed#

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا ادم از برنامه ریزیشون-هدف گذاری -فکرشون لذت میبره .واقعا حقشونه جزءکشورهای صنعتی و مدرنن-ما چی فقط فکر استکبار جهانی هستیم-اصلا به معماری شهرهاشون تو عکسهادقت کنید-

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا