متفرقه

تست و بررسی هوندا ریجلاین 2017

انکار کردن فایده ندارد. تراک ها نرم‌تر می‌شوند و این چیز بدی نیست.
من تراک های قدیمی را دوست دارم اما حسرت برای آن روزهایی که با پدربزرگ و پشت شورلت قدیمی سوار بودیم هنوز باقی مانده است. تراک های امروزی راحت‌تر و تواناتر از هر زمانی هستند. در حقیقت، از پشت فرمان، تراک های مدرن احساسی شبیه کراس اوورهای بزرگ دارند و هیچ‌یک بیشتر از هوندا ریجلاین این احساس را ایجاد نمی‌کنند.

2017 Honda Ridgeline
۲۰۱۷ Honda Ridgeline
پیکاپ کوچک هوندا در سال ۲۰۱۶ و با وقفه‌ای کوتاه به بازار بازگشته است و بسیاری از ضروریات یک پیکاپ خوب را به همراه دارد. ریجلاین از سواری بر روی یک قالب بدنه به همراه سیستم تعلیق کاملاً مستقل بهره می‌برد و از محفظه‌ی بار با درب بازشو با دو لولا استفاده می‌کند.

2017 Honda Ridgeline
۲۰۱۷ Honda Ridgeline
هوندا می‌داند که یک تراک کوچک به یک دگرگونی بزرگ نیاز دارد و اولین تغییر بزرگ فوراً ظاهر می‌شود. ریجلاین حالا بیشتر به تراک های مرسوم شباهت دارد. تراک اصلی سحر و جادوی عجیب خود را دارد و حائل پشتی مرتبط با کابین و محفظه‌ی بار یک ظاهر جالب را به این تراک داده‌اند. هوندا حتی می‌گوید که خریداران ریجلاین از تراک های دیگر به سوی این خودرو نمی‌آیند بلکه عمده‌ی آن‌ها از سوی کراس اوورها و شاسی بلندها به طرف این خودرو کشیده می‌شوند و اینجا این نکته آشکار می‌شود که خریداران زیادی به ریجلاین به‌منزله‌ی یک تویوتا تاکوما نگاه نمی‌کنند.

2017 Honda Ridgeline
۲۰۱۷ Honda Ridgeline
هوندا امیدوار است که استایل کلاسیک تراک جدید آن احساس را تغییر دهد. افزایش قدرت نیز لطمه‌ای به کار وارد نمی‌کند.

2017 Honda Ridgeline
۲۰۱۷ Honda Ridgeline
پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری i-VTEC با تزریق مستقیم سوخت ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۲ پاوند فیت گشتاور را تولید می‌کند که حداکثر این قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ حاصل می‌شود درحالی‌که همه‌ی گشتاور تولیدی از دور موتور ۴۷۰۰ در دسترس است. مصرف سوخت نیز به لطف ارتقای پیشرانه بهبودیافته و طبق تخمین‌های EPA، ریجلاین با سیستم چهارچرخ محرک، مصرف سوخت ترکیبی ۱۱.۲ لیتری دارد. در طی دو روزی که این خودرو در اختیار ما بود، به مصرف سوخت ترکیبی ۱۰.۶۹ لیتری دست‌یافتیم.
این عملکرد هوندا را در صدر سگمنت پیکاپ های میدسایز با پیشرانه‌های بنزینی قرار می‌دهد. البته فقط شورلت کلرادوی دیزلی مسافت بیشتری را با یک باک طی می‌کند. بهتر از همه اینکه ریجلاین به خاطر مصرف سوخت خوب از قدرت پیشرانه نگذشته است. در هنگام تخت گاز، این خودرو سریع احساس می‌شود و هوندا ادعا می‌کند که در این سگمنت ریجلاین سریع‌ترین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را دارد.

2017-Honda-Ridgeline-engine-1
نکته‌ی دیگری که به‌وضوح در این سگمنت تحت تسلط ریجلاین قرار می‌گیرد به “هندلینگ” مربوط می‌شود. به لطف مشارکت بزرگ سیستم برداری گشتاور که می‌تواند قدرت را بسته به شرایط به‌طور انفرادی به هر چرخ بفرستد، ریجلاین به خوبی پیچ‌ها را پشت سر می‌گذارد و حتی عبور از مسیرهای ناهموار باعث از دست دادن تعادل و یا سواری سفت و ناراحت‌کننده در عقب نمی‌شود. سیستم تعلیق کاملاً مستقل نیز نقش پررنگی را در این ماجرا بازی می‌کند. حالا باید گفت که ماهیت بازی زیاد بخش عقبی تراک ها در ریجلاین کم‌رنگ شده اما احساس اعتمادبه‌نفس وجود دارد و این حس مطلق در شما به وجود می‌آید که این تراک در هرزمانی تحت کنترل است.

2017 Honda Ridgeline
فرمان پاسخگو و صریح خودرو نیز باعث شگفتی است و به تراک این اجازه را می‌دهد تا هم در بزرگراه‌ها و هم در مسیرهای ناهموار با راحتی و اعتمادبه‌نفس مثال‌زدنی به راه خود ادامه دهد. نویزهای داخل کابین به خوبی مدیریت شده اما بهتر از کلرادو یا جی ام سی کانیون نیست، دو خودرویی که مثال‌های بارز سکوت در سگمنت تراک ها هستند.

2017 Honda Ridgeline
تکنولوژی جدید همچنین کمک می‌کند تا ریجلاین ایمن‌تر باشد. سیستم احساس هوندا در این تراک در دسترس بوده و مواردی همچون کروز کنترل تطبیق شونده، دستیار حفظ خطوط، کاهش خروج از خط، هشدار برخورد جلو، هشدار ترافیک عقب و تشخیص نقاط کور را در برمی‌گیرد. دستیار حفظ خطوط شناخته‌شده‌ترین سیستم بوده اما ممکن است که هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها باعث مزاحمت شود. این سیستم تلاش دارد تا خودرو را در مرکز خط نگه دارد که امری ایده‌آل است اما با کوچک‌ترین تغییری، تراک برخلاف حرکت دستان شما تلاش می‌کند و احساسی غیرطبیعی ایجاد می‌شود.

2017 Honda Ridgeline
نمای داخلی تمام جدید ریجلاین یک طراحی واضح و کاربردی را به همراه نمایی زیبا با جزئیات پیانوبلک و کمی چرم در برخی مدل‌ها نشان می‌دهد. سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا به‌خوبی کار می‌کند و آپشن های ارتباطی زیادی را با اپل کارپلی، اندروید اتو و سیستم ناوبری پیشنهاد می‌دهد.
خب سواری این خودرو بهتر از رقبا است اما ریجلاین چگونه از عهده‌ی کارهای سخت برمی‌آید؟ اول، برخی تغییرات در محفظه‌ی بار برای کشش و حمل بار صورت پذیرفته است. همچنین فضای اضافی به محفظه‌ی بار اختصاص‌یافته و امکان حمل مواردی همچون وسایل نقلیه ATV فراهم گشته است.

2017 Honda Ridgeline
محفظه‌ی بار ریجلاین در مقایسه با رقبا کاملاً کم‌عمق بوده که این یک نقطه‌ضعف برای این تراک است. باز شدن درب پشتی به طرفین به شما کمک می‌کند تا به‌خوبی به محفظه‌ی بار دسترسی داشته باشید اما ریجلاین هنوز هم از ارتفاع بالاتری برای قرار دادن بار در پشت این تراک برخوردار است.
بکسل کردن هم یکی از مهارت‌های ریجلاین است که رکورد این تراک در این بخش حداکثر ۲۲۶۷ کیلوگرم است. دینامیک ریجلاین با وجود بار سنگین دچار نقصان نمی‌شود. حتی با اضافه کردن بار اضافی به بخش عقب، عبور از پیچ‌ها احساس کنترل تراک توسط بار را ایجاد نمی‌کند. تنها بخش خودرو که حس می‌شود توسط تریلر تحت تأثیر قرارگرفته پیشرانه است که برای ایجاد قدرت موردنیاز به دورهای بالاتر موتور نیاز دارد.

هوندا پیش‌بینی نمی‌کند که تعداد زیادی از خریداران، ریجلاین را فقط برای یدک کشی انتخاب کنند اما هنوز هم فقدان حالت کشش به نظر شبیه یک اشتباه سهوی است. همچنین کنترل‌کننده‌ی ترمز تریلر نیز وجود ندارد که البته این مورد طبیعی بوده و تنها تراک های دیزلی جنرال موتورز از آن بهره‌مند هستند.

ما همچنین این شانس را داشتیم تا ریجلاین را به مسیرهای سخت برده و قابلیت آفرود آن را بیازماییم. تنظیمات بخش آفرود ریجلاین شامل حالات گل‌ولای، شن و برف است. این تنظیمات انتقال قدرت و تعویض دنده‌ها را مناسب شرایط پیش رو می‌کند. برای مثال، با راندن خودرو در شن و ماسه، ریجلاین با دنده ۲ شروع می‌کند و به خودرو اجازه می‌دهد تا حرکت نرمی داشته باشد.

دو مسئله درباره‌ی سخت‌افزار بکار رفته در خودرو وجود دارد. اولی این حقیقت ساده است که مفصل‌بندی سیستم تعلیق مستقل عقب هیچ‌گاه به خوبی یک تراک با اکسل سخت نیست. مورد دوم این است که به نظر می‌رسد خفه کردن صدا در کف خودرو به‌خوبی صورت نگرفته و با عبور از دست اندازه‌ای بزرگ، صداهای ناخواسته‌ی زیادی از سیستم تعلیق به گوش می‌رسد.

مدل پایه‌ی هوندا ریجلاین برچسب قیمتی ۲۹۴۷۵ دلاری (بدون هزینه‌ی تحویل) دارد که به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. با این بها، هوندا تقریباً ۹ هزار دلار گران‌تر از قیمت آغازین شورلت کلرادو است. اگرچه که کلرادو پیشرانه‌ای ۴ سیلندر و کابین عادی دارد درحالی‌که ریجلاین تنها به عنوان crew cab عرضه می‌شود. با رسیدن به بالاترین مدل، پیکاپ هوندا ۴۲۸۷۰ دلار قیمت می‌خورد که با دیگر پیکاپ های کوچک فول آپشن رقابت تنگاتنگی دارد.
خریداران دنبال تراک پیکاپی هستند که اطمینان و راحتی را در تمام ایام هفته ارائه دهد اما درعین‌حال نیز بتوانند آخر هفته خوش بگذرانند. با این تفاسیر قطعاً هوندا ریجلاین ۲۰۱۷ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این پیکاپ تجهیزات زیادی داشته و در جاده نیز سواری خوبی ارائه می‌کند.

نقاط قوت: هندلینگ خوب، گشتاور پیشرانه، فضای اضافه درون محفظه‌ی بار
نقاط ضعف: آفرود پر سروصدا، فضای بار کم‌عمق، دستیار حفظ خطوط پردردسر

مشخصات هوندا ریجلاین ۲۰۱۷
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری
قدرت: ۲۸۰ اسب بخار، ۲۶۲ پاوند فیت گشتاور
گیربکس: ۶ سرعته ی اتوماتیک
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۳.۰۶/۹.۴/۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت در ایالات‌متحده: شروع از ۲۹۴۷۵ دلار

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3193 ديدگاه)

    خیلی عالیه
    کم استهلاک پر قدرت و ایمن
    ولی فکنم هایلوکس از این بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3680 ديدگاه)

      من که از کنیون و کلورادو بیشتر از بقیشون خوشم میاد. لامصب ابهتی که دارن بقیه ندارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sasan

        ۵ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        ابهت میخای
        فقط نیسان TITAN

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. علی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این آگهی لا فراری چیه تو سایت باما 17 میلیارد ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      تازه پلاک ملی میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. بهنام طیبی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قدرت موتور 280 اسب بخار مناسب براش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    جایی خوندم که تو امریکا فقط 15 درصد خریدارای وانت ها برای کار اون ها رو میخرن و این موضوع برام خیلی جالب بود.یعنی امریکایی ها وانت رو به عنوان یک ماشین برتی مصارف عادی و روزانه هم میخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کلا آمریکاییها با تراک ها و پیکاپها حال می کنن، حس ابهت و خشونت رو بهشون میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نت

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    پدال طراحی سایت رو بهتر کن.پستهایی گه میزاری در هم بر همه.باترتیب و نظم پستها و مطالب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا