متفرقه

کاور خورشیدی محفظه بار برای پیکاپ های الکتریکی

برخی از شرکت‌ها در حال کار روی پیکاپ های الکتریکی هستند و کمپانی ورک اسپورت Worksport پوشش محفظه بار خلاقانه‌ای را برای این دسته از خودروها طراحی کرده است.

این پوشش محفظه بار که با پانل‌های خورشیدی همراه شده می‌تواند روی بخش عقب خودرو کشیده شده و اشعه‌ی خورشید را به خود جذب کند.

از آنجایی که چنین خودروهایی فعلاً وارد بازار نشده‌اند بنابراین سیستم یاد شده برای ذخیره انرژی در چندین مجموعه باتری طراحی شده است. این مجموعه‌ها می‌توانند تا ۲ کیلووات قدرت را در خود ذخیره کرده و یک واحد با نام Break away نیز وجود دارد که می‌تواند از خودرو جدا شده و نیروی برق محل‌های دیگر را تأمین کند.

مدیرعامل شرکتی که این تکنولوژی بسیار جذاب را معرفی کرده می‌گوید سیستم TerraVis برای ارائه منبعی مناسب از انرژی برای طیف جدید پیکاپ های الکتریکی طراحی شده است. این شرکت اعلام کرده سیستم یاد شده می‌تواند ۲۵ تا ۳۰ درصد شعاع حرکتی موردنیاز یک سواری معمولی را تأمین کند.

البته قدرت موردبحث نسبتاً آرام تولید می‌شود و مدیر ورک اسپورت می‌گوید قدرت تولیدی آن معادل وصل کردن پیکاپ الکتریکی به خروجی برق ۱۱۰ ولتی استاندارد است. بسته به ابعاد محفظه بار، پانل‌های خورشیدی می‌توانند تا فراتر از هزار وات انرژی را تولید کنند.

این کمپانی فعلاً در حال برنامه‌ریزی برای عرضه این سیستم روی برخی پیکاپ هاست. همچنین نسخه‌هایی از آن برای پیکاپ های آتی شرکت‌هایی همچون جنرال موتورز، فورد، تسلا، بولینگر و ریویان در دسترس خواهد بود. ورک اسپورت همچنین گفت‌وگوهایی برای ارائه این تکنولوژی روی یک پیکاپ الکتریکی طراحی شده توسط پینین فارینا داشته است.

متأسفانه عرضه این تکنولوژی به بازار زمان خواهد برد زیرا فعلاً در مرحله طراحی قرار داشته و به دنبال سرمایه‌گذار برای تکمیل است. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود طی یک یا دو سال پس از یافتن سرمایه‌گذار این پروژه عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    شاید ماشینای خورشیدی ((در آینده نزدیک)) سرعت بالا و عملکرد ماشینای بنزین سوز رو نداشته باشن ولی کاملاً اقتصادیو به صرفه هستن

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. مزدا

      ۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      رو اتاق های نیسان گاوی هم نصب کنن .ایده خوبیه

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (4444 ديدگاه)

        ????

        موافقم 3
        مخالفم 2
  2. Sina

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    اینجوری که کلا محفظه بار پیکاپ ها بی ارزش میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    من عاشق یه همچین کارایی هستم
    اگه سرمایه داشتم و البته اونور بودم، حتما روی ایده های مثل این سرمایه گذاری میکردم.
    ایده هایی که با سرمایه کم میشه راه انداخت و آینده خیلی خوبی دارن و رقابت تو اونها هم خیلی پایینه.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا