متفرقه

همکاری مایکروسافت با پروژه بایدو برای بهبود تکنولوژی خودران

پروژه چینی و منبع باز آپولوی بایدو با وارد میدان شدن مایکروسافت بهبود قابل‌توجهی را به خود خواهد دید. این غول تکنولوژیک به توسعه بیشتر سیستم‌های رانندگی خودران کمک خواهد کرد.


پروژه آپولو قبلاً متشکل از حدود ۵۰ کمپانی بوده که دو سوم آن‌ها چینی بوده و یک سوم نیز خارج از این کشور هستند. این پروژه عنوان بزرگ‌ترین تلاش‌های منبع باز برای تکنولوژی خودران را به خود اختصاص داده است. برخی از کمپانی‌های کلیدی درگیر در این پروژه عبارت‌اند از چری، گریت وال، فورد، دایملر، بوش، کانتیننتال، ZF و انویدیا و…

فوربس گزارش داده که مایکروسافت به دنبال گسترش این فعالیت‌ها در آمریکا و اروپا بوده و سرویس‌های خودرویی ارتباطی برای خودروهای خودران را تهیه خواهد کرد.

یکی از مدیران بایدو گفته که پروژه آپولو در حال تمرکز روی برنامه‌ریزی، کنترل، لیدار، ناوبری، داده، کنترل توانایی‌های احساسی و توانایی‌های کاملاً بدون راننده می‌باشد.

یکی از مدیران مایکروسافت که درباره حضور این کمپانی در پروژه یاد شده سخن می‌گفت به این نکته اشاره کرد: “نقش ما تهیه مقیاس جهانی برای آپولو در خارج از چین است. سیستم Azure cloud مایکروسافت در ۴۰ نقطه جهان حضور داشته و یک سیستم امن و قابل‌اعتماد موردنیاز برای مطمئن شدن از خودروهای خودران است.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. فرشاد

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    گوگل و نوکیا هم با توجه به نقشه‌های جهانی بی‌شماری که دارن، شدیدا به درد این پروژه می‌خورن، البته اگه گوگل راضی به پیشرفت گروهی باشه و انحصار طلبی نکنه‌ تو بحث خودران‌ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا