متفرقه

کاهش چشمگیر فروش خودرو در چین به خاطر شیوع کرونا

به گزارش CNN، شیوع ویروس کرونا روی بازار خودروی چین تأثیر گذشته و موجب کاهش فروش خودرو در این کشور شده است. بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان خودروی چین، ماه گذشته در سراسر این کشور کمتر از ۲ میلیون دستگاه خودرو فروخته شده که نسبت به ژانویهٔ سال ۲۰۱۹ کاهش چشمگیر ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد. طبق گزارش‌ها، ویروس کرونا در این کاهش فروش در ماه ژانویه نقش داشته و هشدار داده شده که کاهش فروش در ماه فوریه هم قابل‌توجه خواهد بود.

شیوع این ویروس شوک بزرگی به صنعت خودروسازی چین وارد کرده و گفته می‌شود تأثیر آن بدتر از شیوع بیماری سارس در سال ۲۰۰۳ خواهد بود که رشد فروش خودرو در چین را در آوریل ۲۰۰۳ به ۱۳ درصد و در می همان سال به ۸ درصد کاهش داد. حال اما این ویروس کشنده در زمان بسیار نامناسبی بر صنعت خودروسازی چین سایه افکنده است زیرا اکنون ۱۹ ماه متوالی است که بازار خودروی چین در حال تجربهٔ کاهش فروش است و شیوع کرونا می‌تواند این صنعت را به رکود عمیق‌تری سوق دهد.

انجمن تولیدکنندگان خودروی چین همچنین افزوده است که ویروس کرونا زنجیرهٔ تأمین قطعات خودرو را مختل خواهد کرد و بر صنعت جهانی خودروسازی تأثیر خواهد گذاشت. طی هفته‌های اخیر، ده‌ها کارخانهٔ تولید خودرو در سراسر چین تعطیل شده و هرچند برخی دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اما به گفتهٔ انجمن اتومبیل، از ۱۸۳ کارخانه‌ای که در چین خودروی کامل تولید می‌کنند، تنها ۵۹ کارخانه تولید خود را از سر گرفته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا