متفرقه

نمایشگاه خودروی ژنو 2020 لغو شد

دردسرهای ویروس کرونا تمامی ندارد!

نودمین دوره نمایشگاه خودروی ژنو قرار بود از روز دوشنبه و با برگزاری مراسم اعطای جایزه خودروی سال شروع شود و روز سه‌شنبه نیز خبرنگاران حوزه خودرو از این نمایشگاه بازدید کنند. تمامی تلاش‌ها، زمان و هزینه‌ی صرف شده برای برگزاری نمایشگاه امسال به هدر رفته زیرا این رویداد مهم خودرویی به‌صورت رسمی لغو شده و دلیل آن نیز شیوع بیماری کرونا اعلام شده است.

لغو نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ به خاطر اقدامات دولت سوئیس در ممنوعیت برگزاری تمامی تجمعات عمومی با جمعیت بیش از هزار نفر تا ۱۵ مارس می‌باشد. از آنجایی که قرار بود این رویداد خودرویی در روزهای آتی برگزار شود و طبق انتظارات افراد زیادی از آن بازدید می‌کردند بنابراین دلیل لغو آن کاملاً قابل‌فهم است. سال پیش بیش از ۶۰۰ هزار نفر از نمایشگاه ژنو بازدید کرده بودند.

احتمالاً سازمان‌دهی رویدادهای خاص خود خودروسازان برای معرفی محصولات جدیدشان کمی دیر شده و بنابراین احتمال دارد شرکت‌های سازنده خودرویی به‌صورت آنلاین از محصولات خود پرده‌برداری کنند. هنوز مشخص نیست خودروهایی که قرار بود در ژنو ۲۰۲۰ معرفی شوند به‌صورت آنلاین رونمایی خواهند شد یا خیر. شاید هم برخی خودروسازان معرفی محصولات جدید خود را به تعویق بیندازند.

شایان‌ذکر است نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ در مقایسه با سال‌های پیش خبرسازی کمتری داشت زیرا برخی از خودروسازان مشهور از حضور در آن انصراف داده بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیتروئن، فورد، جگوار، لامبورگینی، لندروور، مینی، میتسوبیشی، نیسان، اوپل، پژو، سوبارو، تسلا و ولوو اشاره کرد.

زمانی که از مسئولان برگزاری این نمایشگاه درباره احتمال برگزاری آن در اواخر سال جاری پرسیده شده آن‌ها گفته‌اند: “نمایشگاه نمی‌تواند به تعویق بیفتد. امکان ندارد. نمایشگاه ژنو خیلی بزرگ است و برگزاری آن در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر امکان‌پذیر نیست.”

در ادامه بیانیه رسمی دست‌اندرکاران نمایشگاه ژنو را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم:

“نودمین دوره نمایشگاه ژنو که قرار بود از روز دوشنبه پذیرای اصحاب رسانه باشد و از ۵ تا ۱۵ مارس نیز افراد عادی از آن بازدید کنند برگزار نخواهد شد. این یک تصمیم دولتی است که بر ممنوعیت برگزاری تجمعاتی با جمعیت بیش از ۱۰۰۰ نفر تا ۱۵ مارس تأکید می‌کند. این تصمیم ۳ روز پیش از برگزاری رسمی نمایشگاه اتخاذ شده است.

مسئولان برگزاری نمایشگاه ژنو این تصمیم را پذیرفته‌اند: ما از این تصمیم ناراحت هستیم اما سلامتی تمامی بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان در اولویت قرار دارد. این یک مورد فورس ماژور بوده و خودروسازان هم ضرر هنگفتی را متحمل شده‌اند. البته ما این وضعیت را درک می‌کنیم. می‌خواهیم صمیمانه از تمامی افراد دخیل در برگزاری نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ قدردانی کنیم.

چند روز پیش از بازگشایی نمایشگاه، ساختار غرفه‌ها تقریباً کامل شده بود. یک هفته پیش و در زمان برگزاری کنفرانس خبری درباره برگزاری نمایشگاه هیچ موضوعی درباره تعطیلی نمایشگاه مطرح نشده بود؛ اما با مشاهده اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در سوئیس وضعیت تغییر کرد.

عواقب مالی قابل‌توجهی برای شرکت‌کنندگان در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ وجود داشته و در هفته‌های آتی باید جنبه‌های مختلف آن را بررسی کنیم؛ اما یک‌چیز قطعی این است که هزینه بلیت‌های خریداری شده به بازدیدکنندگان بازمی‌گردد.”

اگرچه همه‌ی دوستداران خودرو از لغو یکی از مهم‌ترین رویدادهای خودرویی دنیا ناراحت هستند اما مطمئناً سلامتی افراد بر همه‌چیز ارجحیت دارد.

امیدواریم ویروس کرونا از کشور عزیز ما ایران نیز ریشه‌کن شود و جا دارد این روزها خسته نباشید جانانه‌ای به تمامی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بگوییم که بی‌منت و فداکارانه در خط مقدم مبارزه با این ویروس حضور دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    هنوز مطلب رو نخوندم….
    ولی از روز واسم روشنتر بود که لغو میشه
    اونم بخاطر کرونا
    فقط واسم جالب بود چرا اینقدر دیر رسانه ای شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    ایشالا کرونا با کمترین تلفات انسانی ریشه کن میشه و دنیا روال عادی خودشو پی میگیره ؛ فقط خواهشاً زیاد به فکرش نباشین و از نظر روحی روانی خودتونو قوی کنید که مطمئن باشید اتفاقی نمیفته
    ارزش کار پزشکان و پرستاران این روزها بیشتر از همه وقت نمود پیدا میکنه
    خدا قوت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    نمایشگاه های معروف خودرویی غرب چند سالیه شدن جولانگاه بنجل سازان چینی و روز به روز از حضور تراز اول ها کاسته میشه….!!!!
    همون بهتر که برگزار نشن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ولی نعمت

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یعنی این چندساله فقط چین تونسته خودروهای جدید بسازه و بیاره ؟ و معنی حرفون اینه این چندساله خودروسازای غربی نتونستن ماشینای جدید بسازن و بیارن؟
      یعنی غرب عقب مونده تقصیر چینه؟
      یا مثلا اگه ما خودمون پیشرفت کنیم و سالی ده تا خودرو بسازیم و ببریم تو نمایشگاه های معروف میشه بنجل؟ ایا یه غربی بیاد بهمون بگه چون جولانگاه ماشینای ایران شده همون بهتر که لغو شد؟
      بعدم شما با طرز کار نمایشگاه اصلا اشنا نیستی
      شما فرقون هم بسازی میتونی ببری نمایش بدی. فقط کافیه حق عضویت و حق نمایش رو بدی. یه زمانی وقتی ژاپن ماشین فرستاد امریکا وضعی مثل چین امروز داشت. ماشینا نه به کیفیت امریکا و اروپا بودن و نه اونقدر گرون. سالهای اولیه تویوتا تا چندسال بیشترین ناراضی خریدارا رو تو امریکا داشت. این حرفا همش مکتوبه. واقعا بهشون میگفتن بنجل. اما بهتر و بهتر شدن ولی در عوض خودروسازای امریکایی پسرفت کردن. اونقدر پسرفت کردن که کادیلاک که نماد کیفیت بود کیفیتش از یه ماشین کره ایی کمتر شده بود. مردم بیشتر تویوتا و ماشینای ژاپنی میخریدن. حتی مردم به ماشینای ژاپنی حمله میکردن چون کیفیتشون بالا بود و مردم نمیخواستن این حقیقتو بپذیرن که به جای نق زدن باید تلاش کنن کیفیتو بالا ببرن. طرفدارای کادیلاک به جا اینکه به شرکتای امریکایی فشار بیارن که کیفیت رو بالا ببرن میومدن ماشین با کیفیت ژاپنی رو تو خیابون تخریب میکردن. اما بعد دو سه سال دیدن نمیشه. بعدش بود با واقعیت کنار اومدن که مشکل ا زخودشونه. مشکل از کادیلاکه نه تویوتا. و دولت هم حق نداره به اسامی وطنی و بومی جلوی سوار شدن مردم امریکا به ماشین با کیفیت رو بگیره. حتی تو کنگره میخواستن ورود ماشین ژاپنی رو ممنوع کنن. دقیقا همین کاری که تو ایران شده. اما دیدن این کارا خریته. اونا دیدن خریت هست که مردم تنها و صرفا به علت بومی و وطنی بودن سوار ماشین بی کیفیت داخلی بشن.
      حالا اونا فهمیدن . شما کی میخوایی بفهمی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (3099 ديدگاه)

        شما می تونستی اینو پایین و در یک کامنت مستقل بنوسی…
        .
        چون هیچ ربطی به منظور بنده نداشت…!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حمید

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (370 ديدگاه)

      من امسال نمایشگاه فرانکفورت و رفتم کلا یه برند الکتیریک چینی اومده بود ! جولانگاه ماشین های چینی فقط ایرانه در حال حاظر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. بهراد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    نمایشگاه خودرو لغو میکردیم وقتی لغو کردن نمایشگاه مد نبود!

    این زیر ساخت های قدیمی و سطح متوسط کشور ما با هر حادثه ای(از جمله سیل ، زلزله ، موشک ، اقتصاد بازار ارز و خودرو ) متحمل خسارات زیاد و گاها جبران ناپذیر میشه.ما هم نه از گذشته عبرت می گیریم نه به فکر فردای پیش رو هستیم. زنگ خطر برای درمان و پزشکی به وجود اومده تا حداکثر توان و ظرفیت تولید محصولات بهداشتی و مدیریت توزیع و مدیریت بحران و مدیریت درمان و از همه مهم تر میزان پیشگیری مشخص بشه تا هم دولت به ضعف ها و نقاط قوت بهداشت پی ببره و هم مردم در این مورد مطلع و آگاه بشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا