متفرقه

همکاری اوبر و ناسا برای تحقق رویای تاکسی‌های پرنده

اوبر و ناسا پیش‌نویس توافقنامه‌ای را نهایی کردند که می‌تواند رنگ واقعیت به تاکسی‌های پرنده ببخشد.


این غول اشتراک خودرویی آمریکایی امیدوار است کارهای تست را در سال ۲۰۲۰ آغاز نماید و تاکسی‌های پرنده به‌صورت آزمایشی در دوبی، دالاس و لس‌آنجلس پرواز خواهند کرد. بیانیه این همکاری در نمایشگاه تکنولوژی وب در لیسبون پرتغال منتشر شده است.

هم‌اکنون هدف این همکاری بررسی چگونگی تیک آف عمودی و فرود وسایل نقلیه‌ای است که می‌توانند به‌صورت ایمن عمل کرده و در عین حال مسافت‌های طولانی را طی کنند. از نظر فنی این وسیله نقلیه بیش از آنکه خودرو باشد یک هواپیما خواهد بود.


مدیر تولید اوبر می‌گوید:

اوبر ایر پروازهای بسیار بیشتری نسبت به پروازهایی خواهد داشت که امروزه انجام می‌شود. انجام این کار به‌صورت ایمن و کارا نیازمند تغییرات اساسی در تکنولوژی‌های مدیریت فضای پرواز است. ترکیب کردن تجارب مهندسی نرم‌افزار اوبر با چند دهه تجربه ناسا در فضا می‌تواند قدمی حیاتی به‌سوی رؤیاهای اوبر باشد.


اوایل سال جاری اوبر با مقامات دوبی و دالاس به منظور تست تاکسی‌های پرنده در آن مناطق تماس گرفت. هم‌اکنون فهمیده‌ایم که این کمپانی همچنین برنامه‌هایی برای پرواز آزمایشی تاکسی‌های پرنده در سال ۲۰۲۰ داشته و تلاش دارد تا آن‌ها را پیش از المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس عملیاتی نماید.

مدیر اوبر می‌افزاید:

ما به دنبال آوردن اوبر ایر به لس‌آنجلس هستیم و می‌خواهیم این منطقه را به عنوان یک هاب در آینده تثبیت نماییم. در این مورد تکنولوژی به شهروندان لس‌آنجلس اجازه خواهد داد تا به‌صورت واقعی از بالای ترافیک به پرواز درآیند و در زمان خود به‌صورت قابل‌توجهی صرفه‌جویی نمایند.


او ادامه می‌دهد:

ما انتظار داریم اوبر ایر در هر روز چند هزار پرواز را در شهر داشته باشد و این صرفه‌جویی عظیم در وقت تأثیر مثبت قابل‌توجهی روی اقتصاد منطقه خواهد داشت. تا زمان برگزاری المپیک لس‌آنجلس، ما معتقدیم شهروندان این منطقه استفاده گسترده‌ای از اوبر ایر خواهند داشت و یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل شهری در دنیا را به نمایش خواهند گذاشت. این سیستم همچنین تأثیری مثبت روی محیط‌زیست خواهد گذاشت.


اوبر انتظار دارد بهای پرواز با این سیستم مشابه زمانی باشد که از اوبر X استفاده می‌شود. البته واضح است که در زمان صحبت از طول سفر هیچ مقایسه‌ای وجود ندارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    تکنولوژی یعنی آمریکا اگر آمریکا نبود دنیا هم نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بنزما

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (505 ديدگاه)

    دفعه قبل هم گفتم دوست عزیز یه کم کمتر بتمن و سوپر من نیگاه کن یا نیگا میکنی حد اقل فیلمش رو نیگا کن نه کارتونش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alex Del Piero

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      ?????

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا