متفرقه

با والئو، تریلر پشت سر خود را نامرئی کنید!

بنا به گفته‌ی بسیاری از افراد، میدان دید ضعیف یکی از اصلی‌ترین معایب خودروهای مدرن در مقایسه با نمونه‌های قدیمی می‌باشد. برخی شرکت‌ها قبلاً تکنولوژی‌های جدید برای حل این مشکلات در نظر گرفته‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ستون A و حتی کاپوت شفاف اشاره کرد. این تکنولوژی هم‌اکنون به‌صورت سفارشی در نسل جدید رنجروور اووک عرضه شده است.


کمپانی فرانسوی والئو که در کشور ما نیز شناخته شده است با معرفی تکنولوژی‌ای که به شما اجازه می‌دهد پشت تریلر یا کاروان را ببینید یک پله جلوتر رفته است.


سیستم XtraVue تریلر که در CES 2019 معرفی شده از چندین دوربین نصب شده در پشت خودرو و تریلر استفاده می‌کند. تصویر به دست آمده از این دوربین‌ها باهم ترکیب می‌شود تا یک تصویر واحد ایجاد شود و بتواند آنچه را که در پشت خودرو اتفاق می‌افتد را نشان دهد. این تصویر روی صفحه‌نمایش کوچکی که می‌تواند در کنسول مرکزی نصب شود نقش خواهد بست. ایده‌ی کلی این سیستم فوق‌العاده است اما اگر این دستگاه به‌صورت یکپارچه با سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه‌نمایش آن عمل می‌کرد بهتر بود. احتمالاً این موضوع در آینده انجام خواهد شد.


بنا به گفته‌ی والئو، راندن خودرو با این سیستم و صرف‌نظر از ابعاد تریلر یا کاروان بسیار آسان‌تر خواهد بود زیرا رانندگان به سادگی خواهند توانست خودرو را رانده، مسیر را عوض کرده و دنده‌عقب بروند و در کل کنترل کاملی روی محیط داشته باشند.


والئو همچنین در CES امسال سیستم‌های ۴۸ ولت الکتریکی‌ای را به نمایش گذاشته که به کاهش مصرف سوخت خودروها کمک می‌کند. این شرکت همچنین از تخصص خود در سیستم‌های ارتباطی و خودران نیز پرده‌برداری کرده است. والئو اقدام به نمایش سیستم‌های Drive4U و Voyage XR کرده که اولی یک خودروی خودران است که به تنهایی در خیابان‌های لاس‌وگاس حرکت می‌کند.

دیگر سیستم جالب‌توجهی که والئو به وگاس آورده PictureBeam Monolithic است که با همکاری CREE توسعه یافته و اساساً نسل جدید سیستم نوری است که اطلاعات و تصاویر را روی جاده منعکس می‌کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Cadillac

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    جالبه و کار بردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خییلی خوبه خوراک تریلر هاست راحت تر میتونن رانندگی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا