متفرقه

نگرانی خودروسازان از کاهش فروش خودرو در آمریکا

ظاهراً مدیران ارشد خودرویی درباره‌ی کاهش فروش خودرو در بازار آمریکا نگرانی‌های زیادی دارند. البته این نگرانی قابل‌فهم است زیرا آمریکا دومین بازار بزرگ خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است.

CNBC گزارش داده فروش خودرو در ماه‌های ژانویه و فوریه نسبت به مدت مشابه سال پیش با کاهش همراه بوده و این افت فروش به ماه مارس هم کشیده شده است. به این ترتیب فروش خودرو در آمریکا در سه‌ماهه اول سال جاری با افت حدود ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش روبرو شده است. برخی خودروسازان معتقدند با آمدن فصل بهار فروش خودرو در آمریکا افزایش خواهد یافت اما همه‌ی افراد تا این حد خوش‌بین نیستند.


یکی از مدیران هیوندای موتور آمریکا می‌گوید:

اکثر افراد معتقدند فروش خودرو در سال جاری کاهش خواهد یافت و ما واقعاً می‌بینیم که این اتفاق رخ می‌دهد.

البته هیوندای معتقد است افزایش تعداد شاسی بلندها و کراس اوورها باعث می‌شود این افت فروش خیلی شدید نباشد.


شرکت‌هایی همچون جنرال موتورز و فورد تمرکز زیادی روی کراس اوورها دارند اما تویوتا معتقد است این موضوع به نفع برخی رقبا خواهد بود چراکه در بازار سدان‌ها و خودروهای کوچک رقبای کمتری حضور خواهند داشت.

یکی از تحلیلگران خودرویی تخمین می‌زند فروش خودرو در آمریکا تا پایان سال بین ۱۶.۶ تا ۱۶.۸ میلیون دستگاه باشند که نسبت به فروش ۱۷.۲۷ میلیون دستگاهی سال ۲۰۱۸ افت زیادی را نشان می‌دهد.


اگرچه برخی افراد با این روش مخالف هستند اما اکثر کارشناسان می‌گویند اگر ترامپ تعرفه‌ی ۲۵ درصدی را روی خودروها و قطعات وارداتی اعمال کند قیمت خودروها افزایش خواهد یافت. یکی از مدیران تویوتا گفته در صورت اعمال این تعرفه‌ها، قیمت کمری می‌تواند تا ۴ هزار دلار افزایش یابد.


این موضوع تأثیر بیشتری روی خودروهای لوکس خواهد داشت و قیمت برخی مدل‌های خاص می‌تواند تا ۱۰ هزار دلار و بیشتر افزایش یابد. همچنین پورشه معتقد است وضع تعرفه‌ی ۲۵ درصدی می‌تواند فروش خودروی آمریکا را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.


قطعاً این بدترین سناریوی ممکن نیست اما تحلیلگران می‌گویند بهترین وضعیت سال ۲۰۱۹ می‌تواند “رکود” باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. (ali (chevy nova

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    هرچقدر فروش کاهش پیدا کنه فروش وانتها همچنان بالاست
    2 سال پیش هم فروش کلی تو امریکا کم شده بود ولی وانتها فروششون بالاتر هم رفته بود
    همین کافیه برای امثال من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    کاندید شماره یک حزب دموکرات برنی سندرز فعلا جز لغو قرارداد ها و برنامه های ترامپ هیچ حرف دیگه ای نزده که رای مردم و سناتور ها رو به خود جذب کنه ، احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات سال آینده بیش از ۵۵ درصده و این به این معنیه که شرکت های خارجی و اغلب خودروسازان باید برای یک دگرگونی اثاثی در بازار آمریکا آماده باشند….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. овsкиكMас

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (261 ديدگاه)

    بله دیگه معلوم بود!
    تحلیلگران میگن بهترین وضعیت “رکود …
    حتما رای میاره دوره بعدی حتمااااا ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    پس ایرادی به شرایط بازار خودمون نمیشه گرفت / کل دنیا تحریم کردن و هنوز ادامه میدیم / این شرایط برای امریکا بوجود بیاد یک شب ه صندوق رو میزاره زمین ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا