متفرقه

پکن در اندیشه استفاده از تاکسی‌های الکتریکی

به منظور مقابله با آلودگی شدید هوا شهر پکن احتمالاً تمامی تاکسی‌های بنزینی خود را کنار گذاشته و از خودروهای الکتریکی استفاده خواهد کرد.

beijing-ev-taxi-plan
National Business Daily می‌گوید این موضوع هدف برنامه‌ی پیش‌نویس مهم برای کنترل آلودگی هوا در پکن، تیانجین، هیبی و نواحی اطراف است که هزینه‌ای در حدود ۱.۳ میلیارد دلار خواهد داشت.

2017-ford-focus-electric5
حدود ۷۰ هزار تاکسی بنزینی در پکن وجود دارد و این برنامه می‌گوید علاوه بر جایگزینی تاکسی‌های بنزینی موجود با مدل‌های الکتریکی، تمامی تاکسی‌های جدیدی که وارد خیابان‌ها می‌شوند باید قوای محرکه‌ی الکتریکی داشته باشند.

Hyundai Ioniq EV
اگرچه در حال حاضر این برنامه در حد پیش نویش بوده و به قانون تبدیل نشده و معلوم هم نیست که به قانون تبدیل شود، پکن نیازمند سرمایه‌گذاری عظیم در زیرساخت‌های شارژ است تا از ۷۰ هزار خودروی الکتریکی اضافی موجود در خیابان‌ها حمایت نماید. گزارش شده زمانی که پکن ۲۰۰ خودروی الکتریکی را به ناوگان تاکسی خود در سال ۲۰۱۴ افزود برخی از رانندگان مجبور بودند تا ۶ ساعت در جایگاه‌های شارژ منتظر بمانند.

electric car chargers
فیزیکدانان دانشگاه کالیفرنیا ادعا می‌کنند که هرساله حدود ۱.۶ میلیون نفر در چین به خاطر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ساسان.م

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (338 ديدگاه)

    این کار رو باید واسه همه شهرای پرجمعیت از جمله تهران انجام داد
    حالا تمام الکتریکی نشد حداقل هیبرید باشن تاکسی ها
    این خودش یه جور فرهنگ سازی هم حساب میشه که بقیه مردم به این جور خودروهای سبز روی بیارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    چقدر اون تسلا شیک و با شکوهه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا