متفرقه

خوشامدگویی کالیفرنیا به خودروهای خودران بدون راننده

مقامات کالیفرنیا وضع تعدادی از قوانین این ایالت را که به خودروهای خودران اجازه می‌دهد بدون راننده در جاده‌ها تردد کنند اعلام کرد.


مقامات این ایالت می‌گویند قوانین جدید از ژوئن ۲۰۱۸ عملی خواهند شد و در آن نیازهای خودروسازان و کمپانی‌های تکنولوژی به منظور تست خودروهای خودران گنجانده شده است.


در حال حاضر بیش از ۴۰ کمپانی در حال تست خودروهای خودران خود در کالیفرنیا و البته با کنترل‌های انسانی بوده که از آن جمله می‌توان به خودروسازانی چون فورد، تسلا، جنرال موتورز و کمپانی‌های تکنولوژی‌ای چون اپل و سامسونگ اشاره کرد.


قوانین جدید کالیفرنیا همچنین از کمپانی‌ها می‌خواهد تا اطلاعات تمامی حسگرهای خودران را تا ۳۰ ثانیه قبل از وقوع تصادف جمع‌آوری کنند. به علاوه خودروهای بدون راننده باید از تمامی قوانین جاده‌ای پیروی کنند مگر زمانی که ایمنی سرنشینان خودرو ضروری باشد.


اگرچه خودروسازان و کمپانی‌های تکنولوژی از وضع قوانین آسان‌تر خشنود خواهند شد اما انجمن خودروسازان جهانی به رویترز گفته که قوانین کالیفرنیا هنوز هم بسیار محدود کننده هستند.

این انجمن می‌گوید:

اجازه ویژه کالیفرنیا هنوز هم نیازمند تغییرات بسیاری است زیرا نگرانی‌ها درباره توانایی خودروهای خودران برای ورود به خیابان‌ها را افزایش می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من یکبار یه کلیپ کوتاه دیدم از آزمایش سامانه های خودکار تسلا و همون موقع دوبرابر خود قابلیت هاش از نظم خیابون ها اون کشور(فکر کنم ایالات متحده) لذت بردم و به این نتیجه رسیدم که اون سیستم ها به این زودی ها در کشور ما با این سطح رانندگی قابل استفاده نیستن.فرض کنید ماشین به طور اتوماتیک داره میره و یکدفعه یه ماشین از فرعی بیاد و وقتی ترمز اتوماتیک فعال بشه اون وقت از عقب هم یک ماشین بهت زده!!!!!تازه هم بیمه و هم قوانین ما به هیچ عنوان قابل قیاس با کشورهای های پیشرفته نیست(فکر میکنم همه نمونه های اشتباه ماموران و بی عدالتی در قانون رو حداقل یکی دوبار دیدن)اما به هر حال خیلی دلم میخواد اخبار این جریان رو دنبال کنم و آرزوی قلبیم اینه که یه روزی تو کشورم نظم و قانون حاکم باشه و کسی به خاطر تصادفات و وسایل نقلیه کشته نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایرانی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    تست تصادف میدیدم…

    تسلا s با فاصله بسیار زیاد بهترین و ایمن ترین خودرو تو برخورد از سمت کنار با چیزی شبیه به موقعیت برخورد با درخت بود…. عجیب محکم بود… شما را هم دعوت میکنم حتما ببینین… شاید تو کل دنیا یک همچین ماشین محکمی از سمت کنار بدنه نسبت به وزن و ابعاد خودرو پیدا نمیکنید…!! ( واقعا نمیدونم چرا بقیه خودروهای ایمن دنیا تا به حال به این تکنولوژی و آلیاژ دست پیدا نکردن)!!!!

    لااقل تا این لحظه…

    البته من خودم عاشق ولوو هستم… ولی از حق هم نمیشه گذشت…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا