متفرقه

میشلین به دنبال حضور در تجارت هیدروژنی و پرینت سه‌بعدی

میشلین به دنبال بررسی این موضوع است که پس از پایان همه‌گیری کرونا چگونه احیا شود و به همین خاطر روی تجارتی ورای لاستیک‌سازی تمرکز خواهد کرد تا آینده خود را تضمین کند.

همانند اکثر کسب‌وکارهای موجود در صنعت خودرو، این کمپانی فرانسوی نیز در سال ۲۰۲۰ تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفت و اگرچه انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ کاملاً وضعیت خود را بازیابد اما به دنبال پیدا کردن راه‌های درآمدی جدید است.

مدیرعامل میشلین با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

اگرچه ما به اصول خود وفادار هستیم اما تا سال ۲۰۳۰ شاهد تکامل قابل‌توجه ساختار کمپانی خواهیم بود و تجارت ما فقط منحصر به تولید لاستیک نخواهد بود.

طبق گفته رویترز درآمد میشلین در سال ۲۰۲۰ برابر با ۲۰.۵ میلیارد یورو بوده و این شرکت می‌خواهد درآمد خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۳۴ میلیارد یورو برساند.

میشلین انتظار دارد سریع‌ترین رشد را از طریق سیمبیو به دست آورد، شراکتی که با شرکت سازنده قطعات Faurecia شکل گرفته و به دنبال تولید سیستم‌های سلول سوختی هیدروژنی برای خودروهای سواری، شاسی بلندها و کامیون‌ها می‌باشد. اگرچه تویوتا، هوندا و هیوندای در حال حاضر جزو معدود شرکت‌های سازنده خودروهای هیدروژنی هستند و فعلاً هم به موفقیت چشمگیری در زمینه فروش دست نیافته‌اند اما اتحادیه اروپا، ژاپن، کره جنوبی و کمپانی‌های بزرگ نفی در حال سرمایه‌گذاری سنگین روی این تکنولوژی هستند. میشلین همچنین می‌خواهد با پرینت سه‌بعدی وارد بازار دستگاه‌های پزشکی شود.

البته این کسب‌وکارهای جدید به معنی پایان تولید لاستیک نیست هرچند ایده‌های بیشتری برای سوددهی بالاتر وجود دارد. به‌طور دقیق‌تر این برنامه‌ها شامل تمرکز روی تولید لاستیک‌هایی با حاشیه سود بهتر و برون‌سپاری تولید در برخی بخش‌ها می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد مختاری آذر

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    کار بسیار خوبی هستش کاش موفق بشه
    ولی فکر کنم تایر پیرلی بهتر از میشلن هستش

    موافقم 3
    مخالفم 9
    1. mahan

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      نه محمد جان میشلن بهتره.تجربه شخصیم بود.بعدش پیرلی و بعدش کانتیننتال رو قبول دارم و درنهایت بریجستون (البته بیشتر برای سدانها)
      البته برای اس یو وی من پیشنهاد می کنم دانلوپ برای استفاده شهری و برای افرود که بازم کویری هست و جنگلی هست برای کویری لاستیک نکسن واقعا خوبه و برای افرود جنگلی میکی تامپسون و بی اف گودریچ و کوپر(مخصوصا کوپر اگه پیدا کردید که خیلی بهتر از همهست)

      موافقم 14
      مخالفم 2
  2. میثم

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    هیدروژن نظر خیلی از بزرگان صنعت رو جلب کرده
    من پیگیر اخبار انرژیهای تجدیدپذیر هستم (علاقه شخصی) و اخبار زیادی از هیدروژن می خونم ولی عمدات خیلی چراغ خاموش دارن روی اون کار میکنن.
    مثلا یک نمونش همکاری جالب تویوتا و هوندا بود که تویوتا اتوبوس هیدروژنی sora رو به کمک یه دستگاهی که ساخت هوندا بود را در محل توقف تو چند دقیقه شارژ میکنه . دستگاهی که هوندا ساخته اندازه یه موتور برقه که چرخ داره و قابل حمله
    یه نمونه دیگه اینکه عربستان از همین الان داره سرمایه گذاری کلانی روی سوخت هیدروژن میکنه و رسما اعلام کرده می خواد به بزرگترین صادر کننده هیدروژن دنیا تبدیل بشه
    اینا خبرهاییه که برای عموم مردم خیلی ممکنه جالب نباشه بخاطر همین زیاد مانور رسانه روشون انجام نمیدن اما پیامهای خیلی مهمی دارن
    تو کشور ما هم با وجود دسترسی به آبهای آزاد از جنوب و میانگین 300 روز سال هوای آفتابی و کلی زمین بایر، میتونه بهترین گزینه برای تولید هیدروژن سبز باشه

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. RezaRs

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      استغفرالله زمبن بایر چیه پس سهم اقا زاده xy ک xz و vd vg gh mkh و… چی

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. سگ سرابی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (635 ديدگاه)

    تشکر از آقای احمدزاده
    با چاپگر سه بعدی طلا هم چاپ شده آیا میشه فیبرکربن هم چاپ کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا