متفرقه

کانسپت کامیون «شفاف» سامسونگ

در هنگام رانندگی در پشت‌سر یک کامیون بزرگ در جاده‌ها، سبقت‌گرفتن از آن با خطرات زیادی همراه است؛ چرا که ابتدا باید از خط کنونی بیرون بیایید تا بتوانید خط روبرو را ببینید و برای سبقت تصمیم‌ بگیرید. این موضوع به‌ویژه در جاده‌های دو خطه با یک مسیر رفت و یک مسیر برگشت بسیار خطرناک است. زیرا این مانور حتماً باید در خطی از جاده انجام شود که خودروها از روبرو در جهت مخالف به سمت شما در حرکتند. ولی اکنون «سامسونگ» با قرار دادن دوربین‌ها در جلو و استفاده از نمایشگرهای بزرگ بر روی عقب کامیون، نمایی واضح از خط روبرو برای رانندگان پشت‌سر فراهم کرده و تا حدود زیادی این مشکل را رفع کرده است.

Samsung's transparent Safety Trucks
Samsung’s transparent Safety Trucks
دوربین‌های جلوی کامیون، تصویر جاده جلوی آن را دریافت کرده و آن را به صورت لحظه‌ای از طریق وایرلس به چهار نمایشگر LCD نصب‌شده در پشت تریلر منتقل می‌کنند. در نتیجه، یک تصویر از خط روبرو همیشه در اختیار رانندگان پشت‌سر قرار خواهد داشت. این سیستم می‌تواند هم در روز و هم در هنگام شب کارآیی داشته باشد و گفته می‌شود که پتانسیل بالایی در کاهش تصادفات ناشی از سبقت دارد. همچنین این سیستم اطلاعات زیادی از خطرات پیش‌رو در جاده در اختیار رانندگان کامیون قرار می‌دهد تا بتوانند در زمان مناسب تصمیم‌گیری کنند.

Samsung's transparent Safety Trucks
Samsung’s transparent Safety Trucks
سامسونگ پس از تست طولانی‌مدت نمونه اولیه خود در آرژانتین، از قابل‌استفاده نبودن وسیله نقلیه تست خود می‌گوید، ولی در همین حال، اعتقاد دارد که این تکنولوژی کارآیی خود را اثبات کرده است.

Samsung's transparent Safety Trucks
Samsung’s transparent Safety Trucks
برنامه‌هایی برای انجام بررسی‌های بیشتر وجود دارد و برای هماهنگی این تکنولوژی با قوانین و مقررات جاده‌ای تلاش خواهد شد. البته در مورد هزینه و یا زمان در دسترس گرفتن این سیستم به صورت تجاری، هیچ صحبت خاصی نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. mds

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    این سامسونگ عجب غولیه ازجون مرغ بگیر نا جون آدمیزاد همه چی تولید میکنه، تلفن همراه . لوازم خانگی . موتورجنگنده . صنایع سنگین و ماشینالات جنگی و نظامی . تجهیزات پزشکی و دارو محصولات آرایشی و بهداشتی و ده ها چیز دیگر…
    این ایدشونم خیلی به پایین اومدن آمار تصادفات کمک میکنه
    آفرین به سامسونگ، این گوشی جدیدشونم که کل دنیا رو ترکونده منظورم s6 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (40 ديدگاه)

      طرح خوبیه ولی به نظر من اصلا کاربردی و به صرفه نیست چهارتا LCd… خیلی اختراعات و طرحهای جالبی طی سالها ساخته شده وای به علت هزینه بالا و غیره رد شدن

      من بودم میدونی چه طرحی میدادم یه دوربین یه یه چیز لیزری مانند میگزاشتم جلوی کامیون که وجود ماشینی که داره از روبرو میادو تشخیص بده بعد یه چراغ یا از این چرغ خطرهای مال آمبولانسها و پلیسها یه علامت دهنده خطری چیزی میگزاشتم عقب کامیون اگه ماشین از روبرو بیاد لیزره تشخیص بده و چراغ یا علامت عقب کامیون شروع کنه به ماشینهای پشت سرش علامت خطر دادن اگر نبود رنگش سبز بشه …به همین راحتی دیگه چهارتا ال سی دیو کلی هزینه و برقو نمیدونم این بندو بساتا نمیخواست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. shahryar

      ۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (237 ديدگاه)

      اتفاقا باعث گیج شدن راننده پشتی میشه.
      mds چی میگی خدایی؟!سام هروق تونس مشکل رم اس 6 حل کنه،میاد (موتور جنگنده) هم میسازه.
      ممنون که روحمو شاد کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mds

        ۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (219 ديدگاه)

        این پنج شنبه تکرار برنامه کلیک بی بی سی فارسی رو ببین بعد میبینی موتور میسازه یا نه
        درمورد اس 6 این مشکلات برا هر کمپانی پیش میاد در واقع برا تعداد کمی از کاربرا دیده شده این ایرادی که داره یه مشکل سخت افزاری نیست و با یک بروز رسانی حل میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. mazaher

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سلام دوستان ای کاش این کارهای خلاقانه را در مورد تبلیغ کالاهای ایرانی داشتیم روزی برسد که کالاها و خودروها هم کیفیت عالی و قیافه زیبای داشته باشند و از ترکیب چند خودرو باهم دست بکشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      دوستان هیچ کدومتون به این نکته ریخ ولی خیلی مهم توجه نکردین!!!

      هر ماشینی که میخواست سبقت بگیره راهنمای سمت چپشو روشن میکرد و بعد از رد شدن وقتی میخواست بیاد تو لاین خودش راهنمای سمت راستش رو روشن میکرد!!!!
      جالبه که آرژانتین کشور اروپایی نیست که بگی آی فقط اروپایی هاخیلی با فرهنگن…
      میخوام اینو بگم…
      بافرهنگ بود فقط به کشورهای اروپایی ختم نمیشه بلکه خیلی از کشورهای آسیایی آمریکایی هستن که بافرهنگن…
      و این تلاش خود مردم و مسئولین هست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. رضا

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    اگه تو ایران ایران این سیستم بود چی میشد؟؟!!
    پشت کامیونهای توی جاده های ایرانو تصور کنین اکثرشون اونقد خاک و گل روشونه که خود ماشین هم معلوم نیست چه برسه به ال سی دی!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جلال

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اصل ایده خیلی خوبه ولی
    به نظرم نمایش تصویر جلوی کامیون ( از دید راننده کامیون) برای ماشین های پشت سر اشتباه است. چون اونا رو در تخمین مسافت به اشتباه می اندازه . حتی امکان برخورد با خود کامیون هم از عقب وجود داره
    بهتر بود دوربین رو بالا و عقب کامیون نصب می کرد تا توی تصویر موقعیت کامیون و همچنین جلوش مشخص بشه. مثل بازی های کامپیوتری که دوربینو از بالا میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. زاويه

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    تو ایران واسه سبقت انقدر مجبورى بهش نزدیک بشى که یه صفحه نمایش ١۴ هم کفایته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محسن

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    ایده ی فوق العاده ایه. واقعا به سامسونگ باید آفرین گفت. صحبت های برخی دوستان هم البته به جاست. ولی این رو هم در نظر بگیرید که:
    1. این ایده در مراحل اولیه ی خودش قرار داره و کاملا خام هستش. بعد ها میتونه از طریق هزینه های تحقیق و توسعه کار های خیلی بیشتری روش انجام بشه. مثلا میشه روش یه پلتفرم نرم افزاری تعبیه کرد تا به صورت هوشمند فواصل و سرعت های ماشین های روبه روی کامیون رو تشخیص بده و تو صفحه ی نمایش نشون بده. یا حتی خودش به صورت هوشمند بتونه به راننده های پشتی موقعیت زمانی و مکانی مناسب سبقت رو نشون بده.
    2. از نظر هزینه هم اصلا با هزینه هایی که تو یه کامیون – تریلر وجود داره قابل قیاس نیست. همین امروزه روز گوشی های هوشند قدرت سخت افزای فوق العاده ای دارند. حالا تصور کنید زیرساخت این سیستم چیزی قوی تر از یه تلفن هوشمند و یه صفحه ی نمایش باشه، در گرون ترین حالتش نمیشه هزینه ای بالاتر از 5هزار دلار براش متصور شد که در قیاس با یه کامیون 80هزار دلاری واقعا ناچیزه.

    کلا میشه با مدیریت مناسب روی این پروژه آینده ی خیلی خوبی رو براش متصور شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    قبلا جاده خوزستان تهران کلا دوطرفه بود.فقط کافی بود کاری پیش میومد و مجبور بودید با ماشین شخصی خودتون رو از اهواز به تهران برسونید.استرس رو با چشم تجربه میکردید.اگر با همچین موردی مواجه شده باشید دعا میکنید سامسونگ این تکنولوژی رو تجاری کنه(البته اگر مثلا این تکنولوژی امسال تجاری میشد پسر نوه من میتونست تو ایران این تکنولوژی رو ببینه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Alk

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ایده ی خوبیه ولی هزینه بر و همچنین همه ی کامیون ها انقدر پیشرفته نیستن … حداقل یک کامیون در آرژانتین هست که مثل این بنز های (!!!!!!!) توی ایران درمو داغونه که هیچ فایده ای براشون نداره … اگرم بخوان همه رو نو کنن که مشکلات خودشو داره … پس در کل به درد کشوری مثا آرژانتین نمیخوره شاید به درد کشوری مثل ژاپن بخوره که اونم مردوده چون جاده هاشون اینجوری نیست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کافر مقدس

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اصلا شبیه ایده استون مارتین در یکی از قسمت های جیمز باند نیست:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. AHMADREZA

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ایده ی جالبیه ولی فکر نکنم عملی بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ahmad

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (136 ديدگاه)

    در حال حاظر نواقض زیادی داره
    در شرایط آب و هوایی مختلف و یا تابش آفتاب از زوایای مختلف عملا صفحه نمایش ال سی دی رو مختل و غیر شفاف میکنه. از طرفی اصلا نور دهی ال سی دی در شرایط فضای باز مناسب نیست.
    کلا یک ایده اولیه است…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    سامسونگ بدون شک شرکت بزرگیه
    هرچی نباشه جزو گروه Big Three کشتی ساز ها هست
    اما دلیل نمیشه هر ایده ای که بده خوب و بی نقص در بیاد
    اینهمه LCD راه بندازیم پشت کامیون که چی بشه
    خراب شدن یه دوربین یا کثیفی لنز یا حتی قطع شدن یک سیم میتونه کل سیستمو مختل کنه
    از اون بدتر حتی اگه خراب نشه، خرجی که رو دست آدم می زاره رو حساب کنید
    و ایضا مصرف برق اینها در یکسال … که قراره 24 ساعت روشن باشند
    ایده باید منطقی باشه و قابل اجرا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (68 ديدگاه)

      دوستان اگه یه ایده و طرحی تو تعداد محدودی از شرایط قابل اجرا نباشه و کارایی نداشته باشه الزاما به این معنا نیست که نمیتونه مفید باشه. در جواب سوال شما میتونم بگم اگه مثلا یه پشه وارد مدار این سیستم بشه و اونو مختل کنه چی؟! اگه آتشفشان فوران کنه و حرارت ناشی از خاکستر پخش شده تو هوا سیستم رو از کار بندازه چی؟!
      میشه هزاران سوال کم ربط تر و حاشیه ای تر دیگه مطرح کرد اما نباید فراموش کرد که این هنوز یه ایده ی خامه و به عنوان یه ایده ی خام، خیلی خوب و کارا میتونه باشه. اما آینده ی این ایده و موفقیت تجاری اون به این بستگی داره که شرکت صاحبش بتونه بیشترین شرایط و حالات احتمالی ممکن رو پیش بینی کنه و راه حل مربوط به هر کدوم رو پیدا کنه.

      مثلا در جواب سوال دوستمون میشه گفت خوب اگه سیستم ترمز ماشین (یا حتی مثال ساده تر، سیستم چراغ ترمز) سیمش قطع بشه چی؟! خوب از کار میوفته. ولی این دلیل نمیشه بگیم سیستم ترمز (یا کلا هر سیستم دیگه ای) کارا نیست و به درد استفاده نمیخوره و بندازیمش دور!!! بلکه سوال رو اینجوری باید مطرح کرد که چی کار کنیم احتمال قطعی این سیم رو کاهش بدیم. و در صورتی که این سیم قطع شد از چه راهی میشه خطرات و عوارض ناشی از اون رو حداقل کرد.

      بیاید به جای این که سریع یه ایده که حاصل زحمت ده ها و یا صدها محقق و دانشمند تحصیل کرده و صرف هزینه های گزاف تو مدت زمان طویل بوده رو به این سادگی زیر سوال ببریم و رد کنیم، بیشتر درباره اش فکر کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. FcmZ

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (114 ديدگاه)

    آخه چه کاریه! راننده تریلی میتونه با یه راهنما زدن بهت اطلاع بده.
    تو مناطق گرم سیر زمانی که جاده صاف باشه یه حالت سراب مانندی به وجود میاد که تا ارتفاع زیادی (البته نسبت به فاصله از ماشین رو به رو) دید رو از بین میبره. حالا کافیه شما این کامیون «شفاف» سامسونگ رو تو این مناطق تصور کنین . اگه ماشین پشتی کمی سرعتش زیاد باشه احتمال برخورد از پشت به کامیون خیلی زیادتر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا