متفرقه

چین به دنبال افزایش نوآوری در خودروهای الکتریکی

چین به دنبال کاهش قابل‌توجه یارانه‌های اعطایی برای خودروهای الکتریکی است تا با این کار به افزایش نوآوری در این صنعت کمکی کرده باشد.


بلومبرگ گزارش داده که خودروهای الکتریکی با محدوده حرکتی ۴۰۰ کیلومتری و بالاتر با کاهش ۵۰ درصدی یارانه‌ها و مشوق‌ها روبرو خواهند شد و این مبلغ به ۳۷۰۰ دلار کاهش خواهد یافت. همچنین خودروهای الکتریکی تولید شده در چین باید حداقل برد ۲۵۰ کیلومتری داشته باشند تا بتوانند از این مشوق‌ها برخوردار شوند. این معیار قبلاً ۱۵۰ کیلومتر بود.


دولت چین قبلاً نشان داده پس از سال ۲۰۲۰ تمامی یارانه‌های تعلق گرفته به خودروهایی با قوای محرکه‌ی جدید را حذف خواهد کرد زیرا نگرانی‌های زیادی درباره‌ی تکیه‌ی بیش از حد خودروسازان به این مشوق‌ها وجود دارد. این کشور امیدوار است با حذف مشوق‌ها و یارانه‌ها برای خودروهایی با برد کوتاه، خودروسازان روی تولید خودروهای الکتریکی خلاقانه‌تر تمرکز کنند.


وزارت صنایع چین نه تنها مشوق‌های یاد شده را کاهش خواهد داد بلکه به مقامات محلی نیز دستور داده که مشوق‌های خرید چنین خودروهایی را کنار بگذارند. اگر مقامات محلی این کشور مشوق‌ها را حذف کنند مجموع کاهش یارانه‌ی خودروهایی الکتریکی با برد حداقل ۴۰۰ کیلومتری به عدد قابل‌توجه ۶۷ درصد خواهد رسید.


واضح است که این حرکت به خودروسازانی همچون NIO که به لطف چنین مشوق‌هایی با افزایش فروش مواجه شده‌اند آسیب خواهد رساند.


یکی از تحلیلگران صنعت خودروی چین گفته است:

اگرچه برخی شرکت‌ها از این قانون آسیب خواهند دید اما بیشترین ضرر به شرکت NIO خواهد رسید. این کمپانی علیرغم چالش‌هایی که در بحث فروش مواجه بوده اما اخیراً گفته قیمت محصولات خود را کاهش نخواهد داد تا به این ترتیب کاهش مشوق‌ها را جبران کند. کاهش یارانه‌های دولتی به این معنی است که خودروهای NIO قیمت بالاتری برای مشتریان خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حمیدرضا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کمپانی زوتی از این راه کلی درامد کسب کرده بود چین در اینده احتمالا نزدیک به شدت با مشکلات زیست محیطی دست به گریبان میشه و توسعه خودروهای الکتریکی و ساخت نیروگاه های برق تجدید پذیر میتونه این مشکل رو تا حدی کم کنه
    کاش جای اینهمه کالا چینی چنتا مدیر از چین وارد می کردیم مدیریت کنن مارو خودمون که هیچی الکیم نگیم پارتی بازی پارتی بازی بالاخره تو هزارتا پارتی دوتا تحصیل کرده و باسواد هم هستن ولی اونام هیچی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا