متفرقه

ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای عاشقان سرعت!

گوگل مپس به برنامه ناوبری پیش‌فرض میلیون‌ها راننده در دنیا تبدیل شده است. این در حالی است که خود خودروسازان سیستم‌های ناوبری خاص خود را در محصولات جدیدشان ارائه می‌کنند.


البته یکی از ویژگی‌هایی که گوگل مپس فاقد آن بوده اما در برخی رقبا وجود دارد توانایی نمایش محدودیت‌های سرعت در جاده‌ها بوده است. همچنین این سیستم هشداری به رانندگان درباره‌ی دوربین‌های سرعت ثابت نمی‌دهد اما خب به نظر می‌رسد این موضوع در حال تغییر می‌باشد.

اخیراً تعدادی از کاربران آمریکایی گفته‌اند گوگل مپس شروع به نمایش محدودیت‌های سرعت کرده است. این ویژگی جدید حداقل در نیویورک، لس‌آنجلس و مینستوتا تأیید شده است.

موضوع جالب اینکه قبلاً گوگل مپس دارای ویژگی محدودیت سرعت بوده اما تنها در برخی نقاط سان‌فرانسیسکو فعال بوده است.


گوگل مپس هم‌اکنون از طریق هشدار صوتی به راننده درباره‌ی دوربین سرعت ثابت اطلاع می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند محدودیت‌های سرعت جاده‌ای را که می‌خواهند طی کنند ببینند.

یک چیز جالب درباره‌ی تأخیر گوگل برای اضافه کردن این ویژگی‌های جدید به نرم‌افزار خود وجود اطلاعات مشابه در برنامه‌ی ویز بوده است. گوگل مالک برنامه‌ی ویز نیز هست؛ اما تفاوت کلیدی بین این دو برنامه آن است که ویز حالت مردمی داشته و به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات به‌روز همچون شرایط جاده را با دیگران به اشتراک بگذارند.


گوگل هنوز بیانیه‌ای رسمی درباره‌ی اضافه شدن این ویژگی‌های جدید به گوگل مپس منتشر نکرده اما حدس می‌زنیم این سرویس در آینده گسترش بیشتری بیابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. سعید کایا

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    اگه واقعا اضافه بشه خیییلی بهتر میشه …هرچند خیلی طول میکشه .. ویز مصرف باتریش وحشتناک بالائه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Danial

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (466 ديدگاه)

    من دیشب تستش کردم خیلی خوب شده گوگل مپ ی مشکلی ک داشت این بود ک اگر ی مسیری رو میرفتی و خروجی رو نمیشناختی دهنت صاف میشد تا بفهمی منظورش کدوم خروجیه و خب این موضوع تو سرعت 80 تا به بالا دیگه یجورایی قابل استفاده نبود ولی ویز این تغییر مسیر رو بسیار تمیز و نرم انجام میده و واقعا با یک نگاه میفهمی از فرضاً 3 تا خروجی که جلوت هست کدوم رو باید بری دیشبم ک گوگل مپ رو تست کردم با این قابلیت دنبال کنندش یا همون نویگیتور جدیدش خیلی خوب و قابل تشخیص تو سرعت بالا بود ولی کلاً تو بحث تکنولوژی اگر وارد بشیم در مورد باتری گوشی های هوشمند خیلی ضعیف هست و کلاً پیشرفتی تو این یک دهه میشه گفت نداشته و فقط تونستن تا حد خیلی کمی حجم باتری رو بیشتر کنن و این موضوع توی ماشین خیلی مهم هست مخصوصاً ماشین های 3تا هزارتومانی ما که به شارژر فندکی زیاد نمیشه اعتماد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    گوگل مپ خیلی کنده مثلا میرسی به خروجی اما تو نقشه هنوز مونده بهش ربطی به سرعت اینترنتم نداره چون دیگه بالاتر از 4.5G که نداریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      خب این محدودیت ها فقط منحصر به ایرانه وگرنه همه جای دنیا با اینترنت نسل دوم هم کار میکنه یا اگه نقشه منطقه رو قبلاْ دانلود کرده باشید میتونید آفلاین (و فقط با جی پی اس گوشی) ازش استفاده کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Danial

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (466 ديدگاه)

      آقا روت کردن نقشه کلاً ربطی به اینترنت نداره و از gps استفاده میکنه شما اول نقشه رو لود کن بعد مفصد رو بزن اینجا که مفصد رو زدی بهت ی مسیر نشون میده که با رنگ آبی و رنگ های دیگه (ترافیک) مشخصش کرده حالا اگر لزومی به بروزرسانی در نقشه (ترافیک و مسیر) جدید نداری لوکیشن رو روشن نگهدار و بجاش اینترنت رو خاموش کن فرض بر اینکه اینترنت 4.5جی ک هیچ 104.5جی داری وقتی خاموشه دیگه کلاً خاموشه حالا نگاه کن که نقشه هنوز کار میکنه و مسیر رو برات دنبال میکنه من بهتون پیشنهاد میکنم کش (cash) اپلیکیشنت رو پاک کنی یا اگر اونو از گوگل پلی یا اپ استور دانلود نکردی پاک کنی و دوباره دانلود کنی (البته آپدیت چون اپ پیش فرض هستش) مشکل روت کردن مسیرت ممکنه حل بشه البته این موضوع به بروز بودن اپ و البته پردازشگر شما هم بستگی ویژه ای داره البته پردازشگر خیلی ناچیز تاثیر داره ولی خب اگر گوشیت خیلی قدیمی هست ممکنه ادیتت کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. pars_marand

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مالکیت اپلیکیشن waze هم برای گوگل هست. این دو نرم افزار کلا فلسفه جداگانه ای دارند و هر دو توسط گوگل توسعه داده میشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به چه درد ما میخوره گوگل گه درایران دفتر نمایندگی نداره برای ما همون ویز خوبه که خودمون توش می نویسمی کجا دوربین هست کجا نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا