متفرقه

انتشار تصاویری از هایپرکارهای کپی آسیایی

چندین تصویر هایپرکارهای کپی شده توسط یک کمپانی آسیایی کوچک در فضای مجازی منتشر شده است. آنچه که باعث سورپرایز ما شده وجود تعدادی از کپی‌های دقیق از هایپرکارهای گران‌قیمت و خاص دنیاست.


این تصاویر که اولین بار در اینستاگرام کاربری با نام GTspirit منتشر شده بدنه‌ی کپی شده‌ی لامبورگینی وننو، فراری لافراری، پاگانی زوندا R، مزراتی MC12 و بوگاتی شیرون را نشان می‌دهند. اکثر این بدنه‌ها ظاهراً از فیبر کربن یا فایبرگلاس ساخته شده‌اند اما به نظر می‌رسد بدنه‌ی کپی شیرون پانل‌های فولادی و یا آلومینیومی هم دارد.


شاید احساس‌برانگیزترین هایپرکار کپی شده به لامبورگینی وننو مربوط باشد. تصاویر منتشر شده از این خودرو نشان دهنده‌ی بدنه‌ی کامل این خودرو هستند که تقریباً با نسخه‌ی اصلی مو نمی‌زنند. یکی از دلایل شباهت زیاد این خودرو به مدل اصلی وننو ساخته شدن آن بر پایه‌ی آونتادور است. معنی سخن ما این است که بدنه‌ی وننو نیازی به کشیده شدن و تغییر شکل مشابه اکثر کپی‌های کوچه‌بازاری نداشته و تناسبات بدنه‌ی آن دقت بالایی دارند.


بدنه‌های کپی شده‌ی لافراری، زوندا R، MC12 و شیرون نیز بسیار واقعی هستند اما خب نمی‌دانیم که زیر بدنه چه داستانی است. اگرچه ظاهر این خودروها کاملاً جذب هستند اما خب نظر ما درباره‌ی خودروهای کپی تغییر نکرده است. البته با اغماض می‌توان وننو را از این دسته جدا دانست که آن‌هم به خاطر زیرساخت آونتادور واقعی است.


تقریباً جزئیاتی از این خودروها در دست نیست. برخی افراد ادعا می‌کنند این کپی‌ها در چین تولید شده‌اند اما برخی هم اعلام کرده‌اند این شرکت در تایلند فعالیت می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    چند وقت پیش یک عکس از همین وننو کوپه تو چین دیدم ولی واقعا متوجه کپی بودنش نشدم و فکر کردم یکی از چهار تا کوپه ومنو تو چینه لامصب با واقعی مو نمیزنه اگه موتور آوانتادور هم داخلش باشه چیزی از وننو واقعی کم نداره جز اصالت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      کارشون حرف نداره ???

      دیگه باید منتظر باشیم ببینیم هرکسی خودروی خودش رو بسازه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ahmad

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    چندین کپی هم داخل کشور خودمون ساخته شده که اون آخریه که تو تبریز بود واقعا جالب دراومده بود. ولی من موندم کسایی که دست به همچین کار هزینه بری میزنن چرا کپی یه مدل خاص و ویژه مثل همین وننو و رونتون رو نمی‌سازند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    جنس کپی حس بدی داره آدم فرقون بسازه ولی اصل باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Abbas

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    بابا ساختن همچین کپی هایی هم هنر میخواد مخصوصا وننو با این بدنه ی پیچیدش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    اون که بر پایه اونتادور ساخته شده منو یاد لندکروز های ۶ سیلندر ایرانی میاندازه که ظاهرشون رو شبیه لکسوس میکنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا