متفرقه

مهم‌ترین خودروی تاریخ از نظر جیمز می!

جیمز می صحبت کردن درباره‌ی خودروها را دوست دارد. او در ویدئوهایی که قبلاً منتشر کرده درباره‌ی دزدیدن یک جگوار، دنبال کردن خودرویی اشتباهی در زمان فیلم‌برداری قسمتی از تاپ گیر و حتی بررسی کوتاه یک هوندا سیویک تایپ R صحبت کرده است. واضح است که جیمز می اوقات فراغت زیادی ندارد اما زمانی که چنین وقتی را پیدا کند دوست دارد روی نیمکت پارک نشسته و بازهم درباره‌ی خودروها صحبت کند!


در جدیدترین ویدئویی که کانال Drivetribe منتشر کرده، می درباره‌ی چیزهای زیادی صحبت کرده است. بخشی از این ویدئو که توجه ما را به خود جلب کرده جایی است که از می درباره‌ی خودرویی که ماشین بازها حتماً باید پیش از مرگ برانند سؤال پرسیده می‌شود. نظر او یک آلفارومئو یا یک مینی اصیل و کلاسیک نیست. انتخاب او فولکس‌واگن بیتل است و دلیل آن را به شما می‌گوییم.


می گفته است:

از نظر من اگر شما به تاریخ خودرویی علاقه‌مند باشید و البته آن را با مفاهیمی همچون انسان و پیشرفت جامعه در نظر بگیرید باید بیتل را برانید. بدون هرگونه سؤالی باید گفت بیتل جالب‌ترین خودروی تاریخ است. اصلاً به این فکر هم نکنید که بیتل پرفروش‌ترین خودرو بوده است.


خب البته برخی با بخش پایانی سخنان می موافق نیستند. پرفروش‌ترین خودروی تاریخ تویوتا کرولا بوده است که فروش آن بیش از ۴۵ میلیون دستگاه بوده و این در حالی است که میزان فروش فولکس‌واگن بیتل از سال ۱۹۳۸ تا ۲۰۰۳ برابر با ۲۱۵۲۹۴۶۴ دستگاه بوده است؛ اما از سویی فروش کرولا مربوط به نسل های مختلف و متمادی آن است در حالی که بیتل کلاسیک در واقع یک خودرو با تغییراتی جزئی بوده است.

مجری اسبق تاپ گیر این‌گونه سخنان خود را ادامه داده است:

بیتل مهم‌ترین خودروی تاریخ است. اگر شما به بحث خودروها علاقه‌مند باشید باید آن را برانید. شاید هم از این خودرو متنفر باشید اما باید آن را برانید. بیتل هرچه قدیمی‌تر باشد بهتر است.

می همچنین در بخشی از ویدئوی منتشر شده درباره‌ی هیجان‌انگیزترین خودروهایی که او به‌زودی می‌راند و همچنین درباره‌ی دیگر موضوعات جالب صحبت کرده است. شاید بخشی از گفته‌های او را لو داده باشیم اما بدانید که می تسلا را دوست دارد!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. آرش وان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (307 ديدگاه)

    جالبه که بدونید جیمز می از رنو آلپین A110 هم خیعلی خوشش اومده و چند ماهیه که یدونه A110 خریده و به کلکسیون خودروهای لوکسش اضافه کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    جیمز یک دور تاریخ اتومبیل رو رفته و برگشته به اصل / بیتل یادگار هیتلر ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    جیمز می دوست داشتنی

    فک کنم حداقل همه ماشین بازا با این حرف مشترک باشن ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید(تهران)

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (496 ديدگاه)

    قبل باز کردن مطلب فک کردم گفتم خب باید بیتل باشه دیگه! بیتل همونطور که از نامگذاری فولکس واگن یا خودروی مردم مشخصه واقعا باعث شد در اروپای اون زمان هر آلمانی عملا بتونه صاحب خودرو بشه که در نوع خودش بینظیر بود، حالا مقایسه کنید با دید فرانسوی به همین موضوع که باعث خلق سیتروئن2cv شد و اگه داشتی واقعا نمیدونستی بلاخره ماشین داری؟ نداری؟…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رنو 5 زرد قناری

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (143 ديدگاه)

      ( جهت اطلاع شما که سیتروئن 2cv مسخره کردی ) 2cv در زمان ورودش همانند بیتل انقلابی در صنعت خودروسازی فرانسه ایجاد کرد میدونم الان این حرفم شاید خنده داره بنظر برسه ولی اتفاقاً در اون زمان جزو خودروهای بروز و پر آپشن بود استارش دکمه ای بود و همینطور موتورش هندلی هم بود سقفش برای روزهای گرم تابستون قابل جمع شدن بود موتورش هم مثل بیتل هوا خنک بود اما چون از بیتل تکنولوژیش به روزتر بود دیرتر داغ میکرد سیستم تعلیقش هم که زبانزد همه هست بخاطر انعطاف زیادی که داشت هم دیرتر چپ میکرد و هم میشد باهاش از مسیرهای سخت و ناهموار که خیلی از ماشینها قادر به رفتن نبودن عبور کرد ودقیقا عین بیتل خودرویی بود که هر فرانسوی میتونست داشته باشد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    شخصیت می رو خیلی دوست دارم اروم و دنبال ماشین های راحت هست با اینکه چنتا از سریع ترین خودروهای تاریخ رو هم رونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ahmad

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (566 ديدگاه)

    خیلی شخصیت باحالی هست ، تو برنامه تخت گاز و گرند تور هم از همه بیشتر باهاش حال کردم ولی به نظرم دو تا دیگه از خودروهایی که باید قبل از مرگ سوار بشی سیتروئن دی اس 1955 و سیتروئن اِس اِم 1972 هست ، خیلی از بزرگان اهل فن هم اینو گفتن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    الان که فیلم رو دیدم خیلی برام جالب شد که به سوزوکی سلریو توجه کرده و الفا و کونتاش رو خوب دونسته تو گرند تور برندهای مخالفشونو استفاده می کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ASIMO

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چقدر این حرفش درسته!
    “بیتل هرچه قدیمی‌تر باشد بهتر است”
    کاشکی بتونم یه روز یکیش رو بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا