متفرقه

هزینه‌هایی که با گیرکردن در ترافیک متحمل می‌شوید!

برای اکثر کارمندان، مسیر رفت‌وبرگشت بر سر کار بخش اجتناب‌ناپذیر زندگی است و البته این مسیر می‌تواند یکی از بدترین بخش‌های روز کارمندان باشد. جدای از آن، گیرکردن در ترافیک هم کاملاً هزینه‌بر است. تیم اسکای بلو کردیت اخیراً اقدام به بررسی این موضوع کرده و به نتیجه هم رسیده‌اند. گیرکردن در ترافیک حداقل هزینه‌ی سالانه‌ی ۱۰۶۸ دلاری برای افراد دارد.


همان‌گونه که انتظار دارید ایالت‌هایی بیشترین زمان عبور و مرور را به خود اختصاص داده‌اند که یا نزدیک شهرهای بزرگ هستند و یا در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند. مردم نیویورک با تلف کردن حدود ۱۱.۹ روز از زندگی خود در سال بیشترین زمان را در مسیرهای شهری سپری می‌کنند. پس از نیویورک نیز مریلند با متوسط ۱۱.۸ روز در رتبه‌ی دوم قرار دارد و نیوجرسی نیز با متوسط زمان ۱۱.۴ روز در سال رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص داده است.


با در نظر گرفتن حداقل میزان دستمزد فدرال (۷.۲۵ دلار)، یک شهروند نیویورکی سالانه ۲۰۷۳ دلار را به خاطر ترافیک و عبور و مرور از دست می‌دهد. این هزینه در مریلند برابر با ۲۰۵۴ دلار بوده و در نیوجرسی هم برابر با ۱۹۷۹ دلار می‌باشد.


شایان‌ذکر است مطالعه‌ی اسکای بلو کردیت نشان می‌دهد این هزینه‌ها به فرصت‌های از دست رفته اشاره دارد نه از دست دادن پول واقعی؛ بنابراین شاید فردی که در طول حضور در ترافیک کار می‌کند هزینه‌های کمتری را متحمل شود.


اما در آن طرف لیست افرادی حضور دارند که مسیرهای رفت‌وبرگشت آن‌ها معمولاً کوتاه‌تر است. مردم داکوتای جنوبی هر سال ۶.۱ روز از زندگی خود را صرف رفت‌وآمد با خودرو می‌کنند. مردم داکوتای شمالی هم با متوسط ۶.۲ روز در جایگاه بعدی قرار دارند و نهایتاً مونتانا با متوسط ۶.۴ روز در رتبه‌ی سوم کمترین میزان زمان اختصاص یافته برای عبور و مرور در سال قرار می‌گیرد.


هزینه‌های صرف شده برای عبور و مرور مردم این سه شهر نیز به ترتیب برابر با ۱۰۶۸، ۱۰۷۴ و ۱۱۱۸ دلار اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    نخندین ، ولی ترافیک را دوست دارم ، البته شبها که بیکارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Benz

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (225 ديدگاه)

      ببخشید ماشینت چی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سورنا

    ۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    ترافیک بدترین چیز دنیاس
    با اینکه ماشینم اتوماته باز اشکم در میاد
    فقط کافیه یه بار از ساعت ۵ تا ١٠ شب تو اتوبان همت بمونی اونوقت متوجه میشی
    من جدای از هزینه ها که هر ماه نشه هر ٢ ماه یه بار ١٠٠٪‏ باید لنت عوض کنم که مهم نیس ولی این موندن این همه ساعت گریت در میاد
    بدشانسی من مترو هم نمیخوره به محل کارم هر روز ٢ بار کرج تهران …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا