متفرقه

چهار قهرمان اولیه مسابقات نسکار در قسمت سوم ماشین‌ها

دیزنی-پیکسار به خاطر تولید فیلم‌های انیمیشنی که فراتر از یک سرگرمی ساده برای کودکان هستند، شناخته شده است. هر کدام از فیلم‌هایی که از دل این استودیوی انیمیشن دیجیتال بیرون می‌آیند، حاوی مضامین و داستان‌هایی است که می‌توانند مخاطبین را از هر سنی، از بچه‌ها گرفته تا پدربزرگ‌ها، درگیر خود کنند. نسخه سوم ماشین‌ها نیز از شرایط مشابهی برخوردار است و دارای مجموعه‌ای از ارجاعات به تاریخ موتور اسپورت است که تحسین هر علاقه‌مندی را به دنبال دارد. وب‌سایت ESPN، به‌تازگی نگاهی داشته به چهار شخصیت جدید که نقشی محوری در قسمت سوم بازی می‌کنند؛ شخصیت‌هایی که اگر به اندازه کافی با سال‌های اولیه نسکار آشنا بوده باشید، می‌توانید به راحتی آنها را از طریق ظاهر و اسامی شناسایی کنید.

cars3
اولین شخصیت، «ریور اسکات» است که با صدای ایسیا ویتلاک جونیور (Isiah Whitlock Jr.) همراه است و از وندل اسکات (Wendell Scott)، الهام گرفته شده است؛ کسی که اولین و تنها راننده افریقایی-امریکایی بوده که تاکنون توانسته در یک مسابقه سری «نسکار کاپ» برنده از زمین خارج شود. پشتکار شخصیت واقعی «اسکات» الهام‌بخش دست‌اندرکاران پیکسار بوده است. برایان فی (Brian Fee)، کارگردان انیمیشن در این زمینه می‌گوید:

هیچ‌کس به اندازه «وندل اسکات» با نابرابری‌ها روبرو نشد؛ در جاهایی که مسابقه می‌داد و عمدتاً در جنوب بودند، در دوره‌ای که وی این کار را انجام می‌داد، یعنی در دهه ۱۹۶۰، آن هم با پولی که اصلاً کافی نبود. این شخصیت واقعاً شگفت‌انگیز است.

«اسکات» در ژانویه ۲۰۱۵، ۲۵ سال پس از مرگش به تالار افتخارات نسکار راه پیدا کرد.

شخصیت بعدی، جونیور «میدنایت» مون است که از جونیور جانسون (Junior Johnson) الهام گرفته شده؛ کسی که خودش نیز صداپیشگی این شخصیت را به عهده گرفته است. در بخشی از فیلم، «میدنایت» به لایتنینگ مک‌کوئین توضیح می‌دهد که چگونه نحوه دریفت‌‌زدن در دیتونا را کشف کرده است. جانسون ۸۵ ساله در این زمینه به ESPN می‌گوید:

من به عوامل فیلم نگاه کردن و گفتم: بله، حقیقت دارد. من این کار را انجام دادم.

Junior Johnson

شخصیت لوئیس «برن‌استورمر» نش، در واقع، ادای احترامی به «بانوی اول مسابقات سرعت»، لوئیس اسمیت (Louise Smith) است؛ کسی که با خودروی جدید خانواده‌اش، فورد کوپه در سال ۱۹۴۷ به صورت پنهانی در مسابقات «دیتونا بیچ» شرکت کرد. پس از برخورد و تصادف در میدان مسابقه، وی با اتوبوس‌ به خانه‌اش در «گرین‌ویل» کارولینای شمالی برگشت تا تصویر از خودروی تصادفی‌اش در روزنامه‌های محلی پیدا کند. «اسمیت» در فاصله سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۶، توانست در چهار بخش مختلف، برنده ۳۸ رقابت باشد. «جونیور جانسون» در این رابطه می‌گوید:

همه ما داستان‌هایی فوق‌العاده داریم، ولی داستان «اسمیت» شاید یکی از بهترین آنها باشد.

برای شخصیت لوئیس «برن‌استورمر» از صدای خانم مارگو مارتین‌دِیل (Margo Martindale) استفاده شده است.

آخرین شخصیت، در تابلوی محل کار خود نوشته است:

خدمات اتومبیل اسموکی: بهترین گاراژ لعنتی در شهر

مطمئناً این شخصیت به مکانیک برجسته و افسانه‌ای مسابقات، اسموکی یانیک (Smokey Yunick) اشاره دارد؛ کسی که شاهکارهایش در دیتونا، در ایندیاناپولیس ۵۰۰ حکمرانی می‌کردند. البته شخصیت «اسموکی» که صداپیشگی وی را کریس کوپر (Chris Cooper) برعهده داشته، شاید با زبان رایج در بین مکانیک‌های واقعی تناسب چندانی نداشته باشد. «فی»، کارگردان فیلم در این رابطه می‌گوید:

همه ما کتاب «اسموکی» را خوانده‌ایم. این کتاب بسیار عالی است. امّا اگر می‌خواستیم فیلمنامه را دقیقاً مطابق گفته‌های اسموکی بنویسیم، در دردسر بزرگی می‌افتادیم!

قسمت سوم ماشین‌ها می‌تواند برای هر کسی سرگرم‌کننده باشد. حتی اگر سال‌های دبستان و مدرسه را پشت‌سر گذاشته باشید، با چنین ارجاع‌های تاریخی، مطمئناً دلایل زیادی برای لذت‌بردن از این فیلم انیمیشن خواهید داشت.

منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    افرین خیلى خوشم اومد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. silver

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    نهایت کارکتر پردازی رو به کار بردن
    لایق موفقیت اند

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Matin

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (233 ديدگاه)

    عالیه بعد قسمت دومش خوب خودشون رو جمع کردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    پیکسار با کارخانه هیولاها و ماشین ها ترکوند شخصیت پردازیشون و الهام گرفتنشون از اماکن واقعی در ماشین ها بی نظیر بود

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا