متفرقه

منع فروش خودروهای درون‌سوز در نیویورک تا سال 2035

کتی هوچال به تازگی در سمت فرمانداری ایالت نیویورک حضور یافته اما قبلاً نشانه‌هایی از علاقه به قوانین حفاظت محیط‌زیست را بروز داده است. فرماندار این ایالت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای جدید با قوای محرکه درون‌سوز در نیویورک ممنوع خواهد بود.

اگر به خاطر داشته باشید سال پیش نیز ایالات کالیفرنیا قوانین مشابهی را به تصویب رسانده بود.

بر اساس بیانیه فرماندار نیویورک، تمامی خودروها و تراک های جدید فروخته شده در این ایالت تا سال ۲۰۳۵ باید قوای محرکه بدون آلایندگی داشته باشند. همچنین تراک های جدید هوی و مدیوم دیوتی عرضه شده در این ایالت تا سال ۲۰۴۵ باید در بخش خودروهای بدون آلایندگی قرار گیرند.

بر اساس این قانون خودروهای آفرود جدید نیز باید تا سال ۲۰۳۵ با قوای محرکه بدون آلایندگی عرضه شوند و تاریخ عرضه خودروهای مدیوم و هوی دیوتی با این نوع قوای محرکه نیز سال ۲۰۴۵ اعلام شده است.

در این قانون جدید علاوه بر موارد یاد شده به استراتژی توسعه خودروهای بدون آلایندگی تا سال ۲۰۲۳ نیز اشاره شده است. مرکز تحقیق و توسعه انرژی نیویورک NYSERDA مسئول اجرای این قانون بوده و سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های ضروری برای رسیدن به این اهداف را پیگیری خواهد کرد.

اداره محیط‌زیست نیویورک نیز خودروهای بدون آلایندگی را شامل محصولاتی دارای قوای محرکه الکتریکی، پلاگین هیبریدی و سلول سوختی هیدروژنی دانسته است.

هدف نهایی ایالت نیویورک کاهش ۸۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ است. قوانین جدید این ایالات در راستای سیاست‌های اعلامی جو بایدن است که طی آن خودروهای الکتریکی باید نیمی از فروش خودروهای جدید در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ را تشکیل دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    ای کاش یک میزان استثنا در نظر میگرفتند برای ماشین‌های اسپرت بنزینی و دیزل یا یک مقدار عوارض بیشتر وضع میکردند.
    البته فرقی هم به حال ما نداره کیفش رو یکی دیگه میکنه!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4443 ديدگاه)

    تا اون موقع کی مرده و کی زنده ست!!!

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. Farzad

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    این طرف اولین فرماندار زن نیویورکه میخواسته یه اعلام وجودی کرده باشه .
    اسمشم کتی هوکول هست اصلاح کنید .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. Audi rs e_tron gt

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    خوبه دیگه
    از سال ۲۰۳۵ به بعد آلودگی دیگر وجود نداره و ماشین ها هم همشون سری و پرشتاب می شن
    ولی بنزینی ها هم خیلی خوبن😔

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ehsan

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (172 ديدگاه)

      برقی شدن خودرو ها برای بهتر شدن هوای شهرها کار بسیار خوبی هست اما نمیدونم چرا بیشتر روی اتوبوس های حمل و نقل و خودرو های باری سبک و سنگین مانور نمیدن – در اصل مطلب و آلودگی زمین که تفاوتی نمیکنه بالاخره اون برق هم جایی تولید میشه ، فسیلی یا هسته ای –

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. M.K karimi

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (860 ديدگاه)

        دقیقا

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        تفاوت چندانی نمیکنه ولی خب مثل اینکه اینها دوست دارن سرشون رو بکنن زیر برف!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. SF90 STRADALE

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    این خانوم نخود مغز از ماشین چی سرش میشه که حالا جوگیر شده همچین حرفی زده
    اونم جایی که اکثراً عاشق سوپر اسپرت ها و هایپر کارها هستن و ماشین با صدای اگزوز براشون معنی پیدا میکنه
    کسی این حرفا رو میزنه که دیگه از خودروهای درون سوز استفاده نکنه و الکتریکی سوار بشه
    نه مثل ایشون که تسلا رو ول کرده داره سوار S550 میشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      ببین درمورد سوپرکار ها و هایپرکارها و ماشینای پرفورمنس حق با توعه ولی مثلا کی براش مهمه که سوناتاش برقیه یا بنزینی ؟ پس در مورد خیلی ماشینا اینکار درسته

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. SF90 STRADALE

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        اگه همه برندهای اقتصادی الکتریکی بشن هیچکس براش مهم نیست
        ولی حرف من کیا و هیوندای نیست ….
        حرف من برندهای سطح بالا و درجه یکی مثل بوگاتی ، پورشه ، فراری ، لامبورگینی و مکلارن هست که سالیان سال مشغول ساخت سوپر اسپرت و هایپرکار هستن و باید تفاوتی بین اینها و برندهای معمولی و سطح متوسط باشه
        این آتش الکتریکی ها داره تر و خشک رو با هم می سوزونه

        موافقم 2
        مخالفم 0
  6. Lucifer

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این شل مغزا نمی فهمن که اول باید تراک ها و خودروهایی که با دیزل کار می کنن منع تولید بشن الکی الودگی محیط زیستو میندازن سر اتومبیل های بنزینی

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. پویا

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقا خیلی خوب می فهمند عزیز جان! ولی اصل قضیه یه چیز دیگه است.در اصل برقی کردن ماشین ها ناشی از دعوا بین دو کارتل بزرگ اقتصادی است.یک کارتل همون مافیای تکنولوژی در سیلیکون ولی کالیفرنیا است که شامل شرکت هایی مثل گوگل،مایکروسافت،یاهو و اینتل و غیره میشه.این دسته از شرکت ها با شرکت های بزرگ نفتی و فسیلی در آمریکا مثل اکسون،شل و ….رقابت شدیدی دارن و می خوان اونا رو به سرعت از میدون رقابت اقتصادی حذف کنن و خودشون یکه تاز صحنه اقتصاد آمریکا و حتی دنیا بشن و البته در کنارش هم خودروسازا رو هم به سمت استفاده از تکنولوژی های های تک ساخت خودشون سوق بدن.مافیای سیلیکون ولی به نیت زمین زدن شرکت های نفتی و گازی،شدیدا طرفدار برقی کردن ماشین ها در دنیا هستند و از پشت صحنه هم از تسلا حمایت شدید تبلیغاتی و رسانه ای می کنند.تسلا و اون رئیس دلقک و شیادش ایلان ماسک فقط بازیگران روی صحنه این نبرد هستن و سر نخ اصلی قضیه دست همون کارتل مافیایی در سیلیکون ولی کالیفرنیا هست.سیاستمداران هم این وسط بسته به وابستگی های مالی و طبقاتی خودشون از منافع یکی از این دو کارتل حمایت می کنند و امیال اونا را پیش می برن.برقی کردن ماشین ها و این بساط مشکوکی که تو اروپا و آمریکا انداختن چندان بر مبنای محاسبات عقلی و آلایندگی هوا استوار نیست بلکه دعوای اصلی،دعوای بین دو کارتل اقتصادی است که در پشت کلمات زیبایی مثل گرم شدن زمین و کاهش گازهای گلخانه ای پنهان شده…اگه واقعا کمترین صداقتی تو کار این افراد بود به جای اینکه این که برقی کردن ماشین ها رو اینطور با عجله و بدون مطالعه و با جوگیری هر چه تمام انجام بدن این کار رو مرحله به مرحله انجام می دادن.یعنی اول از همه از کارخانه های آلاینده زغال سنگ سوز و مازوت سوز،کامیون ها و اتوبوس های دیزلی شروع می کردن و بعدش روی کاهش مصرف سوخت خودروها سرمایه گذاری می کردن و بعد همینطور مرحله به مرحله به کاهش آلودگی اقدام می کردن.تازه برای برقی کردن میلیونی ماشین ها در یک کشور به هزاران ایستگاه شارژ و یک تیم تعمیر و نگهداری مجهز و یک نظم آهنین و امکانات اینترنتی کاملا مجهز نیاز هست.شما کلاه خودتون رو قاضی کنین که آیا واقعا تو خیلی از کشورهای شلوغ و بی در و پیکر آفریقایی و آسیایی و آمریکای لاتین که امکانات زندگی در حداقل خودشه و از فرط شلوغی و ناامنی تو اونا حتی امنیت حداقلی در پایتخت این کشورها هم برقرار نیست و فاصله بین شهرهاشون بالای چند صد کیلومتره میشه واقعا همینطوری دیمی ماشین ها رو برقی کرد و اصلا تو اینطور جاهایی میشه از ماشین برقی حتی تو کوتاه مدت هم بدون دغدغه استفاده کرد؟تو اینطور جاهای شلوغ و بی نظمی ماشین های برقی کاربردی ترند یا ماشین های با سوخت فسیلی؟..قضاوت با خودتون.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    آخه این ….. چی از ماشین حالیشه که همچین چیزی میگه؟ عجب….

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا