متفرقه

منع تردد خودروهای قدیمی در بارسلونا اسپانیا

اولین روزهای سال نوی میلادی با برخی اخبار بد برای ساکنان بارسلونای اسپانیا همراه شده زیرا مقامات این شهر تصمیم گرفته‌اند از تردد خودروهای قدیمی در شلوغ‌ترین خیابان‌های آن ممانعت کنند.

افرادی که مالک خودروهای بنزینی قدیمی‌تر از مدل ۲۰۰۰ و خودروهای دیزلی قدیمی‌تر از سال ۲۰۰۶ هستند دیگر اجازه ورود به منطقه‌ای با وسعت ۵۹.۵ کیلومترمربعی را نخواهد داشت.

این محدودیت تردد در روزهای هفته از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب اعمال خواهد شد و افرادی که به قوانین پایبند نباشند با جریمه‌ای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورویی روبرو خواهند شد. از آنجایی که احتمال عدم آگاهی برخی از رانندگان از این قانون وجود دارد مقامات در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ اعمال جریمه نخواهند کرد اما به خاطر وجود ۱۵۰ دوربینی که اخیراً در مناطق موردبحث نصب شده، این افراد از قانون جدید آگاه خواهند شد.

رانندگان سیستم پخش و توزیع و افرادی که می‌توانند ثابت کنند درآمد زیر ۸ هزار یورو در سال دارند به مدت یک سال اجازه تردد در این بخش را خواهند داشت؛ اما افرادی خارجی که به دنبال رانندگی در بارسلونا باشند باید از شهرداری این شهر مجوز تردد دریافت کنند.

دفتر شهرداری بارسلونا می‌گوید حدود ۵۰ هزار خودرو در روز تحت تأثیر این قانون جدید قرار می‌گیرند و این عدد با آغاز سال آینده افزایش خواهد یافت زیرا پیکاپ ها، ون‌ها و اتوبوس‌های قدیمی نیز اجازه ورود به این منطقه را نخواهند داشت.

بارسلونا از سال ۲۰۰۲ تاکنون قادر به حفظ میزان نیتروژن اکسید در محدوده تعیین شده توسط اتحادیه اروپا نبوده است. کیفیت پایین هوا باعث مرگ ۴۲۴ نفر از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ در این شهر شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اینجا هم کامیونی که ۴۰ سال کارکرده همه جا رو با دود یکی میکنه
    و میره …?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. SS

      ۱۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (739 ديدگاه)

      کامیون های 40 سال کارکرده و موتورسیکلت های کاربراتوری
      دولت و شهرداری هم انتظار دارن ملت خودشون این موتورسیکلت ها رو بفروشن و پول یه پراید رو بدن که موتور انژکتوری بخرن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا