متفرقه

تأیید منع تردد خودروهای دیزلی قدیمی در شهرهای آلمان

دادگاه فدرال لایپزیک آلمان ضربه بزرگی را به خودروسازان این کشور زده زیرا دستور ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی قدیمی‌تر در برخی شهرهای این کشور را صادر نموده است.


بنا به گفته رویترز، وطن دایملر یعنی اشتوتگارت احتمالاً از ماه ژانویه تردد خودروهای یورو ۴ را متوقف خواهد کرد درحالی‌که تردد مدل‌های یورو ۵ نیز می‌تواند با آغاز پاییز سال ۲۰۱۹ متوقف شود. برخی شهرها در این زمینه زودتر دست به کار شده و برای مثال هامبورگ قبلاً اعلام کرده که محدودیت‌های مکانی برای تردد خودروهای دیزلی را ظرف چند ماه آینده اعمال خواهد نمود.


فعلان محیط‌زیست از این قانون استقبال کرده اما برخی از سیاستمداران و مالکان خودروهای دیزلی از قانون یاد شده انتقاد کرده‌اند. وزیر حمل‌ونقل آلمان یکی از این افراد بوده و گفته است:

ما باید تمامی راه‌های ممکن برای پیشگیری از محدود شدن آزادی شخصی و کاهش ارزش خودروها را در پیش بگیریم.


دو چالش اصلی پیش رو است زیرا مردمی که مالکان خودروهای دیزلی قدیمی‌تر هستند احتمالاً تأثیر زیادی از این قضیه خواهند پذیرفت. آن‌ها نه تنها نخواهند توانست با خودروهای دیزلی تردد کنند بلکه ارزش خودروهایشان نیز می‌تواند افت چشمگیری پیدا کند. اساساً خریداران خودروهای کارکرده احتمالاً خودرویی را که می‌تواند در مناطق مشخصی تردد کند را نخواهد خرید.

اگر این ممنوعیت تردد گسترده شود مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد زیرا حدود ۱۵ میلیون خودروی دیزلی در آلمان وجود دارند. تنها حدود ۲.۷ میلیون دستگاه از این خودروها استاندارد یورو ۶ را دارند بنابراین حدود ۱۲.۳ میلیون دستگاه باقی مانده احتمالاً در آینده نزدیک اجازه تردد در شهر را نخواهند داشت.


خودروسازان آلمانی دراین‌باره سکوت اختیار کرده‌اند اما رئیس انجمن خودروسازان آلمان از سیاستمداران خواسته تا با همکاری یکدیگر شفافیت قانونی ایجاد کرده و از تصویب قوانین گوناگون در شهرهای مختلف جلوگیری نمایند.

صرف‌نظر از اتفاقات پیش رو افراد بسیاری معتقدند این قوانین به کاهش فروش خودروهای دیزلی در اروپا کمک خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. AMERICAN

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اینده درون سوز ها همین میشه ببین کی گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر رضا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    آفرین به آلمان که منافع همه افراد جمعیتش رو به منافع شرکت های خودرو سازی و عده ای خاص که صاحبان ماشین های دیزلی هستن ترجیح میده…هر چند که اقتصاد آلمان رو همین شرکت های خودرو سازیش میچرخونن…
    ضرر این حکم دادگاه فدرال در بلند مدت جبران خواهد شد…
    کلا آینده رو میبینن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. reza

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    همش از دست فولکسه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا