متفرقه

مکزیکی‌ها پیشتاز استفاده از خودروهای ضدگلوله

کشور مکزیک از نظر جرم و جنایت حال‌وروز خوشی ندارد و همین امر باعث شده تجارت خودروهای ضدگلوله در این کشور بسیار داغ باشد به گونه‌ای که تولید این‌گونه خودروها در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است.


در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۵ هزار قتل در مکزیک رخ داده و این امر باعث شده این کشور بالاترین نرخ جنایت سالانه را داشته باشد. متأسفانه اوضاع در سال جاری بدتر هم شده است.


به همین دلیل است که تأسیسات تولید خودروهای ضدگلوله با افزایش تولید ۱۰ درصدی مواجه شده‌اند و نرخ تولید آن‌ها در سال جاری به ۳۲۸۴ دستگاه رسیده که رکورد بیشترین میزان تولید در سال ۲۰۱۲ را شکسته است.

bullet-proof-car
در واقع تقاضا برای خودروهای ضدگلوله به حدی افزایش یافته که خودروسازان شروع به تولید این‌گونه خودروها در کارخانه‌های خود در مکزیک کرده‌اند. برای مثال آئودی اقدام به تولید نسخه ضدگلوله Q5 کرده است. این خودرو قیمت ۸۷ هزار دلاری در مکزیک داشته و هنوز هم ارزان‌تر از قیمت نسخه افترمارکتی ضدگلوله می‌باشد. یکی از کارشناسان این صنعت تخمین می‌زند یک Q5 ضدگلوله افترمارکتی قیمت بیش از ۹۵ هزار دلاری خواهد داشت و البته گارانتی کارخانه را نیز لغو خواهد کرد.


مالک یکی از کمپانی‌های امنیتی که چندین بار تجربه سرقت و تهدید را داشته می‌گوید هم‌اکنون در مکزیکوسیتی فقط با خودرویی ضدگلوله تردد می‌کند. او می‌گوید: “یکی از جرم‌هایی که ما را تهدید می‌کند آدم‌ربایی است. به همین دلیل است که می‌ترسیم.” او می‌گوید هر دو سال یک‌بار خودروی خود را تعویض می‌کند.


از طرف دیگر کمپانی‌های امنیتی مکزیکی اقدام به گسترش پیشنهادهای اجاره‌ای و لیزینگی خودروهای ضدگلوله خود کرده‌اند زیرا محبوبیت این‌گونه خودروها افزایش یافته است.

انستیتوی بین‌المللی مطالعات استراتژیک در سال پیش مکزیک را دومین شهر خطرناک دنیا نامیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    امنیت ندارن! کشورشون رو میگم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (49 ديدگاه)

    توی سیکاریو بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهراد

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    عاشق مرسدس های اس کلاس گارد شدم

    ولی مصرفشون بالاس ، صدی٢٢ لیتر!! وزن نسخه ی معمولی ٢/۵ تنه که وزن نسخه ی گارد اون به ۴ تن میرسه و حداکثر سرعتش ٢١٠ km/h هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا