متفرقه

هامبورگ اولین شهر ممنوعه برای خودروهای دیزلی!

هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان از هفته آینده تردد خودروهای دیزلی قدیمی را در برخی مناطق شهری ممنوع خواهد کرد و به اولین شهری تبدیل خواهد شد که رانندگی با خودروهای دیزلی را به کابوسی تلخ تبدیل می‌کند.


از ۳۱ می سال جاری، هامبورگ از ورود خودروها و کامیون‌های دیزلی که نمی‌توانند استاندارد یورو ۶ را پاس کنند در برخی مناطق شهری جلوگیری خواهد کرد. خودروهایی که با استاندارد یورو ۶ سازگار هستند از سال ۲۰۱۴ عرضه شده‌اند.

این تصمیم پس از حکم دادگاهی در آلمان که راه را برای ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی آلاینده در مناطق شهری هموار می‌کرد گرفته شده است. به این موضوع باید فشارهای روزافزون اتحادیه اروپا را نیز اضافه کرد که آلمان و دیگر اعضای این اتحادیه را به خاطر ناتوانی از رسیدن به اهداف کاهش آلاینده‌های نیتروژن اکسید و ذرات آلاینده در هوا سرزنش کرده است. سال پیش بیش از ۶۵ شهر در آلمان میزان آلایندگی نیتروژن اکسید بیشتر از حد مجاز داشته‌اند.


دادگاه اجرایی لایپزیک آلمان گفته بود که مصرف‌کنندگان باید این محدودیت‌ها را بپذیرند.
در حکم این دادگاه آمده است:

چنین محدودیت‌هایی از موارد ممنوعیت‌های قبلی اعلام شده فراتر نمی‌رود. رانندگان همیشه باید این‌گونه محدودیت‌ها را بپذیرند.

از میان ۱۵ میلیون خودروی دیزلی که در آلمان تردد می‌کنند تنها ۲.۷ میلیون دستگاه می‌توانند استاندارد یورو ۶ را پاس کنند. ب‌ام‌و، فولکس‌واگن و پژو-سیتروئن پیش از این پیشنهادهایی برای مشتریانی که تحت تأثیر این تصمیمات قرار گرفته‌اند داشته و گفته‌اند که مشتریان می‌توانند خودروهای بنزینی را انتخاب و جایگزین کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    همون کار چین بهتره که تولید خودرو غیر تجاری و بعضی مناطق دیزل سبک مثل پیکاپ به صورت دیزل ممنوع هستش بدترین مورد دیزل ایجاد حالتی به نام مه دود هست که بعضا تو اروپا زیاد رخ میده مشکل تنفسی ایجاد میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیرحسین بشیرفرهمند

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (74 ديدگاه)

    نمیشه این خودروهای دیزلی دست دومشون رو با قیمت کم وارد کشور ما بکنند و ماشین های زیر سال 80 رو از رده خارج بکنند قطعا اتوموبیل دیزلی که الان تو المان هست از لگن های موجود خودمون بهتر با کیفیت تر هست ، هم ما اوضاعمون خوب میشه ، هم گره از کار ی سری المانی باز کردیم ، ایرانی جماعت رو که عادت دادن ، ته مونده و دهنیه بقیرو بخوره ، اینم روش ،

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا