متفرقه

پرفروش‌ترین اسباب‌بازی دنیا 50 ساله شد!

زمانی که از افراد درباره اولین خودرویی که رانده‌اند پرسیده شود اکثر آن‌ها به خودروهایی که در دوران دبیرستان رانده‌اند اشاره خواهند کرد. البته حقیقت این است که اکثر ماها اولین بار با هات ویلز حس راندن خودرو را تجربه کرده‌ایم.


اولین خودروهای هات ویلر ۵۰ سال پیش و در نمایشگاه اسباب‌بازی نیویورک معرفی شدند و اولین مدل این کمپانی یعنی شورولت کاماروی سفارشی در ۱۸ می ۱۹۶۸ عرضه شد. نهایتاً ۱۵ خودروی دیگر شامل کوروت، کادیلاک الدورادو، پونتیاک فایربرد و فورد موستانگ نیز توسط این کمپانی به بازار آمدند.


این اسباب‌بازی‌ها با استقبال بسیار خوبی مواجه شدند و هات ویلز در طی ۵۰ سال توانست بیش از ۶ میلیارد خودروی اسباب‌بازی را به فروش برساند. تخمین زده می‌شود هم‌اکنون جمعیت دنیا حدود ۷.۶ میلیارد نفر است بنابراین اسباب‌بازی هات ویلر کافی برای اکثر افراد وجود دارد.


کمپانی ماتل در هر ثانیه حدود ۱۷ هات ویلز تولید کرده و این میزان تولید در سال به حدود ۵۱۹ میلیون می‌رسد. پیست تجاری و ثبت شده نارنجی این کمپانی نیز همچنان محبوب بوده زیرا هرساله ۹۶۵۶ کیلومتر از آن تولید می‌شود.


اگرچه در طی این ۵۰ سال چیزهای زیادی تغییر کرده اما قیمت هات ویلزها این‌گونه نبوده است. این خودروها هنوز هم قیمتی یک‌دلاری داشته و کمپانی هر سال بیش از ۱۳۰ طرح جدید را معرفی می‌کند. با توجه به سرعت معرفی مدل‌های جدید، جای تعجبی ندارد که هم‌اکنون حدود ۲۰ هزار هات ویلز متفاوت وجود دارد. برخی از هات ویلزها کمیاب‌تر بوده و گران‌قیمت‌ترین هات ویلز فروخته شده تاکنون مدل بیچ بمب است که با قیمت ۷۲ هزار دلار فروخته شد.


به منظور گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تولید هات ویلز، مراسمی در ۱۴ فروشگاه والمارت در سراسر آمریکا برگزار شده است. خودروی سفارشی هر نمایشگاه از بین بازدیدکنندگان انتخاب می‌شود تا در رویداد سما به نمایش گذاشته شود.


کمپانی همچون کلکسیون ۵۰ سالگی هات ویلز را نیز عرضه کرده که شامل ۵ کپی از کلکسیون اصلی معرفی شده در سال ۱۹۶۸ می‌باشد. ماتل همچنین به منظور معرفی نسخه ۵۰ سالگی هات ویلز ادیشن کامارو با شرکت شورولت همکاری کرده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    50 ساله قیمتش ثابت مونده. خیلی حرفه. خیلی. اینقدر هم شعار نمیدن.
    تو مملکت ما هم با این همه شعارهای پوچ، گاها تو یک روز برخی قیمتها 50 بار تغییر میکنه.( دلار و سکه)
    نمیدونم بگم خاک بر سر ***یا اونایی که ازشون آگاهانه و داوطلبانه حمایت میکنن.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. فرهاد

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (172 ديدگاه)

    من جمع میکنم ماکتاشو

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا